Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Yorick
#67734
Nee hoor, de katten willen nog steeds geen Carnibest .... Zelfs mengen onder de blikvoeding helpt niet! Heb deze middag een stukje runderhart geprobeerd, miauwen dat ze deden toen ik het afnseed maar niet opeten ::) Nu, ik heb nog 3kg liggen en blijf proberen maar ik moet het telkens weggooien. Dwangvoeren: neen, ze kotsen het uit, idem met aan het pootje smeren, zelfs mengen met tonijn ....... De brokken worden aantrekkelijker zelfs!!! Oxo heeft het zelfs nog niet geprobeerd ..............

Ik geef nog niet op maar als ze zelfs na 2 weken nog niet een ietsiepietsie eten zie ik het somber in :-\
Laatst gewijzigd door Yorick op do 18 mar 2004, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67751
Dwingen zou ik ze zeker niet,doe eens een beetje cb verwarmen zodat het lekker ruikt.
Door Yorick
#68124
sylvia schreef: Dwingen zou ik ze zeker niet,doe eens een beetje cb verwarmen zodat het lekker ruikt.
Ik heb dat 'dwingen' 1 maal geprobeerd omdat ik het hier op het forum las. Ik heb het er al gekookt water over gedaan, even in de micro en oven gezet, .... noppes! Ik blijf het in ieder geval aanbieden hoor!!! Beatel gaat er wel naartoe maar Oxo gunt het eten zelfs geen blik
Door ~Joke~
#68331
Welke soort heb je? De natuur of de vleesmix? Er werd mij verteld dat de acceptatie van de vleesmix slechter is. Die van mij krijgen natuurvoer. Maar verder er ook niets meer bij. Ze stonden op brokken en zo langzamerhand heb ik de brokken verminderd en ben ik begonnen met eerst 1 keer carnibest te geven daarna twee keer en toen de brokken helemaak weg en nu krijgen ze drie keer per dag carnibest met af en toe een kippenvleugeltje voor plezier en hun gebitten te reinigen. Ik verwarm de carnibest in een bak warm water en maak het nog wat smeuig door er warm water door te roeren. Ze hebben periodes dat ze minder goed eten maar dat hadden ze op de brokken ook!
Door zurca
#68398
Yorick schreef:

Ik heb dat 'dwingen' 1 maal geprobeerd omdat ik het hier op het forum las. Ik heb het er al gekookt water over gedaan, even in de micro en oven gezet, .... noppes! Ik blijf het in ieder geval aanbieden hoor!!! Beatel gaat er wel naartoe maar Oxo gunt het eten zelfs geen blik
Mmmmm..misschien heb je dat van mij...M'n oudste kat vertikte het ook om te eten, haar heb ik toen drie weken gedwangvoedert..Maar dit was echt een laatste redmiddel, ze wou toen niets meer eten ook haar brokjes niet..Het was dus gewoon haar laatste kans zeg maar.. :-\
Maar het heeft wel geholpen want op een gegeven moment is ze het wel zelf gaan eten :)

Hier lusten ze trouwens alleen de vleesmix...
Laatst gewijzigd door zurca op vr 19 mar 2004, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#68617
harns49 schreef: Welke soort heb je? De natuur of de vleesmix? Er werd mij verteld dat de acceptatie van de vleesmix slechter is. Die van mij krijgen natuurvoer. Maar verder er ook niets meer bij. Ze stonden op brokken en zo langzamerhand heb ik de brokken verminderd en ben ik begonnen met eerst 1 keer carnibest te geven daarna twee keer en toen de brokken helemaak weg en nu krijgen ze drie keer per dag carnibest met af en toe een kippenvleugeltje voor plezier en hun gebitten te reinigen. Ik verwarm de carnibest in een bak warm water en maak het nog wat smeuig door er warm water door te roeren. Ze hebben periodes dat ze minder goed eten maar dat hadden ze op de brokken ook!
Hoi,


Ze hadden me al verteld dat de ene kat liever de natuur en de andere vleesmix wou dus heb ik de 2 aangeschaft en bied deze 2 telkens aan zonder resultaat. Wel spijtig dat bibi niet te verkrijgen is anders zou ik dat eens kun testen. Als ik het mens met de brokken eten ze er ook niet van :'(
Door Yorick
#68619
zurca schreef: Mmmmm..misschien heb je dat van mij...M'n oudste kat vertikte het ook om te eten, haar heb ik toen drie weken gedwangvoedert..Maar dit was echt een laatste redmiddel, ze wou toen niets meer eten ook haar brokjes niet..Het was dus gewoon haar laatste kans zeg maar.. :-\
Maar het heeft wel geholpen want op een gegeven moment is ze het wel zelf gaan eten :)

Hier lusten ze trouwens alleen de vleesmix...
Ik denk idd dat het van jou komt mr jouw situatie was anders natuurlijk ... ik denk dat mijn katers denken: waarom zou ik die voeding laten opdringen als er verderop heerlijke :-X brokjes staan?? Spijtig dat men de voeding niet kan weghalen en hen zo honger te laten lijden zodat ze niet anders kunnen dan eten en zo dan wennen. Maar, ik geef de moed niet op!
Door ~Joke~
#68720
Ze hadden me al verteld dat de ene kat liever de natuur en de andere vleesmix wou dus heb ik de 2 aangeschaft en bied deze 2 telkens aan zonder resultaat. Wel spijtig dat bibi niet te verkrijgen is anders zou ik dat eens kun testen. Als ik het mens met de brokken eten ze er ook niet van :'(
[quote][/quote]
Wat zijn ze toch uitgekookt he? Prins heeft ook rauw kattenvoer en van energique komt het binnenkort ook op de markt. Misschien dat dat wel lukt.
Door Lisa
#68739
An, ik weet niet hoe je het precies doet, maar ik heb een tijdje overdag de brokken weggehaald en wel steeds kleine beetjes CB aangeboden. Enkel 's nachts kreeg ze brokken in haar bakje. Dit heb ik niet wekenlang gedaan, maar de brokken vond ze lekker en toen beetje CB en de brokken erin steken en zo opgebouwd, toen bliefte ze het niet meer dus werd het CB met Sheba. Rauw, warm of magnetron gaar maakte niets uit. Uiteindelijk heeft het wel een paar maanden gekost eer ze volledig CB at. Tijdens de vakantie heeft mijn schoonmoeder haar verzorgd en heeft ze 's avonds wel wat brokken erbij gekregen. Bij ons begon ze weer te miepen met de CB, maar ik hoorde dat ze in de vakantie CB altijd op had gegeten dus 2 daagjes ietsiepietsie Sheba erop en het gemiep is weer over en ze eet weer enkel CB.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door