Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door skydivesaskia
#682362
Hoi hoi, ik heb mij eigenlijk aangemeld omdat ik onze hond vers vlees en barf wil gaan geven, maar nu zit ik hier zo te lezen en denk ik... tsja, waarom onze katten eigenlijk niet....
Op dit moment krijgen ze royal canin brokjes, light gemengd met royal canin voor tandproblemen (weet even zo niet hoe die precies heet). Ik geef ze light omdat een van de twee een beetje een buikje heeft, en tevens wat last met haar tandjes... en ze krijgen dit allebei omdat ze nog wel eens de neiging hebben om uit elkaars bakje te eten....
Verder geef ik ze heel soms wat koolvis of kabeljauw, dit gaat er wel goed in, laatst heb ik ook een blikje tonijn op water geprobeert, maar daarvoor halen ze de neus op (maar mn pup doet er wel een moord voor  ;) ).
Mijn katten komen nooit buiten. Ik wil voor mijn katten het liefst over op kant en klaar vlees met af en toe barf er tussendoor. Hoeveel geef ik mijn katten en wat, en als ik ze vers vlees geef, moet ik dan ook nog supplementen daarbij geven? (mijn kater weegt ongeveer 5kg, en de poes ongeveer 4kg, maar die is eigenlijk wat te dik, ze is niet zo groot). en hoe kan ik het beste overstappen dan? heb nu nog ongeveer 10kg brokken staan voor ze, daar doen ze met zn 2en een paar maanden mee.....
Kan ik mijn katten hetzelfde vers vlees geven als mijn pup? (ahv breda, vlees pens compleet)
Door Ollie
#682417
Je kunt je katten idd gewoon kant en klaar versvlees geven zoals AHV maar ik zou er wel wat andere merken bijnemen..een kat houd wel van wat afwisseling.

Ik voer op het moment smuldier en Duck (heb de AHV op) en ik voer stukken vlees van rund en geit en ze krijgen gemalen eend, haas, duif en konijnkarkas ook eten ze hier schapenhart, runderhart en 1 dagskuikens ook koolvis gaat er hier met smaak in.
Laatst gewijzigd door Ollie op do 28 dec 2006, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#682814
nou vandaag kippennekjes gehaald voor de hond, en ook kippenmaagjes, levertjes en hartjes.... denk zal mijn hond eens blij maken..... Nou je had zijn gezicht moeten zien, echt zo van, ja maar je denkt toch zeker niet dat ik dat op ga vreten he! vies kijken!
Toen dacht ik, ach laat ik de katten een kippenhartje geven, kijken wat ze daar mee doen, eten dus bijna altijd alleen maar brok, en een heel enkele keer vis of een zakje natvoer... Ik de katjes maar even in de bench gedaan op de kattenkamer, zodat niet de hele kamer onder zou zitten als ze er mee gaan spelen... De oudste had hem binnen een minuut op, die weer vrij gelaten, en de jongste zat echt zo te kijken van, ja wat moet ik hier nu mee, wel likken enzo, maar ze kon er niks mee.... ondertussen had de oudste al twee keer haar hartje uit het bakje gehengeld  ;) dat was dus goed bevallen voor hem... toen heb ik het hartje in kleinere stukjes gescheurd en toen had ook de jongste het binnen een minuut op... ook de kippenmaagjes die ik ze daarna gaf gingen er met smaak in, en ook het kippennekje, hartje, levertje en maagje dat de hond niet moest hebben hebben ze met smaak op zitten eten  :) (ik had bij de hond nog geprobeerd in kleinere stukjes en met wat kvv erdoorheen, maar dat likte hij eraf en de rest liet ie staan.... echt wolfje dus  :D not
nou ja, volgende keer voor hem maar tong en pens halen, kijken wat ie daar mee doet (lijkt mij dat door die kvv ook wel wat kippenorgaan heen zit, maar goed t zal vast anders zijn... de katten gaan nu de kippenorganen (kleinere stukjes heb ik daar van gemaakt) eten afgewisseld met de kippennekjes en morgen gaan we eendagskuiken proberen bij de katten.... als ik dan wat uit de vriezer heb gehaald van de orgaantjes zal ik eerst nog wel eens proberen of ie dat toch wil eten, hij zat wel zo naar de katten te kijken van, he, nu zit jij in mijn voerbak te snuffelen....)
De katten zaten heerlijk te spinnen na hun maaltijd  ;D
Door Ollie
#682895
:D :D Bij ons is het net andersom ;D de katten lusten niks van de kip..alleen een 1 dagskuiken. De honden lusten alles :P

Maar wel super dat je katten het zo makkelijk naar binnen werken ;) Met een beetje geduld lukt het met je hond vast en zeker ook wel ! 8)
#683319
[quote="Ollie"]
Zoooo wat goed hey :D

Even off-topic maar zie je die blauw witte kat in m'n onderschrift? Dat is ook een brit :)
[/quote]

ja leuk zijn ze he, britten  :) uiteindelijk had ze het vleugeltje eraf gebeten maar ze at hem niet op, dus mn oudste helemaal blij, die heeft haar even geholpen  ;D
Door Ollie
#683368
skydivesaskia schreef: ja leuk zijn ze he, britten :) uiteindelijk had ze het vleugeltje eraf gebeten maar ze at hem niet op, dus mn oudste helemaal blij, die heeft haar even geholpen ;D
Jaaa het zijn echt geweldige katten :)

Hoe oud is de oudste?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door