Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jumlai
#683214
Wij zijn pas begonnen met kvv en een beetje barf.
Ik heb al verteld dat ze kippennekken heeft gegeten en dat ging prima.
Nu heb ik vandaag lamsribben gekocht bij de halal slager, niet goedkoop hoor 5.50  per kilo maar om te  proberen. Ze kauwde heel goed. Maar hoeveel mag ze hiervan?
Laika weegt 28 kilo, heeft vanmorgen 100 gram duck gekregen en vanavond dus die ribben 500 gram
zeker teveel??

De andere dagen van de week geef ik haar compleet kkv.
Door Lizzy
#683221
Och, dat valt wel mee hoor. 560 gram is ongeveer 2% van het lichaamsgewicht. Nou, mijn Dalmaatje van 28 (Linga) eet meer. Zij is zo bewegelijk dat ze beslist meer nodig heeft. Ik weet niet hoe dat zit met Laika. Ik weet overigens niet of de lamsribben hard waren? Als ze vrij hard waren, kun je er altijd voor de zekerheid wat extra vlees of pens bij geven. Lamsribben bij het Islam Center kosten 3,95 euro. En als je 4 kilo neemt: 15 euro. Dus ja, dat scheelt wel iets.
Door jumlai
#683257
Lizzy schreef: Och, dat valt wel mee hoor. 560 gram is ongeveer 2% van het lichaamsgewicht. Nou, mijn Dalmaatje van 28 (Linga) eet meer. Zij is zo bewegelijk dat ze beslist meer nodig heeft. Ik weet niet hoe dat zit met Laika. Ik weet overigens niet of de lamsribben hard waren? Als ze vrij hard waren, kun je er altijd voor de zekerheid wat extra vlees of pens bij geven. Lamsribben bij het Islam Center kosten 3,95 euro. En als je 4 kilo neemt: 15 euro. Dus ja, dat scheelt wel iets.
Nee ze waren niet hard ze kon ze goed kauwen en er zat heel veel vlees aan.
Om de juiste hoeveelheid per dag te geven vind ik heel erg moeilijk. Je kan aan haar niet goed zien of ze voldaan is na haar eten, als je haar nog een portie voorzet dan eet zie die ook nog op een echte veelvraat dus.

Wat ons wel heel erg opvalt aan haar is dat ze haar eten nu goed kauwd. Met haar brokken was ze net een stofzuiger, zoef en de bak was leeg.
Ik voer haar twee keer per dag omdat ze met toen met die brokken alles zo naar binnen schrokte en ik dit toen beter vond voor haar.
Nu krijg ze bijna 14 dagen vers voer kkv en iets van barf en ik zie de vooruitgang, ze eet rustiger, kauwd beter(kippen nekken en nu de lansribben) maar ook een cashewnoot bijt ze nu goed door.
Daarnaasr vind ik haar vacht zachter geworden.
Ja ik ben helemaal om, voor mij geen brokken meer.

Kon het niet laten, een paar foto gemaakt terwijl ze staat te eten

Afbeelding
Door Erna
#683272
jumlai schreef: .
Ja ik ben helemaal om, voor mij geen brokken meer.
Wat ben je ook een heerlijk mens he!!!  ;D :-*

Heb je trouwens de rekenhulp al ontdekt? Daarop kun je invullen hoeveel Laika weegt en dan rekent dat ding uit hoeveel ze zou moeten eten. Je kunt dan je inkopen daarop afstemmen en het per portie verpakken.

Volgens mij zou je hem via onderstaande link zo kunnen downloaden

http://www.barfclub.nl/images/stories/b ... enhulp.xls
Laatst gewijzigd door Erna op za 30 dec 2006, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jumlai
#683276
Anita* schreef: Wat doen dalmaten het toch altijd goed op de foto ;)
Mooi onderschrift trouwens, hoe doen jullie dat toch :-[
onderschriften maak ik zelf, wil er ook wel een voor jou maken hoor
Door Anita*
#683280
jumlai schreef: onderschriften maak ik zelf, wil er ook wel een voor jou maken hoor
Nou dat zou niet gek zijn :D
Door jumlai
#683292
Erna schreef: Wat ben je ook een heerlijk mens he!!!  ;D :-*
:D :D :D :D
Heb je trouwens de rekenhulp al ontdekt? Daarop kun je invullen hoeveel Laika weegt en dan rekent dat ding uit hoeveel ze zou moeten eten. Je kunt dan je inkopen daarop afstemmen en het per portie verpakken.
Ik heb die reken hulp gedownload en bekeken en als ik het goed begrijp dan moet Laika tenminste 2% van haar lichaamsgewicht aan voer krijgen per dag.
Dat weer onderverdeeld in de groente's botten orgaanvlees enz.
Goed ik ga rekenen en proberen de verschillende dingen te kopen zodat ik een gevarieert menu kan geven aan haar.
Ondertussen blijf ik haar nog even kkv geven en dan zullen er wel steeds meer barf dagen komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door