Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#680781
Pookey, de Britse korthaar van mijn zoon is echt de weg kwijt.
Het beestje is ongeveer 4 jaar, maar weet niet meer waar de kattebak staat.
Hij leeft zo'n beetje op de bankleuning bij de verwarming, als hij er niet vanaf valt tenminste.
Hij plast en poept nu gewoon op de plavuizen. Ik heb nu net een extra kattebak naast de bank gezet, in de hoop, dat hij toch daarop gaat.
Als het etenstijd is, zit hij verdwaasd te kijken, maar komt dus niet naar de bakjes toe. Als we een bakje voor z'n neus zetten, eet hij het wel op.
Koorts heeft hij niet, maar wat moeten we hier nu mee?
Hij toont helemaal geen plezier meer en mauwt ook niet meer om aandacht.
Ook komt hij niet meer naar ons toe.
Pffff. Konden ze maar praten :-\
Herkent iemand dit?
Door Ine
#680785
Net even een stick door een plasje gehaald.
Weet iemand wat het allemaal betekent?
Glu + negatief (geen suiker dus)
PRO 30+
PH 8,5 (veel te hoog, hoe krijg ik die lager?)
BLD  \
SNG  /    bijna 80++
ERY  \    Zelfs mijn leesbril is niet sterk genoeg om te zien wat daarboven
HB    /    staat.

Iets van Haemolyzed-Hemolyse  Hämoglobin-Gehemolyseerd

Een fikse blaasontsteking?
Het is een jeweetwelkater.
Door Kefraya
#680933
Zo snel mogelijk naar de da ermee!
Een kat die buiten de bak poept heeft geen blaasontsteking. Als hij van de leuning valt en de bak niet kan vinden is er echt iets veel ernstigers aan de hand...
Door *Robin*
#680952
ik heb geprobeerd te zoeken via google maar ik kan niet veel vinden...
Ik zou toch ook naar de DA gaan. misschien is het iets met de blaas maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk :( misschien iets met de schildklier. Ik zou ziezo zijn bloed laten onderzoeken... veel sterkte met hem!
Laatst gewijzigd door *Robin* op zo 24 dec 2006, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#680980
Hij eet en drinkt, als we het hem voorzetten. Verder hebben we het hem wat makkelijker gemaakt met z'n eigen kattenbak en krabrol (hij nam steeds de leren bankleuning daarvoor :-\).
We gaan na de Kerstdagen naar de da, als hij niet opknapt.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#681054
Ik zou het hem idd zo makkelijk mogelijk maken. En voor jullie zo min mogelijk overlast....  En na de feestdagen zo snel mogelijk naar de DA......
Heel veel sterkte ermee  :-\ :-\
Door Nelly
#681957
En? Hoe is het nu met hem? Lees dit natuurlijk nu net pas :-\Ben je met hem naar de da geweest en zo ja, wat zei die?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#682216
Hoe is het met hem Ine?

Kan het zijn dat hij bang is, dat hij misschien een aanvaring heeft gehad met één van de honden of dat één van de andere katten bedreigend voor hem zijn?
Door Ine
#682490
sylvia schreef: Hoe is het met hem Ine?

Kan het zijn dat hij bang is, dat hij misschien een aanvaring heeft gehad met één van de honden of dat één van de andere katten bedreigend voor hem zijn?
Pookey kijkt weer helder uit z'n ogen en gaat ook weer zelf naar eten op zoek. Wel heeft hij nog z'n eigen kattebak, want hij ligt daar vlakbij op de rugleuning van de bank, boven de verwarming.
Hij eet en drinkt normaal, alleen moet ik nog even dat plassen in de gaten houden, want hij zat eergisteren erg lang, terwijl er bijna niets uit was gekomen.
Pookey heeft maling aan de honden en katten en gaat altijd z'n eigen weg.
Eet, als hij zich goedvoelt ook gewoon bij de honden uit de bakken. De honden doen hem niets, die hebben aan een andere kat wel een gruwelijke hekel. :-X
Nee, Pookey heeft geen problemen met de andere katten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door