Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#684422
Hallo,

Ik zit er sterk over te denken om mijn katten op barf te zetten. Heb hier heel veel gelezen.
Ik heb het volgende in m'n hoofd:

Ze wegen 3,5 en 5 kg. ze zijn mooi op gewicht maar moeten niet aankomen!

dat is dan 8,5 kg kat :)

De meningen over de percentages verschillen nog al, maar beginnen op 4% leek me wel wat en dat pas ik dan later aan, als ze dikker worden of afvallen.



Ik kom dan op 340 gram per dag uit voor 2 katten.

Ik wou het klaarmaken per week dus dat is dus 2.38 kg totaal voor 2 katten voor 1 week.
Als basis wou ik eendagskuikens gebruiken 1 als ontbijt. Kan ik die dan gewoon wegen (14 kuikens) en dat van het totaal gewicht aftrekken? en dan de rest aanvullen in de verhouding die aangegeven wordt op deze site (kan het nu niet opzoeken, maar 75% spier en botten)?

Is het handig zo, of ben ik veel te veel met cijvers bezig en moet ik wat meer 'ongeveer' voeren???? Ik heb er dus nog niet zoveel kaas van gegeten, dus kan alle hulp gebruiken die er is!
Laatst gewijzigd door Rianne145 op di 02 jan 2007, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#684437
ik vind dat je al een prima begin hebt!! dat 'ongeveer' komt vanzelf als je er iets langer mee bezig bent ;)
Hoe oud zijn je katten en zijn ze actief of normaal of erg 'lui'
Door Rianne145
#684440
Hoi,

De katten zijn 1.5 (3.5 kg en 3.5 jaar (5 kg). Het zijn binnen katten (hopelijk niet lang meer, ik hoop binnen een half jaar te verhuizen naar een huis met tuin zodat ze zelf ook voor de kost kunnen gaan zorgen :). De lichtste is vrij actief, ziet overal de lol van in en de anders is erg relaxed! Alles gaat in slow-motion, maar is naar mijn idee nog wel redelijk actief. Maar ze komen dus niet buiten, dus zullen niet heel veel verbruiken.

Nog even iets, ze hebben gisteren hun eerste kuiken gehad, op zich ging het prima, de kuikens kwamen de hele kamer door en vlogen tot een meter de lucht in echt lachen! maar ze zijn nu beide aan de diaree, is dat iets waar ik me dan zorgen over moet maken of hoort dat er gewoon bij en moeten ze daar even doorheen?

Groetjes Rianne
Laatst gewijzigd door Rianne145 op di 02 jan 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#684896
Ik denk dat het ook wennen is aan nieuwe voeding hoor, ik zou me er niet zo druk om maken alleen als het aan blijft houden.

Als ze redelijk actief zijn kan je meer dan 4% van hun lichaamsgewicht aan houden maar als ze erg sloom zijn zou 4% een goed begin zijn. Jonge katten (ong. tot een jaar) kan je makkelijk 8% van hun lichaamsgewicht geven omdat ze nog in de groei zijn.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door