Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#684922
Benthe doet de laatste tijd steeds moeilijker met eten. 's Ochtends wordt haar portie Bibi minitieus uitgeplozen (lees: alle stukjes worden naast de bak gegooid), en pas na een minuut of 5, soms langer, heeft ze alles op. Afgelopen zaterdagmiddag stond er kopvlees op het menu: moest ze niet. Ook weer alles naast haar bak gegooid, stukje voor stukje in de bek nemen en weer uittuffen. Vorige week heeft ze zelfs 5 minuten staan twijfelen of ze haar zalmkop wel zou opeten, terwijl ze daar dol op is.

Moet ik naar de DA om te kijken of er niets medisch aan de hand is (liever niet natuurlijk), of zou het een fase zijn die weer overgaat?
Door *Natasja*
#684928
202spots schreef: Misschien eerst 'n dag laten vasten, en dan kijken of ze dan wel alles gelijk eet?
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar het punt is: ze is al aan de magere kant, nu net een beetje op gewicht, dus ik wil niet dat ze weer gaat afvallen.

Lams- en geitenribben eet ze overigens wel gewoon, dus met haar gebit is volgens mij niets aan de hand. ;)
Door Erna
#684930
Volgens mij is ze je gewoon aan het uitproberen. Ze is nu rond de anderhalf? Lekker aan het puberen en niet veel honger.

Natuurlijk moet je medische dingen uitsluiten maar als ze verder haar normale gang gaat en niets bijzonders laat merken zou ik het gewoon op uitproberen houden. Als ze niet wil eten heeft ze pech en wacht ze maar tot de volgende maaltijd.

Ik weet dat ze altijd wat problemen heeft met haar gewicht maar het is gewoon een tenger hondje volgens mij. Die krijg je echt niet vet.
Door *Natasja*
#684935
Erna schreef: Volgens mij is ze je gewoon aan het uitproberen. Ze is nu rond de anderhalf? Lekker aan het puberen en niet veel honger.

Natuurlijk moet je medische dingen uitsluiten maar als ze verder haar normale gang gaat en niets bijzonders laat merken zou ik het gewoon op uitproberen houden. Als ze niet wil eten heeft ze pech en wacht ze maar tot de volgende maaltijd.

Ik weet dat ze altijd wat problemen heeft met haar gewicht maar het is gewoon een tenger hondje volgens mij. Die krijg je echt niet vet.
Nee, het is ook niet de bedoeling dat ze vet wordt, dat houden haar pootjes niet  ;D

Verder merk ik niets aan haar, normale ontlasting etc.
Ik ga dus inderdaad maar even hard zijn voor haar en haar bak weghalen als ze niet gewoon gaat eten. Hopelijk is het dan zo over, want als ik ergens wel de kriebels van krijg, zijn slechte eters (ik begrijp nu wat mijn ouders vroeger met mij hebben afgezien  ;D ;D ;D)
Door *Natasja*
#685487
Benthe gaat vanavond zonder eten naar bed, ik heb haar 5 minuten de tijd gegeven, maar toen had ze alleen nog maar gespeeld met haar eten zonder 1 hap naar binnen te hebben gewerkt. Morgenmiddag haar maar weer hetzelfde voorzetten?
Door Lizzy
#685504
*Natasja* schreef: Benthe gaat vanavond zonder eten naar bed, ik heb haar 5 minuten de tijd gegeven, maar toen had ze alleen nog maar gespeeld met haar eten zonder 1 hap naar binnen te hebben gewerkt. Morgenmiddag haar maar weer hetzelfde voorzetten?
Yep.

Ik sluit me bij Erna aan. Kijk, ik zou medische dingen wel uit willen sluiten, als ik jou was. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze niks mankeert, aangezien ze de ribben wel eet. En zo'n kleine comediant kon van mij inderdaad even lekker de hik krijgen. Die kreeg pas weer eten bij de volgende maaltijd.
Door *Natasja*
#685514
Lizzy schreef: Yep.

