Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#684562
Een MH teef van een clubgenootje van mij blaft vrij veel overdag waardoor ze bijna geen stem meer heeft als ze moet trainen en moet blaffen bij bewaken (KNPV).
Wat kan hij doen om haar stem te sparen, te smeren, dat haar heesheid overgaat en dat ze weer gewoon kan blaffen als het moet...
Door tiny
#684564
Misschien moet er eerst gezocht worden naar de oorzaak van het blaffen? Als er geen alarm is hoeft er toch niet geblaft te worden. Is de baas wel of niet thuis?
Door herder_lover
#684566
[quote="tiny"]
Misschien moet er eerst gezocht worden naar de oorzaak van het blaffen? Als er geen alarm is hoeft er toch niet geblaft te worden. Is de baas wel of niet thuis?
[/quote] Ze blaft erg graag  ;)

De hond zit in een kennel en blaft veel. Baas is meestal niet thuis, dus bij alles vindt zij (de teef) dat er alarm gegeven moet worden. Daarnaast blaft ze gewoon altijd. In de auto, in de kennel, tijdens het trainen... ze doet het met liefde zeg maar  :)

Dus nu is hij een blafband aan het overwegen, maar dat is alleen als hij er niet is, want voor de rest blijft ze blaffen voor de lol (denken we)
Door tiny
#684578
Een blafband vind ik een heel slecht alternatief. Ik zit meer te denken aan verlatingsangst of frustratie. Geen een hond blaft de hele dag voor de lol. (Wat is lol voor de hond, dat is een vermenselijkte uitdrukking) Wordt er helemaal niet gecorrigeerd als ze blaft? (dat kan natuurlijk alleen als de baas er is). Wil je hond laten stoppen met blaffen danzul je er een commando aan moeten geven. En vergeet niet: gedrag wat je wilt corrigeren zal zich eerst verergeren vooraleer het minder gaat worden.  Zoals de situatie nu is zie ik er dus geen lol in. Ik vind het zelfs triest.
Door herder_lover
#684585
[quote="tiny"]
Een blafband vind ik een heel slecht alternatief. Ik zit meer te denken aan verlatingsangst of frustratie. Geen een hond blaft de hele dag voor de lol. (Wat is lol voor de hond, dat is een vermenselijkte uitdrukking) Wordt er helemaal niet gecorrigeerd als ze blaft? (dat kan natuurlijk alleen als de baas er is). Wil je hond laten stoppen met blaffen danzul je er een commando aan moeten geven. En vergeet niet: gedrag wat je wilt corrigeren zal zich eerst verergeren vooraleer het minder gaat worden.  Zoals de situatie nu is zie ik er dus geen lol in. Ik vind het zelfs triest.
[/quote]Nou triest is ze niet hoor  :-X
En nee ik geloof niet dat het verlatingsangst is. Ze heeft het altijd gedaan, al vanaf 8 weken. En ja hoor, er zijn echt honden die het gewoon leuk vinden om te blaffen. Mijn Dara heeft dat ook. En ik ben de hele dag thuis, dus geen verlatingsangst! Ze blaffen om auto's, vogels, mensen en ook om niets. Staan ze gewoon kwispelend te blaffen...
Ze kan wel op commando blaffen maar stil zijn nog niet... en nee als je er niet bent wordt dat lastig. Ze moet natuurlijk goed kunnen blaffen en dat wordt nu moeilijk omdat ze hees is...
Hij heeft wel wat honing ofzo geprobeerd, maar zou dat helpen? En hoe vaak, hoeveel en hoelang kan je dat geven? Of homeopatisch hoestdrankje? Wie weet iets?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#684587
Heesheid is bij mensen maar op 1 manier te behandelen:de stem rust geven, dwz niet praten.
Ik denk dat voor een hond hetzelfde geldt......
Door herder_lover
#684588
tsja, dat lijkt me ook wel, maarja, dat is moeilijk dus... Er zal echt wel veel gewoontevorming bij gekomen zijn, maar daar schieten we nu ff niets mee op. Ze krijgt wel eens een correctie maar ze verzet zich daartegen (wederom met blaffen...) en gaat vrolijk door.
Ik hoopte dat er iets was wat de eigenaar intussen aan haar kan geven om de keel te helpen (aan het blafprobleem zelf wordt ook wel gewerkt nu, maar het is nu belangrijker dat ze haar stem leert sparen en niet hees is op de club enzo)
Door crutz
#685259
heb ook honden gekend die niet veel blaften thuis of in de auto maar gewoon sowieso een hees-achtige blaf hadden....
heeft ze ooit wel een "normale" blaf gehad of niet...???
Door herder_lover
#685430
nee dat niet geloof ik, maar nu valt de stem helemaal gewoon weg.... dus begint met hees, en dan.... stilte....

ze heeft eerder altijd een hoge en opgewonden blaf. Daarna hezig (vrij snel) en dan niets meer..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door