Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chooky
#6841
Ik geloof dat het bericht waarin dit stond ook ontploft is  :'(.
kan iemand mij nog een keer vertellen hoe het zat met voer wat voor actieve honden bedoelt is (ik geloof dat energique en carnibest de merken zijn die zo'n voer verkopen)  en waar dus extra koolhydraten èn extra vetten aan toegevoegd worden.
er was sprake van een slechte opname van een van de twee omdat de ander maakte dat er een stof aangemaakt werd wat dit veroorzaakte (ik hoop dat jullie nog begrijpen wat ik bedoel)
Hoe zat dit ook al weer?
groetjes Eva
Door Janet
#6842
Ik meen dat de kern van het verhaal was, dat honden hun energie halen uit (dierlijke) vetten en dat koolhydraat als energiebron niks waard is.
Gebruikersavatar
Door chooky
#6844
Ja die clou van het verhaal is nog wel blijven hangen bij mij :), maar nu is het in mijn hoofd alsof ik de klok wel heb horen luiden maar vergeten ben waar ik die klepel ook alweer verstopt
had ??? ;D
Door Janet
#6845
Hm, was 't niet zo dat plantaardige olieën en vetten ook niks voor honden deden en alleen maar goed waren als 'transportmiddel' voor vitaminen (en mineralen)? Maar het hoe en waarom weet ik niet meer. Ik dacht dat een uitleg van of Roger of André of Paul op het board stond.
Daarom zou de high energy van Carnibest niks toevoegen, omdat er voornamelijk plantaardige vetten en koolhydraten extra aan toegevoegd zouden zijn, dacht ik ???. Maar ik kan 't mishebben hoor.
Door Lizzy
#6846
Weet Andre de exacte samenstelling van de Carnibest Actief?

Koolhydraten kunnen wel omgezet worden in vet. Daarom wordt het Satinball recept (o.a.) aangeraden voor heel magere honden. De nutrix, bambix of brinta in het Satinball recept bevat nog veel koolhydraat.
Gebruikersavatar
Door chooky
#6847
Er staat me iets bij van een stof die aangemaakt wordt door de aanwezigheid van veel koolhydraten, die verhindert dat de vetten op een goede manier opgenomen worden??? ???

Het gaat me niet zozeer om de versvoervariant aangezien de uitkomst de vorige keer was dat de hoeveelheid koolhydraten (in carnibest in ieder geval) miniem waren. Het gaat mij eerder om  de theorie hierachter. Het is maar voor de helft blijven hangen en ik kan het niet meer  nalezen  :-/
Door Lizzy
#6848
Ja, waardeloos he Eva, die big bang... Ik BAAL ook als een stekker! Maar goed, volgens mij staat hier wat over in het boek van Donath. Zal ik even gaan zoeken?
Groetjes, Lizzy
Door Janet
#6849
Weet Andre de exacte samenstelling van de Carnibest Actief?
Dat kan ik me dus niet meer herinneren :'(. Ik weet ook niet meer exact wat het was hoor ???.
Door André
#6850
Weet Andre de exacte samenstelling van de Carnibest Actief?

Koolhydraten kunnen wel omgezet worden in vet. Daarom wordt het Satinball recept (o.a.) aangeraden voor heel magere honden. De nutrix, bambix of brinta in het Satinball recept bevat nog veel koolhydraat.

Ja Lizzy koolhydraten kunnen omgezet worden naar vetten.

Maar waarom zou je koolhydraten gebruiken die omgezet moeten worden naar vetten ( wat overigens tegenstrijdig is om aan een magere hond te geven, want koolhydraten worden denk ik voornamelijk omgezet naar vetten bij een overschot aan voeding!)

Lizzy al je logisch nadenkt is het verteringsstelsel gebouwd om razendsnel van vet energie te maken, waarom moeilijk doen met koolhydraten?
Vet lever qua volume meer als 2x zoveel energie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door