Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nataschja
#685713
Als ik straks een dagje BARF wil gaan doen, hoe gaat ik dat aanpakken ??

Hij krijgt nu al kippepoten, maar die geef ik gewoon erbij.
Die krijgt hij dus extra bij zijn eten, ongeveer 2 keer in de week.

Maar waarmee ga ik beginnen ??
Wat mag een pup eten ??

Ik heb ergens gelezen dat sardientjes goed zijn, maar zijn dat sardientjes uit blik ??
En een eitje 1 keer in de week.
Orgaanvlees zit al genoeg in het voer wat hij nu krijgt dus dat hoeft hij dan niet nog eens extra erbij te krijgen.
Wat kan ik nog geven dat ik uiteindelijk op een hele dagmaaltijd uit kom??
Door tt-tjes
#685742
Ik zou kippenekken geven ipv kippepoten (schijnen veel harder te zijn), en als dat goed gaat een eendenek, of een kwarteltje.
Door Nataschja
#685751
Ik kan hier in de buurt alles bij de vleeshandel kippenekken krijgen en dan moet ik miminaal 10 kilo bestellen.
Daar is mijn diepvries te klein voor.
Alles ligt al vol met kvv.
En niet dat ik nu zo veel vers heb, maar de diepvries is gewoon niet zo groot.
Er is maar plaats voor een voorraad van 2 tot 3 weken, daarna haal ik weer nieuwe bij de dierenwinkel.
Door Twiz
#685827
Je zou de sardientjes kunnen proberen, even aan de visboer vragen of hij die op voorraad heeft en anders bestellen (gewoon vers of diepvries). Op de dagen dat je nu kippenpoten geeft zou je er wat spiervlees bij kunnen geven van een diersoort die niet in de kvv zit.
Maar een lekker maal konijn, kwartel of parelhoen is ook niet te versmaden. Die kun je dan als complete maaltijd geven met, als je dat graag wilt, nog wat extra spiervlees.
Daar is geit of paard weer heel geschikt voor omdat dat niet in kvv zit. En als Bailey de kip goed verteerd kun je later ook bevleesde ribben van geit of lam geven....en een lekker zalmkoppie.

Wordt wel verwend hoor die Bailey.........................
Door Yves
#685838
Ik ben na kip (karkassen, kon ook niet makkelijk aan nekken komen) ook klein wild gaan geven (kwartels, duif). Eendennekken zijn ook vrij zacht.

Sardien geef ik ook maar nog wel incombinatie met spiervlees, want Yves gooit dat er binnen een uur weer uit. Om er vervolgens opnieuw aan te beginnen. Met een beetje spiervlees erbij is dat over.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#685854
[quote="Nataschja"]
Ik kan hier in de buurt alles bij de vleeshandel kippenekken krijgen en dan moet ik miminaal 10 kilo bestellen.
Daar is mijn diepvries te klein voor.
Alles ligt al vol met kvv.
En niet dat ik nu zo veel vers heb, maar de diepvries is gewoon niet zo groot.
Er is maar plaats voor een voorraad van 2 tot 3 weken, daarna haal ik weer nieuwe bij de dierenwinkel.
[/quote]

Is maar 1 oplossing voor.......vriezer erbij ;)
Door Nataschja
#685917
[quote="trimsalon"]
Is maar 1 oplossing voor.......vriezer erbij ;)
[/quote]
Ja die gaat er ook aan komen, maar dat duurt nog even.
We hebben met pas de tuin helemaal in orde gemaakt ( puppy vriendelijk !! ) en daarna is het berghok aan de beurt.
Daar zal dan ook een extra vriezer en ijskast komen, maar wanneer ???

Mogen het trouwens ook sardientjes ui blik zijn ??
Of zalm uit blik ??
Gebruikersavatar
Door *Monique
#685967
[quote="Nataschja"]
Ja die gaat er ook aan komen, maar dat duurt nog even.
We hebben met pas de tuin helemaal in orde gemaakt ( puppy vriendelijk !! ) en daarna is het berghok aan de beurt.
Daar zal dan ook een extra vriezer en ijskast komen, maar wanneer ???

Mogen het trouwens ook sardientjes ui blik zijn ??
Of zalm uit blik ??
[/quote]

Vers is natuurlijk beter, maar hier heb ik een muts die geen hele vissen eet. Zij krijgt dus uit blik, of ik haal de hele vissen door de gehaktmolen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door