Ik sluit me bij Erna aan. Kijk, ik zou medische dingen wel uit willen sluiten, als ik jou was. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze niks mankeert, aangezien ze de ribben wel eet. En zo'n kleine comediant kon van mij inderdaad even lekker de hik krijgen. Die kreeg pas weer eten bij de volgende maaltijd.
Ze eet zonder morren:

- lamsribben
- geiteribben
- halve kip (incl. vlees)
- Bibi natuurmix
- en haar zalmkop, toen ze eenmaal begonnen was

het volgende:

- kopvlees
- Bibi lam & rijst
- Bibi bibimix
haalt ze haar neus voor op of eet ze tergend langzaam.

Ze heeft vanavond haar kopvlees laten staan. Normaal gesproken zou ze morgenochtend Bibi krijgen ('s ochtends krijgen ze hier altijd Bibi, 's middags BARF). Kan ik haar nu beter morgenochtend het kopvlees nogmaals geven?
Door Lizzy
#685522
*Natasja* schreef: Ze eet zonder morren:

- lamsribben
- geiteribben
- halve kip (incl. vlees)
- Bibi natuurmix
- en haar zalmkop, toen ze eenmaal begonnen was

het volgende:

- kopvlees
- Bibi lam & rijst
- Bibi bibimix
haalt ze haar neus voor op of eet ze tergend langzaam.

Ze heeft vanavond haar kopvlees laten staan. Normaal gesproken zou ze morgenochtend Bibi krijgen ('s ochtends krijgen ze hier altijd Bibi, 's middags BARF). Kan ik haar nu beter morgenochtend het kopvlees nogmaals geven?
Ik zou haar het kopvlees gewoon nog een keer geven.

Maareuhhh.... je hebt een echte barfhond... OK OK. behalve het kopvlees dan. Maar och, daar kan ze ook wel buiten. Ik geloof dat ik zo'n hond als Benthe lekker ging voeren met delen van hele kip, eend, konijn, parelhoen, kwartel, geitenribben, lamsribben, zalmkoppen en dan Bibi natuurmix voor het orgaan (en dus pens).
Door *Natasja*
#685534
Lizzy schreef: Ik zou haar het kopvlees gewoon nog een keer geven.

Maareuhhh.... je hebt een echte barfhond... OK OK. behalve het kopvlees dan. Maar och, daar kan ze ook wel buiten. Ik geloof dat ik zo'n hond als Benthe lekker ging voeren met delen van hele kip, eend, konijn, parelhoen, kwartel, geitenribben, lamsribben, zalmkoppen en dan Bibi natuurmix voor het orgaan (en dus pens).
Ja, maar het stomme is dat ze de dingen waar ze nu zo over zemelt, altijd gewoon heeft gegeten.

Ik wil 's ochtends gewoon Bibi geven, dat vind ik makkelijk. Daarnaast geef ik door de Bibi de groentemix; Beau slobbert de groentemix puur ook lekker op, maar Benthe eet het alleen als het door het vlees zit.

Hele kip krijg ik tegenwoordig van mijn schoonvader: hij koopt de jonge hanen, mest ze nog een week of 2 vet en slacht ze voor me. De laatste keer heeft hij de stukken zelfs zo verdeeld, dat ik keurig 2 x 500 gram overhoudt. Werelds toch?

De rest wat je noemt: eend, konijn, kwartel en parelhoen: waar haal jij dat? Bij een poelier?

Heeft ze overigens geen spiervlees nodig, voor de juiste verhoudingen?
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 04 jan 2007, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#685575
Eend, kwartel en parelhoen haal ik bij de VEN. Konijn bij poeliers en VEN.

Mjaaaah, volgens mij is jouw kleine meisje gewoon een beetje verwend..... ;D

Als je ruim bevleesde vleesbotten geeft of hele prooidieren, hoef je persee geen extra spiervlees bij te voeren.
Door *Natasja*
#685582
Lizzy schreef: Als je ruim bevleesde vleesbotten geeft of hele prooidieren, hoef je persee geen extra spiervlees bij te voeren.
Ok, ik kijk het morgen nog even aan met het kopvlees, en anders laat ik dat gewoon zitten. Als het niet persé noodzakelijk is, ga ik er niet moeilijk over doen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#685585
*Natasja* schreef: De rest wat je noemt: eend, konijn, kwartel en parelhoen: waar haal jij dat? Bij een poelier?
De Lidl verkoopt op dit moment ook eend (als íe nog niet op is).
De aldi had konijn, maar die vond ik erg duur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door