Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bigfoot
#682223
Ik heb een vraagje
wij voeren kvv lam van carnibest Kyra is 20 kg dus krijgt ze verdeeld over de dag 500 gram, ze heeft hier niet genoeg aan, als toetje krijgt ze al een stukje lams nek om even lekker (snel) te kluiven, maar ik wil iets bijvoeren wat haar maag volume geeft, ze giert gewoon van de honger en steelt dus alles wat los en vast zit en pens is eigenlijk geen optie want ze is allergie's voor rund.
Heeft iemand een goed tip voor mijn???  :please: :dog:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#682227
Heeft ze alleen honger op de 500 gram of valt ze ook van der graat?
Hoe oud is ze? Als ze namelijk al pup af is zou ik streven naar max. 2 maaltijden per dag, liefst maar eentje. De hele dag door een hapje geven geeft nooit een verzadigt gevoel waardoor de hond continue een hongergevoel houd, één grote maaltijd geeft dat gevoel wel. IK zou eerst proberen het aantal maaltijden te minderen voordat ik over ging op dingen extra geven want in principe zit je met 40gram pklg al aan de ruime kant.

Een schaap heeft ook een pens, maar op zich zou ik dat weer niet extra willen geven omdat dat ook in je kvv zit.
Door geer
#682228
Ik zou wat vaker iets zelf-samengestelds geven. Een halve kip of een kippenbout, een gote lap vlees, een stuk lamsribben, een kwartel, een lap pens. Dat vult beter dan KVV is mijn ervaring. Of je zou haar, als ze ook dun is, gewoon wat meer KVV kunnen geven.
Door bigfoot
#682231
[quote="Angelique"]
Heeft ze alleen honger op de 500 gram of valt ze ook van der graat?
Hoe oud is ze? Als ze namelijk al pup af is zou ik streven naar max. 2 maaltijden per dag, liefst maar eentje. De hele dag door een hapje geven geeft nooit een verzadigt gevoel waardoor de hond continue een hongergevoel houd, één grote maaltijd geeft dat gevoel wel. IK zou eerst proberen het aantal maaltijden te minderen voordat ik over ging op dingen extra geven want in principe zit je met 40gram pklg al aan de ruime kant.

Een schaap heeft ook een pens, maar op zich zou ik dat weer niet extra willen geven omdat dat ook in je kvv zit.
[/quote]
nee geen pup en ze is 2 jaar en ze krijgt 2x per dag eten hoor. ivm met medicijnen kan het niet minder.
Door bigfoot
#682233
[quote="geer"]
Ik zou wat vaker iets zelf-samengestelds geven. Een halve kip of een kippenbout, een gote lap vlees, een stuk lamsribben, een kwartel, een lap pens. Dat vult beter dan KVV is mijn ervaring. Of je zou haar, als ze ook dun is, gewoon wat meer KVV kunnen geven.
[/quote]
we geven geen kip meer extra ivm met epiletie hebben ondekt dat ze daar niet zo goed op reageert.
Door bigfoot
#682234
[quote="bigfoot"]
Ik heb een vraagje
wij voeren kvv lam van carnibest Kyra is 20 kg dus krijgt ze verdeeld over de dag 500 gram, ze heeft hier niet genoeg aan, als toetje krijgt ze al een stukje lams nek om even lekker (snel) te kluiven, maar ik wil iets bijvoeren wat haar maag volume geeft, ze giert gewoon van de honger en steelt dus alles wat los en vast zit en pens is eigenlijk geen optie want ze is allergie's voor rund.
Heeft iemand een goed tip voor mijn???  :please: :dog:
[/quote]
Is gekookte sperzie bonen iets???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#682241
[quote="bigfoot"]
nee geen pup en ze is 2 jaar en ze krijgt 2x per dag eten hoor. ivm met medicijnen kan het niet minder.
[/quote]

