Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#685861
Mijn laatste lading kefir heb ik met soja melk gemaakt. Nu had ik duidelijk wel wei. Hoe kan dat?
Anders gebruik ik volle melk. Dan dikt het wel in maar heb nog nooit wei gehad :(
Door Lizzy
#685884
trimsalon schreef: Mijn laatste lading kefir heb ik met soja melk gemaakt. Nu had ik duidelijk wel wei. Hoe kan dat?
Anders gebruik ik volle melk. Dan dikt het wel in maar heb nog nooit wei gehad :(
Geen idee! Vind je het te pruimen trouwens, kefir-soja? Ik vond het niet te nassen :-X!

Hoe lang laat je de kefir in de volle melk staan?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#685892
Lizzy schreef: Geen idee! Vind je het te pruimen trouwens, kefir-soja? Ik vond het niet te nassen :-X!

Hoe lang laat je de kefir in de volle melk staan?
Moet je eerlijk zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb. Ik vind het te zuur ruiken, en ik heb iets met vellen en zo op melk o.i.d :-X. Ben al helemaal; geen liefhebber van kwark, joghurt, biogarde enz. Wel met een smaakje maar anders.....liever niet.
Gaat hier gewoon 1 keer per week naar de honden. En ik zag sojamelk in de super staan. Dacht laat het eens proberen. En de kefir zag er nog onsmakelijker uit als met melk. Maar de honden vinden het lekker! :)
Ik laat de kefir meestal 48 uur staan. Soms vergeet ik hem en dan staat die 3 dagen.
Door Lizzy
#685895
trimsalon schreef: Moet je eerlijk zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb. Ik vind het te zuur ruiken, en ik heb iets met vellen en zo op melk o.i.d :-X. Ben al helemaal; geen liefhebber van kwark, joghurt, biogarde enz. Wel met een smaakje maar anders.....liever niet.
Gaat hier gewoon 1 keer per week naar de honden. En ik zag sojamelk in de super staan. Dacht laat het eens proberen. En de kefir zag er nog onsmakelijker uit als met melk. Maar de honden vinden het lekker! :)
Ik laat de kefir meestal 48 uur staan. Soms vergeet ik hem en dan staat die 3 dagen.
Als ik eerlijk ben.... vind ik het ook niet te knagen, ook niet met melk.

Overigens zou ik zelf geen soja-kefir aan de honden geven. Soja is heel slecht verteerbaar voor honden. Ook als het in aanraking is geweest met kefir. Bovendien worden veel honden op den duur toch allergisch voor soja. Ik zou het lekker maken met melk.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#685899
Lizzy schreef: Als ik eerlijk ben.... vind ik het ook niet te knagen, ook niet met melk.

Overigens zou ik zelf geen soja-kefir aan de honden geven. Soja is heel slecht verteerbaar voor honden. Ook als het in aanraking is geweest met kefir. Bovendien worden veel honden op den duur toch allergisch voor soja. Ik zou het lekker maken met melk.

oke, ga ik nieuwe maken
Bedankt ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door