Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#682824
Nou vandaag ingeslagen om Xenna te trakteren op een kippennekje... hij haalde er zijn neus voor op, zat vies te kijken! :-X ook de kippenhartjes,-maagjes en -levertjes die ik had gehaald voor hem liet ie met een lang gezicht staan, ook toen we wat kvv erdoorheen deden (wat hij om de dag krijgt, als de brokken op zijn ga ik helemaal over naar kvv en eventueel wat barf) hij likte de kvv weg en de kippennek en orgaantjes bleven liggen.....
Echter, heb mijn 2 katten een heeeeeel groot plezier gedaan met de orgaantjes en de kippennek (en dat had ik echt niet verwacht.... die eten al hun hele leven bijna alleen maar brokjes.... raar hoor)
Volgende keer toch nog maar een keer proberen als ik de katten dit weer voorschotel (die helemaal gelukkig zijn dat ik nu totaal 5kg had, 2kg nekjes, 1kghartjes, 1kg maagjes en 1kg levertjes...)
Kan dit ook te maken hebben met dat Xenna aan het tanden wisselen is? dat ie het niet wil eten? (ook in kleinere stukjes liet ie het staan, het bloed vond ie weer wel lekker....)
volgende keer maar wat pens en tong halen, kijken wat ie daar van vind....  ;)
#682827
even wennen dat vreemde spul... :P
Je kunt proberen om het de volgende keer in kleine stukje te knippen, of te malen. eventueel kun je het een paar keer begieten met kokend water (heb ik vanmorgen nog gedaan met vis die maar niet opgegeten werd...)
Succes
#682835
soms moet je iets vaker aanbieden, vooral met nieuwe dingen kunnen ze hier ook wel eens twijfelen of het nu echt de bedoeling is dat ze het eten, ik laat het even liggen, dan neem ik het weer in beslag, en een halfuurtje later biedt ik het opnieuw aan, anders morgen opnieuw..... meestal wil dit wel helpen, gewoon stug doorzetten, als ze het eenmaal hebben gegeten willen ze het wel vaker hebben ;D
#683073
Ja, ik ben het helemaal met de vorige schrijfster eens. Ik zou het weg hebben gehaald en de maaltijd erop opnieuw aangeboden hebben. Sommige moeten een beetje 'geholpen' worden, zeg maar. En soms meot daar wat extra trek aan te pas komen. Je kunt overigens de kippennekken en orgaantjes ook even in heet (geen gekookt water!) water leggen. Sommige honden vinden het daar smakelijker van worden.
#683321
heb het gisteravond nog een keer geprobeerd met zijn kvv met de kippennek erbij met warm water erover heen, maar hij at er netjes omheen (katjes weer helemaal blij, weer een halve kippennek voor hun beide....) ook vanmorgen het eendagskuiken aangeboden wat mn jongste kat niet op had gegeten (voordat hij ander eten had gehad) dat liet hij ook liggen....
morgen maar weer gemengde kippenorganen aanbieden (heb ik porties van gemaakt voor de katten, de organen wat kleiner gesneden) kijken of ie het dan wil... anders is het voor de katjes....
#683443
heb jij al geprobeerd om alleen de een of ander van de kippenproducten aan te bieden, dus niets wat hij kan eten en de kippennek kan laten staan, gewoon alleen een kippennek in zijn bak doen? soms willen ze het wel pakken als er geen alternatief is. Ik moet zeggen dat mijn honden bij grote uitzondering rauw lever willen eten, dus het is niet vreemd als een hond een of ander product echt niet lust, maar met nieuwe dingen kunnen ze soms echt een beetje mieren :D als ze het dan eenmaal door hebben hoe lekker het is, dan zijn ze niet meer te stoppen 8)
#684082
Jouw hond lijkt zo te zien een Rottweiler te zijn, maar na jou probleem gelezen te hebben geloof ik dat niet meer zo :P ;), want die eten over het algemeen (bijna) alles is mijn ervaring.

De enige reden die ik ook kan bedenken is dat ze iid misschien last heeft met het wisselen en dat kauwen een beetje pijnlijk is. Maar aan de andere kant, de meeste honden kauwen in deze periode graag op van alles... :-\.
Gewoon zoals de andere al zeggen, blijven aanbieden
#684132
Nitus schreef: Jouw hond lijkt zo te zien een Rottweiler te zijn, maar na jou probleem gelezen te hebben geloof ik dat niet meer zo :P ;), want die eten over het algemeen (bijna) alles is mijn ervaring.

De enige reden die ik ook kan bedenken is dat ze iid misschien last heeft met het wisselen en dat kauwen een beetje pijnlijk is. Maar aan de andere kant, de meeste honden kauwen in deze periode graag op van alles... :-\.
Gewoon zoals de andere al zeggen, blijven aanbieden
ja het is idd een rottweiler... staat ook al vanaf de fokker op kvv, en nu afgewisseld met brokken (waar ik dus snel weer mee ga stoppen als de zak op is). Heb al geprobeerd alleen kippennek en verder niets... en kauwen doet ie wel veel nu, maar toch wel op andere dingen dan voor het wisselen, dus blijf het wel gewoon proberen....
#684155
net voor de katten kippennekjes uit de vriezer gehaald... Xenna toch nog een keer voorgeschoteld... wilde hij niet hebben, toen een kwart, wilde hij ook niet hebben (had hem in zijn mond gedaan, liep er mee naar de bench en gooide hem neer...) toen een achtste, en dat at ie uiteindelijk wel op! dus er zit al vooruitgang in  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door