Maar is ze ook te mager, of heeft ze alleen honger?
Oké, 2 x per dag....staat anders dan verdeeld over de dag. Misschien kun je dan 1 x een snabbel van 100 gram geven en de andere keer 400 gram.
Watvoor medicijnen krijgt ze?
Door bigfoot
#682245
[quote="Angelique"]
Maar is ze ook te mager, of heeft ze alleen honger?
Oké, 2 x per dag....staat anders dan verdeeld over de dag. Misschien kun je dan 1 x een snabbel van 100 gram geven en de andere keer 400 gram.
Watvoor medicijnen krijgt ze?
[/quote]
nee  ze is niet te mager, ze heeft gewoon honger en medicijen fenobarbital voor epileptie, voor haar geld hoe meer bewegen hoe meer honger!!! Ik zoek daarom gewoon maagvulling waar ze niet dik van wordt er kan toch nog wel iets af maar minder eten gaat niet want dat komen de aanvallen om de hoek stuiven geen optie..
Door Cathelijn
#682267
ik zou ook 1 kleine maaltijd geven en 1 grote. Dan heeft ze tenminste 1 keer lekker haar buik vol.
En zoals al is gezegd, misschien kun je nog wel iets vinden waar ze lekker op kan kauwen: zalmkop bijvoorbeeld.
Door Mevroi Kruim
#682290
[quote="bigfoot"]
Is gekookte sperzie bonen iets???
[/quote]

Nee, da's niks.
Ik weet dat het onder da'en mode is om sperziebonen uit blik aan te bevelen als afvalmethode voor honden. Dat dat niet werkt blijkt al uit het feit dat er voor mensen geen sperziebonen dieet is dat met veel succes door Sonja Bakker op de markt wordt gebracht. Onzin, die sperziebonen.

Wat wel kan werken is een echte groentemix maken van rauwe groente, met evt. even gekookte sperziebonen erdoorheen. Dat geeft idd maagvulling. Zie voor tips het Zelf Samenstellen-gedeelte.
En barfen. Grote lappen vlees/pens, lamsribben, geitenribben: daar moet je hond hard voor werken en dat geeft meer voldoening dan gemalen kvv.

Bij mensen is trouwens aangetoond dat eiwitrijke voeding het snelst een voldaan gevoel geeft. Niet vet, niet koolhydraten, maar eiwit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#682430
[quote="bigfoot"]
nee  ze is niet te mager, ze heeft gewoon honger en medicijen fenobarbital voor epileptie, voor haar geld hoe meer bewegen hoe meer honger!!! Ik zoek daarom gewoon maagvulling waar ze niet dik van wordt er kan toch nog wel iets af maar minder eten gaat niet want dat komen de aanvallen om de hoek stuiven geen optie..
[/quote]

En geef je omwille van de fenobarbital 2 x per dag te eten? zo ja, waarom is dat?
Door bigfoot
#683493
[quote="Angelique"]
En geef je omwille van de fenobarbital 2 x per dag te eten? zo ja, waarom is dat?
[/quote]

Dat heeft ook te maken met het snelle verbranden van haar voedsel is haar maag echt leeg dan komen er nieuwe aanvallen dat wil ik graag voor zijn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684371
[quote="bigfoot"]
Dat heeft ook te maken met het snelle verbranden van haar voedsel is haar maag echt leeg dan komen er nieuwe aanvallen dat wil ik graag voor zijn


[/quote]

O zo, nee want ik kon nergens iets vinden dat Feno niet op een nuchtere maag oid gegeven mocht worden.
Door evds
#684419
ALs ze goed op gewicht is (niet te mager) dan zou ik proberen om iets te vinden waar ze lekker op kan knagen zodat ze lang met eten bezig is (geef ook voldoening).
Door Yves
#684919
Kvv in de Kong?
Ze krijgt dan eigenlijk niet meer, maar is wel langer bezig.

Als ik nu iets doms roep, hoor ik het wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door