Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#683499
Ik weet dat een teefje vanaf een maand of 7 loops kan worden maar ik heb hier wel een vraagje: Ik heb al twee keer een bloedvlekje gezien op Tara haar kleed, ze is wel aan het wisselen maar op dat moment heb ik het nagekeken en in haar bekkie geen spoor van bloed, ook niet ergens anders op haart lichaam. Ik was gisteren in het park en de reuen snuffelde druk aan Tara. Vanmiddag was Mart op het strand en een hele mooie herder kwam Tara even bergroeten en ging gelijk in de paar houding tot twee keer  aan toe toen heeft Mart haar maar opgetild (halve hernia). het is toch niet mogenlijk dat Tara nu al begint met haar loopsheid?? het lijkt me stug ze is nog maar 5 maanden?? :o
Door conleeuw
#683502
ik vindt 5 maanden nog erg jong, kan het niet zo zijn dat er een spikkeltje bloed ligt van het wisselen, dat bloed dan niet lang, maar mischien net genoeg om een vlekje op haar kleed achter te laten..... wil je het zeker weten, dan pak je een stuk WC papier, dep daarmee op haar m*tsje en kijk of daar bloed aan zit..... ik doe hier ook wel eens fanny-check als ik ergens onverwachts bloed vindt..... alle teven even met een toiletpapiertje of tissue nalopen en dan weet ik of er een loops is of niet ;)
Door Erna
#683505
Het lijkt mij ook erg vroeg voor een loopsheid hoor. Ik heb het even nagekeken en Tara's moeder was voor het eerst loops toen ze 8 maanden oud was. Tess (oma) weet ik niet precies meer maar die was later. Mara (overgrootmoeder) zal ook rond de 8 maanden geweest zijn.

Het kan wel zo zijn dat ze al een aanloop heeft naar haar loopsheid toe en daardoor wat lekkerder begint te ruiken voor de heren. Deze aanloop kan nog heel lang duren. Ik merk hier thuis wel dat er van alles aan het veranderen is in de lijfjes van de pups en ook hier wordt door de andere honden regelmatig op de pups gereden. Voornamelijk de teven doen dat. Hier zal dat met rangorde te maken hebben.

Ik vermoed dat het bloed op haar dekje toch van haar tandjes komen.
Door Anita*
#683517
Ja het leek mij ook wel erg vroeg, maar ik houd het in de gaten, het zullen toch de tanden wel zijn denk ik..bedankt :)
Door Anita*
#683524
Lupa schreef: lekker ruiken kan vroeg beginnen
de eerste keer dat mijn honden loops werden wist ik het ook al 2 maanden ervoor

wist alleen nog niet dat het 2 maanden zou duren

ik vermoed dat tara met 7 maanden loops gaat worden 8) ::)
Ik wacht het maar af, ze is in iedergeval nu al heel gewild bij de heren ;D
Door Twiz
#683546
Als een kortharige teef loops is kun je daar niet omheen hoor. Ze krijgen een muts die eruit ziet als een gootsteenontstopper :)

Maar voor die tijd ruiken ze vaak al een poosje heel lekker.
Intacte teven blijven (voor alle sexen) altijd lekkerder ruiken is mijn ervaring, ik weet niet of andere tevenbezitters dat ook zo ervaren.
Door Lizzy
#683629
Twiz schreef: Als een kortharige teef loops is kun je daar niet omheen hoor. Ze krijgen een muts die eruit ziet als een gootsteenontstopper :)

Maar voor die tijd ruiken ze vaak al een poosje heel lekker.
Intacte teven blijven (voor alle sexen) altijd lekkerder ruiken is mijn ervaring, ik weet niet of andere tevenbezitters dat ook zo ervaren.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar het is waar hoor Anita. Je kunt daar niet omheen. Linga had ook van de een op de andere dag (volgens mij zat ik zelfs met Erna aan de telefoon toen ik het zag) een kont van een baviaan :o!
Door marye
#683638
Caja begon ook al interessant te worden met 5,5 maand en ik had soms al reuen achter ons aan, ook begon ze toen met wat vaker plasjes te doen tijdens een wandeling.
Nu is ze bijna 7 maanden en nog niet loops, dus wacht het maar gewoon af.
Door Nicky
#683863
Hhahaha mooie omschrijvingen allemaal...Maar ik dacht ook dat het niet kon, met 5 maanden loops, maar Jaia heeft het toch voor elkaar gekregen! Heb haar toen na laten kijken door de DA maar er was verder nix aan de hand...het verliep allemaal (ik wilde bijna zeggen vlekkeloos  ;) ) uhm normaal..En nu is ze 14 maanden en volgens mij zit de 2e keer eraan te komen...dus er zit gelukkig wat meer tijd tussen...
Door "inge"
#684021
Toch moet je het in de gaten houden hoor. Ik weet nog toen Richa zo jong was,heeft ze een keer een vaginale onsteking gehad.Toen dacht ik ook dat ze (veel te vroeg)loops ging worden,maar bleek het dus iets anders te zijn.
Door Nicky
#684070
Ja, daar was ik in eerste instantie ook bang voor, vandaar dat ik haar na heb laten kijken op dat moment, maar er was geen sprake van een ontsteking, of iets anders abnormaals...

Jaia was overal net iets vroeger mee (tandjes wisselen, puberen...etc.) En ik ben er bijna bij geweest dat ze geboren werd, dus ze is ook zeker weten niet per ongeluk een paar weken ouder ofso...gewoon een raar beest!
Door *Ilse
#686924
Twiz schreef: Als een kortharige teef loops is kun je daar niet omheen hoor. Ze krijgen een muts die eruit ziet als een gootsteenontstopper :)

;D ;D ;D
Door charmed
#687071
Oh ja hoor, dat kan, honden kunnen afwijken van de standaard wat in boeken vermeld staat. Maar 5 maanden is echt wel mogelijk. Honden kunnen niet lezen, in boeken staat meestal de gemiddelde leeftijd waarop ze loops kunnen worden, maar eerder of veel later is mogelijk.

Gr. jacqueline
Door Fynn
#687761
Onze Ijuba rook ook al heel lang interessant voor de reuen en ik maar tegen mijn man "wacht maar die word loops".
Ze was toen 10 maanden uiteindelijk heeft het nog 4 maanden geduurd je begrijpt ik heb het nog heel vaak gezegd  ;D
Een muts als een gootsteen ontstopper had ze echter gelukkig niet.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door