Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door marye
#684313
Ik wil voor Caja 3 dagen zelf gaan samen stellen en om te zorgen dat ze alles binnen krijgt heb ik een menu gemaakt.

Caja weegt ongeveer 15 kilo en is bijna 7 maanden oud.
Heb 4% als behoefte genomen (is dat goed voor deze leeftijd?)

Dinsdag (585 gr)
300 gram eenddelen
135 gram groentemix
120 gram lever/hart
30 gram overig

Donderdag (600 gr)
300 gram ribben (lam/geit)
150 gram penslap
150 gram vis (sardien/haring)

Zondag (615 gr)
300 gram eenddelen
135 gram groentemix
150 gram spiervlees (kalkoen/geit/paard)
30 gram overig

De overige dagen eet ze kvv (meestal carnibest natuur)

Krijg ze zo alles binnen wat een jonge hond nodig heeft?
Door Lizzy
#684336
Als je vier dagen per week versvlees geeft en drie dagen per week zelf samenstelt, dan hoef je je eigenlijk niet druk te maken om de percentages! Dus dat is wel prettig, denk ik!

Ik denk dat 4% prima is. Als uitgangspunt. En je ziet dan vanzelf of ze te dik of te dun wordt en dan kun je haar meer of minder geven.

Ik zie dat je 15% orgaanvlees hebt genomen. Zelf vind ik dat een beetje veel, als je daarnaast nog meer als de helft versvlees geeft. Want versvlees bevat al ruim orgaanvlees. Ik zou zelf echt niet meer als 10% geven (inclusief pens). Zodra je vaker zelf gaat samenstellen, kun je het orgaanvlees percentage verhogen naar 15%.

Verder vind ik percentages prima (50% vleesbot, 15% groente, etc).

Ik vind je aanbod aan vleessoorten ook prima! Want in Carnibest natuur zit vooral kip en rund en jij geeft daarbij dus eend, lam/geit, vis, en wat kalkoen of paard. Dat is gewoon heel veel afwisseling!

Ik weet zeker dat jouw jonge hond alles krijgt wat ze nodig heeft! Echt, het ziet er prima uit!
Door Lizzy
#684475
[quote="marye"]
Dank je wel, zal de orgaan nog aanpassen, dit gewoon vervangen door spiervlees lijkt me?
[/quote]
Ja, dat zou ik doen, als ik jou was.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door