Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#682136
Annemarie (Nitus) had me al gewaarschuwd. We hebben herten ribben opgehaald in Mill, maar waren best wel hard. Ik kon ze nog wel buigen maar bij Kay zag ik dat er wat stukjes afvlogen? Ik heb ze afgepakt. Is dit splinteren en zijn ze dan te hard? >:(
Heb verder niks terug gevonden in de ontlasting.
Door Lizzy
#682139
Ja, ik heb hier ook wel eens dit soort type rib. Van lam. Naar knetteren de stukjes ook wel eens van af. Mijn honden zijn natuurlijk wel behoorlijk geoefende hondjes maar hier eten ze ze gewoon op. Ik durf je alleen niet te garanderen dat je ze helemaal risico-vrij kunt voeren. Hoe doet Annemarie dat?
Door Miranda en Pepper
#682144
Lam vind ik zelf ook best eng. Ik voer ze niet vaak, maar blijf er wel bij ( of dat wat uitmaakt?) Maar zie ik ze worstelen met een te klein, scherp stuk, pak ik het af.

Ook benieuwd hoe andere dat doen.
Door Cindy de Wolf
#682156
Ik was er ook niet helemaal tevreden over de vorige keer. Ik kreeg ze met een snoeischaar nog geeneens door de midden. Ik heb voor de volgende keer expliciet om jonge ribben gevraagd. Ik haal ze nu onder de lintzaag door en geef er een flinke portie spiervlees of pens bij. Als ze te lang aan het klooien zijn pak ik het af en gooi het weg. Puppendoos krijgt ze sowieso niet weg dus die kluift alleen het vlees eraf. Het is niet iets wat ik in zeer grote mate in mijn vriezer heb liggen. Met lamsribben hebben de honden geen moeite. Wel liet onze superbarfer van de week de geitennek liggen voor wat het was, misschien te hard?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#682162
Lizzy schreef: Ja, ik heb hier ook wel eens dit soort type rib. Van lam. Naar knetteren de stukjes ook wel eens van af. Mijn honden zijn natuurlijk wel behoorlijk geoefende hondjes maar hier eten ze ze gewoon op. Ik durf je alleen niet te garanderen dat je ze helemaal risico-vrij kunt voeren. Hoe doet Annemarie dat?
Bi Kay heb ik ze afgepakt toen ik het TE vond worden. Didge had hem al op :'(
Annemarie heeft het vlees eraf gesneden en de rest gevoerd. Ik denk wel dat er verschil zit tussen de grotere ribben en de keline ribben. terwijl ik wel duidelijk om jonge dieren heb gevraagd :-\
Door Kynida
#682210
Geen problemen mee gehad hoor, prima te knagen vonden ze het, zelfs de poes krijgt een groot deel ervan weg :)
Door Linneke
#682255
Hier heeft Sen ook geen problemen met de ribben. Ze knabbelt ze lekker weg en haar ontlasting is ook prima. De ribben die ik had waren best goed met een snoeischaar door te krijgen.

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#684088
Lizzy schreef: Ja, ik heb hier ook wel eens dit soort type rib. Van lam. Naar knetteren de stukjes ook wel eens van af. Mijn honden zijn natuurlijk wel behoorlijk geoefende hondjes maar hier eten ze ze gewoon op. Ik durf je alleen niet te garanderen dat je ze helemaal risico-vrij kunt voeren. Hoe doet Annemarie dat?
Beetje late reactie... Maar Anne-Marie heeft ze dus zoals Monique al zei weggegooid nadat ze het vlees eraf heeft gesneden ;).
Ik moet er wel bij zeggen dat deze ribben ook niet te buigen waren, er zat echt geen beweging in en met een snoeischaar kwam ik er ook absoluut niet doorheen. En aangezien Gitte alle opvreet wat ik haar aan bot voorzet durfde ik het niet aan. De ribbenkast (nouja, 1 kant ervan dan) woog ook wel 1,5 kilo :o, best veel voor een jong hertje... :P.

Er zaten gelukkig ook kleinere ribbenkastjes bij dus hopelijk zijn die wel zacht(er), maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, staat van de week op het menu.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#684281
janjaap schreef: Ribben splinteren (bijna) altijd en ik vind het 3x niks om te voeren aan je honden.
Groetjes Janjaap
Maar dacht in een andere topic te lezen dat je alle "afval" voerde? :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#684307
janjaap schreef: Ribben splinteren (bijna) altijd en ik vind het 3x niks om te voeren aan je honden.
Groetjes Janjaap
Als je ribben hebt van oude dieren heb je gelijk, maar ribben van lammeren, jonge geiten en jonge herten splinteren echt niet. In dit geval hebben we pech gehad en ribben van oudere herten gekregen (ondanks dat Monique speciaal om jonge hertenribben had gevraagd).
Door Yves
#684572
Yves heeft vanavond voor de tweede keer ribben gehad. De eerste keer heb ik niets gemerkt, nu heb ik wat beter opgelet en vond ze idd wat hard (harder dan geit of lam) Opzich ging het prima. Ik ben alleen het laatste stukje (Yves had niet zo'n zin meer) met een bijltje te lijf gegaan. Toen ging het erin als koek  :eat:
Intotaal heeft hij over 115 gr zo'n 45 minuten gedaan. Doodmoe ligt ie nu naast me  :sleep3:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door