Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anja247
#682641
Kelly is vandaag bij de DA geweest om een golfbal-grootte tumor uit een melkklier te verwijderen.
De DA heeft alleen de tumor weggehaald, is niet in de abdomen geweest.

Nu is mijn vraag, wat zou ik haar vanavond nog te eten kunnen geven, want ookal is de DA niet in haar abdomen aan het rommelen geweest, neem ik aan dat door de narcose haar vertering een beetje vertraagd kan zijn.

Ik zelf denk dus geen botten of iets dat zwaar verteerbaar is...
Kan het niet aan de DA vragen want toen ik in het verleden iets zei over barf voer keek ze zeer bedenkelijk en vond het niet zo'n goed idee bij een hond dat zo een medische geschiedenis heeft (ik heb haar maar niet verteld, dat volgens mij dit haar redding is geweest!)

Voorstellen enz, heel graag!
Ik ga zo mijn zielige hond ophalen wanneer ze goed wakker is.
Door anja247
#682648
ja, ik dacht ook mischien helemaal niets geven, maar ze is al zo een magere grietje en heeft sinds gister middag helemaal niets gegeten. het zou best kunnen dat ze heel erg honger heeft vanavond... maar als ze er niet om vraagt zal ik het waarschijnlijk laten.

yoghurt is mischien een goed idee!
Door anja247
#682722
kelly is weer thuis.
heel suf en "huh??? wat is nu gebeurd???"

ze heeft een kap op, en loopt nu en dan een beetje dronken heen en weer.
maar, ze ziet er goed uit.
geen verband op de wond, die is ongeveer 7 cm lang
het is oppervlakkig, ze zijn niet de buikholte binnen geweest.

ze heeft een pijntablet gehad, ik heb nog een zakje mee gekregen.
arme stakker. ik denk dat ze morgen veel beter zal zijn

ik heb een paar foto's genomen maar zal ze liever niet posten, dat neemt zo'n ruimte op.

ik denk niet dat ze vanavond zin zal hebben in eten, eerder slapen.
Door *wendy*
#682726
Normaal gesproken mag je pas eten geven als ze 100% wakker zijn.
Als je haar perse toch wat wil geven geef haar dan wat yoghurt oid.  ;)
Succes met het herstel.
Door charmed
#682728
Kalin is nog niet zo lang geleden gesterriliseerd. 's avonds om 9 uur. De da zei dat ze niets mocht eten, toen ik vertelde dat ze toch echt wel eten wilde. Werd me uitgelegd dat ik ze wel iets lichts verteerbaars mocht geven. Inderdaad toen ik 's nachts om half 1 de andere honden eten deed, was ze ineens wakker en ze moest in de houdgreep gehouden worden, ze moest en zou eten. Dus heb ik haar een klein beetje gegeven.

Eigenlijk geef ik al mijn honden wel als ze eten willen eten. Dit was de eerste keer dat ik het zo kort op de operatie heb gedaan.

:D
Groetjes,

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door Hitam
#682749
Als ze wil mag ze een klein beetje eten. Gewoon iets wat ze anders ook wel eens krijgt maar inderdaad niet meteen botten.
Door *Inge*
#682787
't Is vooral voor de eventuele reactie na de narcose dat de DA meestal de raad geeft om honden de eerste paar uren geen eten te geven.  Omdat ze zouden kunnen overgeven of erg misselijk worden.  Dat is een reactie die mensen ook op narcose kunnen hebben, als ze echt héél veel honger hebben zou ik idd ook wat yoghurt proberen (héél licht verteerbaar).
Trixie is op 9 jaar gesterilliseerd en 2 weken geleden cyste weggenomen op een spier.  Ik heb beide keren van mijn DA de raad gekregen als ik haar ging oppikken om haar wel voldoende te laten drinken, maar haar pas de volgende ochtend een lichte maaltijd te geven.  Ik gaf haar in zo'n gevallen meestal wat gekookte kipfilet met een klein beetje rijst.
Ik ben blij dat je hondje thuis is en het goed stelt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door