Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#684172
Gisteren even met de honden naar Belgenland geweest.
Boy vond het echter nodig om door prikkeldraad en door/over afrasteringsgaas te denderen.

Zou ontsmetten met Betadine en dan insmeren met honingzalf helpen?
Hieronder een foto van de "wonden"op zijn buik. Tevens zijn er een paar plekken ontveld op zijn voorpoten.
Gelukkig zit zijn piemel er nog aan.

http://www.wendyrichardson.nl/anja/DSC03284.JPG
Door Fynn
#684177
Hoi Wendy

Dat ziet er zeer pijnlijk uit .
Ik zou het ontsmetten en dan er calendula op doen alhoewel die honingzalf ook goed verzacht.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684187
T*ring :-X  ziet dat eruit zeg :'(

Ik zou zeker ontsmetten met Betadine en daarna een verzachtend zalfje erop doen en dan kan honingzalf zijn, of calendula, Rescue cream enz.
Door *wendy*
#684190
Ok, dan ga ik maar "aan het werk"  ;)
Bedankt voor jullie reacties.
Hij lijkt er gelukkig geen pijn aan te hebben en hij poetst hetzelf ook vrij goed schoon op de plaatsen waar hij bij kan.
Door K@rin
#684213
jeetjemina wat een pechvogel.
Ik denk dat honingzalf ZEKER zal helpen.
Het is net als die andere zalfjes verzachtend, maar ook nog eens extra goed genezend.
Knuffel voor Boy !!!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#684219
pippy schreef: Ok, dan ga ik maar "aan het werk"  ;)
Bedankt voor jullie reacties.
Hij lijkt er gelukkig geen pijn aan te hebben en hij poetst hetzelf ook vrij goed schoon op de plaatsen waar hij bij kan.
Likt hij alles er dan niet meteen af? Iets smeren wat geen kwaad kan als hij het oplikt is dan wel een goed idee. 't Ziet er wel heftig uit hoor....  :(
Sterkte voor de patient!  :)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#684224
ach gadver..... dat ziet er niet fijn uit hoor!

Verder heb ik er niet zoveel verstand van maar mijn eerste reactie is "teatree- creme"
Door Netty
#684276
mozes he, das geen katte pies.....
ik zweer bij aloe vera, een plantje op de vensterbank en je hebt zo ontsmetting en verzachtend spul bij de hand, zonder toevoegingen van andere smeersels.
werkt ook pijnbestrijdend ;)
sterkte met Boy
Gebruikersavatar
Door Nitus
#684303
Jeetje!! Boy mag idd blij zijn dat z'n waterpistool er nog aan zit.... :o Denk dat je plan van Betadine en honingzalf een goeie is. Beterschap voor de patient :-*.
Door conleeuw
#684385
agosie, dat lijkt inderdaad niet fijn, ik denk ook dat enig verzachtende zalf een beetje verlichting zal bieden, sterkte ermee  :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#684584
Desinfecteren met Betadine is prima.
Maar als er geen ontstekingsverschijnselen (meer) zijn, dan kun je daar beter mee stoppen. Betadine vertraagt namelijk de wondgenezing.
Je kunt inderdaad wel goed honingzalf toepassen.
Door herder_lover
#684589
ziet er heftig uit!

Ja ik zou ook gaan voor de aloe vera, maarja, mijn tuin staat er vol mee, dus dat is makkelijk gezegd.... Dus dan voor calendulan denk ik maar....

sterkte!
Door *wendy*
#703685
Josien schreef: Waar kopen jullie honingzalf?
Ik heb het gewoon bij een drogist gehaald  ;)
Even naar een drogist lopen en vragen naar honingzalf of mesitran.
Het heeft bij Gandor perfect zijn werk gedaan. Volgende keer ga ik het direct gebruiken bij een operatiewond of gewone wond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door