Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#685122
Mijn hond Jaia krijgt sinds zo'n 8 weken Carnibest Eend/Rijst ivm. een vermoedelijke voedselallergie. Vanaf pup zijnde eet ze onregelmatig (het kan hele weken goed gaan en dan ineens soms een dag niet, dan een halve dag niet, en andere dagen springt ze zowat dr voerbak in) Het is een prutser met eten.
Ze krijgt sinds een paar weken ook eendennekken en -vleugels.

Nu vind ik dat haar ontlasting te wensen overlaat, dan weer te hard, dan weer diaree met slijm, te zacht, korrelig, normaal...in alle vormen komt het eruit...en echt elke keer anders! Ook kan ze soms winden laten waar je stijl van achterover slaat... :o Sinds gisteren geef ik haar probiotica van Orthica, dat zit in capsules, en ze krijgt 1 capsule per dag (ze weegt zo'n 15 kilo) Ook kreeg ze eerst visolie met borage olie, nu zalmolie.

Doe ik iets verkeerd??? Zou ze nog steeds aan het ontgiften zijn? (want dat was best heftig) Of zou ze gewoon niet zo goed tegen de CB kunnen? Kan ik misschien nog meer doen om het beter te krijgen?  :rolleyes2:
Door tieneke
#685124
Wat voer je precies per week aan kvv en barf?
Van eendennekken schijten ze zelfs hier komplete kanonskogels  ;)
Door Nicky
#685126
Das gevaarlijk uitlaten :) Ze krijgt verdeeld in 2 keer zo'n 500 gram CB, en dan 2 keer per week als extra een nekje of vleugeltje. Als ze helemaal klaar is met vervelend doen wil ik meer met haar gaan barfen...
Door Truus
#685128
Het ontgiften kan een hele tijd duren. Is zelfsamenstellen niks voor jou? Je zou dan een tijdje met 1 vleessoort kunnen beginnen zodat je dan kunt zien hoe de reactie hierop is. Daarna kan je het langzaam op gaan voeren.
Is de ontlasting al eens onderzocht?Ik zou lekker probiotica blijven geven .
Door tieneke
#685134
[quote="Nicky"]
Das gevaarlijk uitlaten :) Ze krijgt verdeeld in 2 keer zo'n 500 gram CB, en dan 2 keer per week als extra een nekje of vleugeltje. Als ze helemaal klaar is met vervelend doen wil ik meer met haar gaan barfen...
[/quote]
Haha ze laten hier zichzelf uit hoor  ;D dus niet echt gevaarlijk  ;D
Die 2 keer per week een nekje of vleugelmaaltijd zie ik dus geen obstakel in dus gewoon blijven geven,poept ze echt heel hard na het eten van eend dan zou je er wat eendenlever bij kunnen geven.
Hier poepen ze trouwens ook wel eens dun na een runderstrotmaaltijd,zolang het er niet uitdrapt of uitspuit zou ik mij geen zorgen maken eerlijk gezegd  ;)
Hoelang staat ze nu op volledig vers?
Door Nicky
#685138
Ik geloof dat zelf samenstellen steeds meer wat voor mij gaat worden  ;D ;D Ik lees me een ongeluk...

De ontlasting is nog niet onderzocht...maar ik vraag me af of ik dan van alle varianten iets moet gaan meenemen... :) de DA ziet me aankomen... :)

Ze eet vanaf dat ze bij mij is (6 weekjes oud (te jong maar was een opvanghondje)) Duck, Rodi, Smuldier, en andere vleessoorten als toevoeging...en door de allergie nu dus al 8 weken CB eend/rijst...
Door Truus
#685142
Het is misschien niks hoor maar als je de ontlasting na laat kijken, weet je zeker dat je bepaalde dingen uit kan sluiten.
Door tieneke
#685160
[quote="Truus"]
Het is misschien niks hoor maar als je de ontlasting na laat kijken, weet je zeker dat je bepaalde dingen uit kan sluiten.

[/quote]
Zou ik toch liever een uitgebreid bloedonderzoek/allergietest laten doen,zeker daar de hond al vanaf 6 weken oud op rauw staat.
Maar zeker in dit geval zou ik dus even helemaal niets doen en alles rustig aankijken vooral als de hond op een eliminatiedieet staat en zich niet finaal leeg schijt.
Hier poept er ook wel eens met vel(Tinus) vanaf pup heeft hij een andere stoelgang dan gebruikelijk is zullen we maar zeggen  ;D
Niets overhaast doen en vooral stap voor stap!
En zelf samenstellen zou ook een goede optie kunnen zijn in dit geval  ;)
Door Nicky
#685328
We gaan straks wandelen...we zullen zien wat ze vandaag gebakken heeft...ik heb goede hoop op een goede hoop  ;D flauw...ik heb vertrouwen in de probiotica...het kan alleen maar helpen toch?
Door Lizzy
#685333
Nicky schreef: We gaan straks wandelen...we zullen zien wat ze vandaag gebakken heeft...ik heb goede hoop op een goede hoop  ;D flauw...ik heb vertrouwen in de probiotica...het kan alleen maar helpen toch?
Ja, dat kan zeker helpen, probiotica. Maar ik denk niet dat je direct wonders moet verwachten.

Overigens, als je een eliminatie dieet doet, denk ik zelf dat het beter is om even geen toevoegingen in de vorm van zalmolie (of elke andere olie) te geven.

Mag ik vragen wat de reden is om een eliminatie dieet te doen? Ja, je schrijft 'waarschijnlijk een voedsel allergie' maar hoe uit zich dat? Maag/darm of huidproblemen?
Door Nicky
#685350
Nee wonderen verwacht ik niet :)

Ze had/heeft huidproblemen (nu in veel mindere mate, maar over is het nog niet)...jeuk..wat leidde tot ontstekingen tussen de tenen, uitslag op de kin en bij dr staart, kont...Ik zei waarschijnlijk voedelallergie, omdat ze nu, na 8 weken CB weer een dikke voet heeft, nadat we zijn gaan wandelen in Delftse Hout...en ik dus begin te vermoeden dat het niet aan het eten ligt...

Ze krijgt pas sinds dinsdag weer zalmolie, daarvoor heeft ze 8 weken nix extra's gehad...Alleen CB en water
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door