Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#683293
Ik heb mijn kereltjes zojuist voor de eerste keer allebei een half makreeltje gegeven, ging er in als koek.
Nu even afwachten hoe er op gereageerd wordt (vooral Balou met jeuk).
Als het goed gaat heb ik er weer een smaakje bij :D :D
Door ulla
#683470
:)Leuk is dat he?
Ze hebben gisteren voor het eerst panharing gekregen.
Ze eten hier kvv,in allerlei smaken en merken,maar ik merk dat er steeds meer barfdingen bijkomen.
Heb gisteren wel makreel meegenomen,maar dat ligt nog in de vriezer.
Het is gewoon genieten als je ,je honden ziet eten.
Tot nu toe,kip,eend,konijn,vandaag kalkoen,zalm,lam.
En daarnaast nog kvv.
Of ik helemaal kan gaan barfen,zal ervan af hangen,of ik de goede adressen vind,voor die grote jongens en meiden,maar ik vind het wel heel leuk,durf nog niet alles,maar wie weet.
;)
Door Cathelijn
#683492
haha, stap 1 is altijd: eten ze het wel? Da's vaste gelukt. Hopelijk houdt Balou zich in met krabben ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#683661
Ik vind het bij makreel nog altijd het spannends of het niet na 24 tot 48 uur alsnog uitgekotst wordt :-X
Door tt-tjes
#683729
Lizzy schreef: Hoe snel krijgt Balou meestal jeuk? Hoe gaat het?
Meestal toch binnen een paar dagen. Hij heeft op dit moment wel wat jeuk, maar de huid om zijn ogen is mooi gaaf en roze, dus ik heb goede hoop ;D ;D
Het enige wat hij wel had was behoorlijk dunne ontlasting.
Angelique schreef: Ik vind het bij makreel nog altijd het spannends of het niet na 24 tot 48 uur alsnog uitgekotst wordt :-X
Uitgekotst hebben ze hier niets, allebei niet, maar ze hebben dan ook maar een halve gehad, het was ook maar een kleintje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#683834
tt-tjes schreef: Meestal toch binnen een paar dagen. Hij heeft op dit moment wel wat jeuk, maar de huid om zijn ogen is mooi gaaf en roze, dus ik heb goede hoop ;D ;D
Het enige wat hij wel had was behoorlijk dunne ontlasting.

Uitgekotst hebben ze hier niets, allebei niet, maar ze hebben dan ook maar een halve gehad, het was ook maar een kleintje.
We zijn ook nog geen 24 uur verder ;D ;D
Door tt-tjes
#684141
Angelique schreef: We zijn ook nog geen 24 uur verder ;D ;D
Nu dus wel en er is nog steeds niet gekotst.

Dat had ik eigenlijk liever gehad want Balou poept wel heel dun.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684149
tt-tjes schreef: Nu dus wel en er is nog steeds niet gekotst.

Dat had ik eigenlijk liever gehad want Balou poept wel heel dun.
Nou, een uitgekotste makreel na 24 uur ruikt niet lekker hoor ;D
Misschien is het iets te vet geweest en anders misschien gewenning?
Door tt-tjes
#684189
Angelique schreef: Misschien is het iets te vet geweest en anders misschien gewenning?
Ik denk dat het te vet is. Op de een of andere manier kan hij dit niet verwerken. Hetzelfde heeft hij met kvv waar teveel olie oid in zit. Dan is het gelijk dun.
Ook kopvlees waar te veel vet aan zit, gelijk aan de kledder.

Ik weet ook niet wat ik hier aan kan doen dat hij het makkelijker kan verteren. Vette voeding is voor hem niet echt weggelegd denk ik.
Is wel jammer, want vis is natuurlijk wel goed voor hem.
Door 202Spots
#684194
tt-tjes schreef: Ik weet ook niet wat ik hier aan kan doen dat hij het makkelijker kan verteren. Vette voeding is voor hem niet echt weggelegd denk ik.
Is wel jammer, want vis is natuurlijk wel goed voor hem.
Misschien 'n beetje extra botje van kale ribbetje erbij geven? Of in hapklare brokjes knippen en dan samen met iets van knolgroentes geven....
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 01 jan 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#684214
hij krijgt bijna elke dag idd iets van vleesbot, maar toevallig toen hij die makreel had niet.
Is gewoon mijn eigen schuld geweest dus, ik had er niet aan gedacht dat dit zoveel vet bevat.

Ik ga van de week aan de slag met een groentemix, dat zullen dus zeker knolgroenten in zitten, en dan maar hopen dat hij het lust ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door