Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#684529
Kan je de urine van een hond te zuur maken agv het toevoegen van troebele appelazijn en cranberrypillen? Ik voeg eigenlijk altijd redelijk wat azijn toe aan de groentmix. Hiernaast geef ik mij reu om de dag een carnaberrycapsule omdat hij in het verleden regelmatig last van zijn blaas heeft gehad. Ik heb een tijd lang de urine gecontroleerd adh van PHsticks; deze waarde bleef uiteindelijk goed. Vervolgens ben ik nooit gestopt met het toevoegen van de azijnen de cranberry. Kan het kwaad om het als voorzorgsmaatregel te blijven geven? Of toch gewoon even urine controleren en als die goed is geen azijn en carnberry meer toevoegen?
Door Mevroi Kruim
#684991
Jazeker kan dat! En dat geeft risico op vorming oxalaatkristallen, de tegenhanger dus van struviet. Dus het heeft zeker zin om de zuurgraad te controleren en de pH niet te ver te laten zakken.
Door Rosita
#685299
Als hij in het verleden blaasproblemen heeft gehad en zijn urine is met de appelazijn en cranberry niet te zuur zou ik daar denk ik niet mee stoppen, want je heb dan weer kans dat de urine te alkalisch wordt. Wel zou ik dus stoppen als de urine te zuur is.
Door Lil
#685572
[quote="Rosita"]
Als hij in het verleden blaasproblemen heeft gehad en zijn urine is met de appelazijn en cranberry niet te zuur zou ik daar denk ik niet mee stoppen, want je heb dan weer kans dat de urine te alkalisch wordt. Wel zou ik dus stoppen als de urine te zuur is.
[/quote]

Nou, ik zou dus stoppen voordat de urine te zuur is. Als de urine al te zuur is krijg je dus al heel snel oxylaat. Gewoon controleren blijven, dan zie je wanneer je kunt/moet minderen of wanneer je te veel geminderd hebt en weer een iets hogere dosering moet geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door