Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zea
#684409
Ik ben eigenlijk wel overtuigd dat ik mijn hondje straks gewoon meteen op kvv ga zetten, maar dan nog: wat ga ik haar geven?  ;D

natuurlijk heb ik al wat ingeslagen hoor en ik ga niet perse op 1 merk...
Normaal ga ik altijd naar de groothandel om inkopen te doen, omdat ik ook voor mijn kinderboerderij of paarden voer moet halen! Ze hebben daar Stawi/ smuldier (geen complete versie, wel pens) en Rodi. Eigenlijk baalde ik er wel van dat ze zo weinig keus hadden, omdat ze in de supermarkt ook alleen maar Rodi en smuldier (niet compleet) hadden. Ik ben net naar een andere dierenwinkel geweest, omdat ik had gehoord dat ze sindskort ook versvlees hebben! Ze hadden daar duck (kon ik al, dus daar ga ik ook wat van halen straks) en Runner! Nu kon ik het merk Runner nog niet....en in mini-porties, dus ook wel makkelijk om aan te vullen, wie kan mij vertellen of dit een kwalitatief goed voer is? is het geschikt voor mijn pup van 8 weken?
Welke variant van duck kan ik het beste voeren aan mijn pup of maakt dat niet uit? Ik weet dat ze bij de Rodi de voorkeur geven aan Pens& Hart complete voor puppen namelijk...
Door Nataschja
#684414
Bailey die is nu 11 weken oud en die krijgt nu Carnibest.
Dit moet ik bestellen bij de dierenspeciaalzaak en dan kan ik dat 1 keer in de 3 weken halen.
Carnibest krijgt hij omdat hij dat bij de fokker ook al kreeg.
Maar omdat Bailey straks 40 kilo kan gaan wegen, wil ik wel kijken of hij misschien smuldier eet, omdat het goedkoper is.
Dan eventueel afwisselen met Canibest.
Hier kan ik Smuldier bij de Jumbo kopen en daar hebben ze wel de compleet.
Ik heb daar zelf 3 jaar gewerkt en zo ver ik weet kunnen ze dat wel voor je bestellen als het ook bij andere Jumbo supermarkten te verkrijgen is.
Misschien dat dit ook bij andere supermarkt ketens zo is.
Ik zou een kijken of er een Jumbo bij jou in de buurt is als je smuldier compleet wilt gaan geven.
Door Truus
#684660
Het is maar net waar jouw pup het goed op doet, je moet wel letten op de complete versie.
Door Lizzy
#684814
Runner ken ik eigenlijk niet. Ik vind het een beetje Rodi-achtig lijken, eerlijk gezegd. Het bevat veel orgaanvlees, geen gemalen bot en een premix. Ik denk dat het een prima voer is om mee af te wisselen met Rodi en Smuldier en Duck.

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet onverstandig om deze vier merken gewoon lekker af te wisselen. En te kijken hoe je pup het daar op doet. Op deze manier wed je gewoon niet op 1 paard en dat lijkt me niet verkeerd.

Mocht je het leuk vinden om daarnaast nog wat gezonde toevoegingen te geven of af en toe zelf samen te stellen: je kunt 2 keer per week een rauw eitje geven, met schil. Je kunt 1 keer per week een vet visje geven (beginnen met sardien maar later ook bijv. zalmkop). En je kunt bijv. 1 of keer per week een deel van een 'heel prooidier' geven zoals kip, eend, parelhoen, konijn, kwartel zodat je pupseltje lekker de tandjes kan gebruiken. En als je pup dan wat groter is, kun je ook 1 keer per week bijvoorbeeld geitenribben (geen enkele ribben!) of lamsribben of kalfswervel geven. Je wisselt dan lekker af en bovendien heeft hij wat te kluiven!
Door ~anna~
#684824
Ik heb mijn honden het afgelopen jaar alleen kvv (Smuldier) gegeven.
De jongste een Zwitserse witte herder van 3 heeft nu een doffe vacht terwijl mijn Hollandse herder van bijna 10 jaar glimt als een spiegeltje.Zo zie je maar weer.
Ik gaf Smuldier omdat het voordelig is maar ik ga nu weer terug naar zoveel mogelijk zelf samenstellen.
Met wat goede adresjes voor rauw matriaal ben je ook voordelig uit.
Door zea
#684828
Ik ben nu ondertussen wat verder met orienteren. Ik kwam er namelijk achter dat er op 10 minuten lopen een verkooppunt is van Carnibest (gewoon aan huis) en kan daar eventueel bestellen wat ik zou willen. Moet alleen nog even kijken wat, zou het beter zijn voor mijn pup om de gemalen versie te nemen (natuurvoer puppy) of de gewone variant?
En een dierenwinkel (waar ik nog niet ben geweest) hier in de buurt zou Energique hebben! Dan heb ik toch maar gewoon 6 verschillende merken gevonden die ik kan gebruiken ;D
Ik moet idd gewoon eerst even afwachten waar Eve het goed op gaat doen, dat is het allerbelangrijkste...maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ik alles heb geprobeerd qua kvv!
Door Yves
#684832
Ik zelf ben nu sinds twee weken overgestapt naar zelf samenstellen. Daarvoor deed ik het hoe Lizzy omschrijft. Dus 4/5 dagen kvv en 2/3 dagen zelf samenstellen.

Ik gaf zoveel mogelijk verschillende kvv (Carnibest, Rodi, Bandit en energique) omdat dit mij gezonder lijkt. Ikzelf eet immers ook niet elke dag hetzelfde. Door verschillende merken te combineren krijgt je hond ook verschillende diersoorten, vlees en groenten binnen. En verschillende percentages bot, vlees, orgaan en groenten.
Op de dagen dat ik geen kvv gaf, kreeg Yves diersoorten die niet de de kvv voorkomen (wild, vis, ei enz) en dan vooral vleesbotten (voor de tanden) en geen orgaan (zit al genoeg in kvv, vooral pens)

Als er geen verkooppunten bij jou in de buurt zijn kun je misschien via internet kvv bestellen en dit laten bezorgen. Bij de supermarkt kun je ook een tray Smuldier of Rodi bestellen. Heb je een vriezer? Dat zou wel handig zijn.
Door zea
#684833
Ik heb dus wel een vriezer, maar omdat ik tijdelijk bij mijn moeder inwoon (en mijn pup dus ook de eerste paar weken), heb ik een beperkte ruimte in de vriezer. Ik heb nu een lade helemaal voor mijn hondje *op irritatie van mijn moeder*. Ik kan dus helaas niet hele grote partijen inslaan, maar als er hier toch een verkooppunt om de hoek is, is dit niet zo erg! Echt barfen is hier dus NU niet gangbaar, maar misschien in de toekomst......ik kan gewoon niet zo veel kwijt in de vriezer.
Door Twiz
#685147
[quote="zea"]
Moet alleen nog even kijken wat, zou het beter zijn voor mijn pup om de gemalen versie te nemen (natuurvoer puppy) of de gewone variant?

[/quote]

Je kunt de gewone variant gaan geven. Als de puppyvariant al gegeven wordt is dat meestal nog bij de fokker.
De samenstelling is hetzelfde, alleen is het wat fijner gemalen. Maar vanaf  7 á 8 weken kunnen ze de gewone variant best hebben.
Door zea
#685152
Daar was ik ondertussen al achter, want heb een verkooppunt hier in de buurt *bleek dus gewoon voor mij maar 10 minuutjes lopen* opgebeld met mijn vragen  ;D en heb ook ondertussen wat extra mee laten bestellen, omdat ik kleinere verpakkingen nodig heb! Dus dat is stap 1 :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door