Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#681729
Van de week vond ik een klein knobbeltje bij Dos... T zit aan zn rechterkant en een cm of 5 onder de ruggengraat en achter de ribbenkast.. Zo te voelen zit de knobbel vast, maar beweegt hij wel iets mee als je eroverheen gaat. de knobbel is iets breder dan 1 cm. Toen ik de haren aan de kant deed zag ik een klein zwart/grijs stipje ( lijkt net een dikke mee-eter zeg maar ).

Weet nu niet zo goed wat ik moet doen .... Het even aankijken of het vanzelf weggaat, of toch met hem naar de DA.... Wat zouden jullie doen??? Want ik maak me toch zorgen ...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#681777
zal er toch naar laten kijken als ik jouw was. Zijn er teken bij je in de buurt? kan zijn dat hij eruit is gevallen door ergens tegen aan zijn geschuurt en dat er nog wat pootjes inzitten. Niks engs hoor hebben die van mij ook gehad, kregen een klein kuurtje tegen ontsteking en met een week kwam het eruit!

groetjes ellen
Door Cathelijn
#681845
knobbeltjes vertrouw ik niet zo hoor, ik zou er even naar laten kijken.
Is het niks, ben je weer ook gerustgesteld  ;)
Door Lizzy
#681872
Waarschijnlijk inderdaad een dikke vette puist (annex meeeter annex talgklierontsteking) :-X! Maar ik ging er even mee naar de DA. Gewoon, voor de zekerheid
Door Femke
#681953
Ik zou d'r ffies mee naar de DA Barbara. Hoeft niet op stel en sprong maar ik wou het toch zeker weten.
Ze kunnen zo een dunne naald biopt maken (hoeft 'ie niet voor onder narcose ofzo) en als het vet is zien ze het meteen.
Sunday staat ook op de nominatie want die heeft een knobbel op zijn poot. Ik kijk het nog even aan en anders laat ik hem toch eventjes aanprikken  ;)
Door Ziviaantje
#681956
Ik denk een talgkliercyste = een holte gevult met talg. De dierenarts zal hem als het zo is leeg zuigen / duwen en dan goed kijken, kun je de volgende keer zelf uitduwen  ;D
Door Nelly
#682048
Zou ook ff naar de DA gaan Bar, het kan iets heel onschuldigs zijn, maar stel je voor dat het iets anders is. Aai voor Dos (vind hem nog altijd zo mooi) en knuf voor jou.
Groetjes, Nelly, Andor en Angel (en de katten natuurlijk stiekum ook :)
Door Eidos
#682061
Tnx voor de tips :-* :-* :-*. Ben zelf ook geen fan van knobbels... Dos vind het ook niet prettig als ik eraan zit ( zie ik aan zijn houding ) maar of het hem echt pijn doet kan ik niet echt zeggen... hij laat eigenlijk nooit merken dat hij pijn heeft.

Heel fijn idee hoor dat uitduwen :P :-X :P... Maar ja als het moet, moet het he ;) ;D 8).

Aai is in dank afgenomen Nelly  :) :-* en een dikke ( natte :P ) lebber terug ;D ;D
Door eefje
#682101
die van ons had dit ook en toen heeft de DA het opengemaakt en bleek het een dikke puist te zijn,niks aan de hand.
zat op vrijwel dezelfde plek als jij beschrijft.

ik ga ze niet zelf uitduwen hoor,als ik wat voel laat ik de da zijn werk wel doen,ik ging de eerste keer bijna over mijn nek ervan.......bah.

groetjes eefje
Door Paulien25
#682364
Eidos schreef: Tnx voor de tips :-* :-* :-*. Ben zelf ook geen fan van knobbels... Dos vind het ook niet prettig als ik eraan zit ( zie ik aan zijn houding ) maar of het hem echt pijn doet kan ik niet echt zeggen... hij laat eigenlijk nooit merken dat hij pijn heeft.

Heel fijn idee hoor dat uitduwen :P :-X :P... Maar ja als het moet, moet het he ;) ;D 8).

Aai is in dank afgenomen Nelly :) :-* en een dikke ( natte :P ) lebber terug ;D ;D

:P


hebben wij ook last van bij Yentl onze oudste op dit moment heeft ze er meerdere,een keer is er een open gesprongen in haar nek wat een zootje zeg


het was nogal een groot gat dus op naar de da die heeft hem uitgelepeld :puke: :puke:
ik dacht even dat ik tegen de vlakte ging als ik er nog aan denk...
Laatst gewijzigd door Paulien25 op do 28 dec 2006, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#682622
pien schreef: :P


hebben wij ook last van bij Yentl onze oudste op dit moment heeft ze er meerdere,een keer is er een open gesprongen in haar nek wat een zootje zeg


het was nogal een groot gat dus op naar de da die heeft hem uitgelepeld :puke: :puke:
ik dacht even dat ik tegen de vlakte ging als ik er nog aan denk...
euhm ..... fijn  :P :P!! Bedankt voor de opbeurende woorden :P :P :D ;).. Zal me alvast geestelijk gaan voorbereiden op een gruwelijk smerig beeld ;) :D 8) :o
Door Paulien25
#682629
Eidos schreef: euhm ..... fijn :P :P!! Bedankt voor de opbeurende woorden :P :P :D ;).. Zal me alvast geestelijk gaan voorbereiden op een gruwelijk smerig beeld ;) :D 8) :o
euhm..ja sorry :-X
ach joh mischien valt het je wel mee ;D
Door Eidos
#683002
pien schreef: euhm..ja sorry :-X
ach joh mischien valt het je wel mee ;D
Hahaha laten we het hopen ....  ;) ;D ;D Kan aardig wat hebben over het algemeen, maar ik heb grenzen :P :P En als het om 1 van mn beestjes gaat ben ik vaak nogal een watje..... :-[ :-\ :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door