Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#680413
nu heb ik hier al een paar keer gelezen dat sommige honden last heben van roodheid tussen de liezen. Nu heeft mijn oudste vaak  zwarte liezen wat tot aan de binnenkant van de achterpoten komt. Al naar de da. geweest en die vertelt mij dat het een ontsteking van binnenuit is. Antibiotica gekregen natuurlijk, wat maar eventjes help. Het komt dus telkens terug. Van de homeopaath ook druppels gekregen maar of het gaat niet helemaal weg of het is binnen een maand of wat weer terug. Het is een tervuerenaar met echt giga veel haar, borstel hem om de dag, zwemmen mag hij niet zoveel meer(omdat hij te lang nat blijft zo'n beetje anderhalve dag) Wie heeft dit ook eens meegemaakt met zijn hond en heeft iemand een tip zodat dit een keer over gaat?
Trouwens even op de valreep--allemaal hele fijne dagen en een gezond 2007!!!
Door tt-tjes
#680605
Het kan volgens mij ook een allergische reactie zijn op het een of ander.

Toen ik bij Balou er net achter kwam dat hij allergisch was had hij een zwarte plek op zijn kop en had hij pikzwarte balletjes.

Hij heeft op een gegeven moment drainage compositum gekregen en toen begonnen langzaam de plek op zijn kop minder te worden. Nu is het helemaal weg, ook zijn balletjes zijn mooi roze ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#680798
dat het een reactie op iets is dat is wel waar denk ik. Hij heeft het vooral als het een tijd heeft geregent en hij zoals zomers veel zwemt. Dus het zal wel met het nat zijn te maken hebben. Wil hem alleen niet steeds een kuur geven. En als ik het te lang op zijn beloop laat, krijgt hij op zijn rug vlak bij zijn staart kale plekken. Wat is dat drainage compositium? Wil ik dan misschien ook eens proberen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#680820
eten is eerlijk waar vere weg zijn grootste hobby!!! Maar dat is al vanaf dat hij een pup is. En hij stinkt echt niet en overdreven veel drinken doet hij ook niet. Samen met zijn broer drinkt hij nog geen 1 waterbak leeg. Maar zal die site eens even bekijken misschien dat ik daar wat uit kan halen.
dank jullie wel!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#680824
heb het net gelezen en kan er toch wel wat dingen uit halen. Hij heeft vorig jaar en 3 maanden van dit jaar een tijd lang prednison geslikt vanwege een hardnekkige granuloom. Zijn daarna naar een homeopaath gegaan, en heb net gelezen dat ik er met die zwarte plekken volgens mij ook weer beter naar haar toe kan gaan. Ga de homeopaath toch maar weer even bellen.
Door Lizzy
#680843
vanaalst schreef: heb het net gelezen en kan er toch wel wat dingen uit halen. Hij heeft vorig jaar en 3 maanden van dit jaar een tijd lang prednison geslikt vanwege een hardnekkige granuloom. Zijn daarna naar een homeopaath gegaan, en heb net gelezen dat ik er met die zwarte plekken volgens mij ook weer beter naar haar toe kan gaan. Ga de homeopaath toch maar weer even bellen.
Ik vind dat een heel goed idee!

