Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Claudia en Diane
#685216
Wij hebben een Chihuahua Ambertje van 9 1/2e maand.
Soms krijgt zij een soort stuiptrekkinkjes of trilt zij. Mensen zeggen dan dat zij het koud heeft etc. Dit is niet zo. Ik heb ergens gelezen dat deze hondjes een tekort kunnen hebben aan een mineraal (bijv. magnesium).  Ook tijdens bevallingen kunnen ze erin blijven en moet er magnesium toegevoegd worden heb ik gelezen. Is er iemand die hier meer van weet? Hoe is dit op te lossen. Het lijkt mij dat er veel energie verloren gaat. Zij krijgt Pedigree voeding. Kan het aan de voeding liggen?
Verder zie ik dat zij op sommige plaatsen twee tanden heeft. Bijvoorbeeld de hoektanden. Het is moeilijk om te kijken omdat zij echt tegenstribbelt en watervlug is. Het is echt een schatje.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Groetjes,
Diane & Claudia & Ambertje
Door irmaa
#685271
Ik heb geen idee,  maar....
Kan het zijn dat ze kleine hypo'tjes heeft ?  dit ras staat bekend daarom: te kort aan suikers.
Zit je op een chichuahua forum? Misschien daar vragen!!
Door K&D
#685660
Waarom ze trilt zou ik je niet kunnen zeggen. Maar je zit hier op een versvoerforum met versvoerenthousiasten.
Veel honden doen het op barf en/of kvv veel beter dan op brok. Heb je al eens vers overwogen? Voor de kosten met een CWW hoef je het niet te laten  ;).  Vers verteerd anders dan brok en wie weet is het voor je hond dé oplossing.
HIER vind je meer info over kvv.
Barf kan ook, maar met hele kleine hondjes is het wat bewerkelijker
Door Yves
#685695
Barf kan ook, maar met hele kleine hondjes is het wat bewerkelijker
Maar niet onmogelijk! Kijk maar naar Remke.
Mijn eigen hond weegt ook maar 5.5 kg. Tis ff puzzelen maar zeker te doen. Nog een voordeel is dat ik de wat duurdere vleessoorten kan voeren, je hebt er nl toch niet veel van nodig.
Door Claudia en Diane
#685725
Hallo, Ik als geen ander weet wat voeding en voedinssupplementen kan doen met een mens of dier. 3 katten (schatten en zo trouw in onze omstandigheden). Daarom zit ik op deze site. Ons hondje heeft verschijnselen die volgens mij een tekort van iets aanduiden. Dit is voor het eerst dat wij een hondje hebben en ik heb het leven van mijn kind Claudia gered door haar supplementen te geven en nog te geven omdat zij topsport beoefent tijdens het revalideren en lange tijd sondevoeding heeft gehad. Ons hondje Amber eet nu pedigree, en ik weet niet of dit allemaal goed voor haar is. Ik wissel af met droog en natvoer, zoals ik het noem.
Misschien zou je mij kunnen helpen om beter voer voor ons geliefde viervoeter te bereiden, zodat zij niet bij tijd en wijlen trilt en weinig eet. Ze ziet er erg goed en gezond uit, ietwat mager soms, maar verder glanzend en levendig, wel na een tijdje traanoogjes, waar zij dan af en toe ongeveer 5 dagen 1 granule Silicea in water opgelost krijgt (homeopatisch). Wat kosten betreft voeg ik hier aan toe daar gaat het  mij niet om, door de omstandigheden waar wij nu in zitten zal het soms moeilijk zijn, maar op te brengen, dus kom maar op met de suggesties want blik lijkt mij ook niet het allerbeste.
Geef mij maar het allerbeste zodat wij ons schatje lang bij ons kunnen houden en mooie pups, waarvan we een vrouwtje op den duur willen houden in ons gezin als gezelfschap van Ambertje.
Ik zou zo graag nog een foto willen plaatsen, maar weet nog steeds niet hoe.
Groetjes,

Alles staat en valt met zwakke schakels, voeding en vitamines/mineralen.
Groetjes,
Diane & Claudia & Ambertje
Door K&D
#685733
Yves schreef:
Maar niet onmogelijk! Kijk maar naar Remke.
Mijn eigen hond weegt ook maar 5.5 kg. Tis ff puzzelen maar zeker te doen. Nog een voordeel is dat ik de wat duurdere vleessoorten kan voeren, je hebt er nl toch niet veel van nodig.
Zeker, onze dames wegen ook maar een kg of 6 a 7. Maar een Chihuahua slechts een kg of 2. Vooral bot kan dan lastig worden  :) tenzij je het kunt malen.
Door catokatink
#685926
Traanoogjes zie je bij zoveel chihuahua's. Gewoon schoon houden en er verder niets aan doen.
Bij een chihuahua van rond de 2 kilo vind ik kvv, en dan de kvv wat in schijven is wel gemakkelijker. Ik heb ook chihuahua's erbij die echt niet alles willen eten en daarom wissel ik duck en rodi en dan ook de soorten af. Afwisseling doet eten, altijd dezelfde smaak is ook zo eentonig. Als je weet welke merken er allemaal zijn, dat kun je hier op dit forum dus lezen, dan moet je ook kijken wat bij jou in de buurt te koop is. Rodi is in elke supermarkt wel te koop, dat is tenminste gemakkelijk.  Op de site's van vervleesvoeders kun je vaak wel verkoopadressen vinden.
Door catokatink
#685951
Claudia en Diane schreef: Ze ziet er erg goed en gezond uit, ietwat mager soms, Geef mij maar het allerbeste zodat wij ons schatje lang bij ons kunnen houden en mooie pups, waarvan we een vrouwtje op den duur willen houden in ons gezin als gezelfschap van Ambertje.



Als je hondje wat mager is dan kan ze dus best van kouwelijkheid trillen. Dan zou dat opgelost zijn als ze iets dikker was.
Voordat je ooit aan een nest begint, het is jullie eerst hondje schrijf je, bezint eer ge begint. Verdiep je maar eens in chihuahua's fokken, dat rolt er bepaald maar niet zo uit. Denk daar niet te lichtvaardig over. O, er was even iets misgegaan, onderste stukje is van mij.
Laatst gewijzigd door catokatink op vr 05 jan 2007, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
#686308
Zeker, onze dames wegen ook maar een kg of 6 a 7. Maar een Chihuahua slechts een kg of 2. Vooral bot kan dan lastig worden  tenzij je het kunt malen.
Ik ben het met je eens dat het wel hele ieni minni stukjes worden. Maar ik denk dat je Kippennek, eendenek, haaskarkas, kwartel of duif en evt. hele zachte lams/geitenribben niet hoeft te malen. Wel in kleine stukken hakken en misschien vasthouden.

Kijk maar naar Remke.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door