En aangezien je toch AB hebt gegeven, zou ik zelf zeker probiotica aan je hond gaan geven. Voor een maandje of 2 a 3. Om de darmflora weer op te peppen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#683198
heb met de homeopaath overlegt en die vond een bloedonderzoek op zijn plaats.Ga ik ook zeker doen als de 'feestdagen' achter de rug zijn.
Wie weet er wat van Bellosan lijnzaadextract?
Is toch ter voorkoming van een olifantshuid en ter verkoming van/tegengaan van huidverkleuringen?
Door Lizzy
#683206
vanaalst schreef: heb met de homeopaath overlegt en die vond een bloedonderzoek op zijn plaats.Ga ik ook zeker doen als de 'feestdagen' achter de rug zijn.
Wie weet er wat van Bellosan lijnzaadextract?
Is toch ter voorkoming van een olifantshuid en ter verkoming van/tegengaan van huidverkleuringen?
Het is gewoon lijnzaad. En ik zou het beslist niet kopen. Lijnzaad zou een gunstige werking hebben op de huid, vanwege de omega 3 vetzuren. Nou bevat lijnzaad wel omega 3 vetzuur maar de niet-actieve. Deze moet in het lichaam nog omgezet worden in actieve omega 3 vetzuren. En nou moet de balans in het lichaam aan vetzuren en vitamines en mineralen helemaal perfect in orde zijn, anders lukt deze omzetting niet. Veel beter en veel eenvoudiger is het om actieve omega 3 vetzuren te geven. Visolie.
Door janjaap
#684261
vanaalst schreef: nu heb ik hier al een paar keer gelezen dat sommige honden last heben van roodheid tussen de liezen. Nu heeft mijn oudste vaak  zwarte liezen wat tot aan de binnenkant van de achterpoten komt. Al naar de da. geweest en die vertelt mij dat het een ontsteking van binnenuit is. Antibiotica gekregen natuurlijk, wat maar eventjes help. Het komt dus telkens terug. Van de homeopaath ook druppels gekregen maar of het gaat niet helemaal weg of het is binnen een maand of wat weer terug. Het is een tervuerenaar met echt giga veel haar, borstel hem om de dag, zwemmen mag hij niet zoveel meer(omdat hij te lang nat blijft zo'n beetje anderhalve dag) Wie heeft dit ook eens meegemaakt met zijn hond en heeft iemand een tip zodat dit een keer over gaat?
Trouwens even op de valreep--allemaal hele fijne dagen en een gezond 2007!!!
Het klopt dat je hond niet lekker in zijn vel zit maar dan van "binnenuit".
Ceferal, Prednison en andere lulkoek is weggegooid geld!
Uitsluitend vers voeren en beslist GEEN graan (brok, brood, pasta, koekjes) is het devies. Verder borageolie (omega-6) met 20% GLA en veel pro-biotics.
Groetjes Janjaap
Door Netty
#684269
Tof van mij had en heeft het soms ook, bij tijd en wijlen.
wat ik al in het verleden aan haar heb uitgegeven en geprobeerd is enorm, maar alles had weinig tot geen resultaat.
ook zij had/heeft zwart aan de binnenkant van haar benen, zijn het wel korte pootjes (teckel ;) ) maar toch, ook had zij een slechte huid, dun van haren soms kale plekken, soms overdreven jeuk en het ergste, ze stonk als een berg ouwe sokken.
toen ik met versvlees in aanraking kwam en het haar begon te geven, knapte ze zienderogen op.
ik heb, door verhuizing, haar in een tijdsbestek van 2 maanden op de brokken gehad, en wat een prachtig roze buikje was, is het nu weer een bruin/zwart vel, en stinkt weer vrolijk als van ouds.
ze staat nu weer, sinds een paar dagen, op volledig barf en je ziet haar zienderogen opknappen, de geur is al stukken minder, en ze is rustiger dan dat ze op brokken staat en stond.
ik hoop dat je hond snel opknapt en je er achter kan komen wat het bij je hond veroorzaakt.
ik zou proberen met voer, en dan dingen 6 weken te geven en dan uit te vinden of er een reactie op is, zo kan je aardig wat weg kruisen en kom je erachter wat je wel en niet kan geven, succes
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#708054
Ik haal dit topic nog even op, als jullie het goed vinden.
Was aan het zoeken op "zwarte liezen", omdat ik het bij Wodka maar niet onder controle krijg. Wodka heeft al jaren zwarte, warme liezen.

Op deze foto is het aardig te zien:
http://i109.photobucket.com/albums/n61/ ... G_2817.jpg

Ze staan inmiddels meer dan een jaar op BARF, maar het wordt helaas niet minder. De huid stinkt niet, maar is vaak wel warm.
Ze krijgt uitsluitend vers, geen granen, visolie in de vorm van de bekende Hema-capsules en zalm en daarnaast chlorella, maar nog wil het niet vlotten.

Drainage compositium gekocht, maar kan ik dat er gewoon bijgeven? Of moet ik me erbij neerleggen dat het nu eenmaal zo is? Ze heeft er geen last van, likt er niet overdreven aan.

:help:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#708069
bij mijn hond wordt het nu gelukkig wat minder, hoewel hij er geen last van heeft vind ik het niet prettig.
Hij staat nu 4 maanden op kivo en in de weekenden barf en sinds kort geef ik hem zeewier van zoowiera.
heb echt van alles al geprobeert en blijf het nu voorlopig zo doen(eten) en kijken hoe het over een poosje gaat.
Wel weten we nu dat hij wat allergisch is voor water?
Althans in zovere dat zijn vacht heel lang nat blijft en dat resulteerd dan in die zwarte liezen.
wat is drainage compositum? en wat doet dat?
groetjes ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door