Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nataschja
#682300
Nog even een extra vraagje.
Ik wilde dit niet in mijn ander bericht vragen ( discussie met DA en vriend ) omdat ik dan misschien geen reacite zou krijgen.

Was net een stukje met bailey gaan wandelen en het was nog steeds diaree.
Er was het gewone ontlasting en daarna volgde meteen een flinke waterige straal ontslasting.
Nu heb ik toch maar even de dierenarts gebeld om te vragen of dit normaal is na zijn ineneting en dus niet meer van de bacterie die hij had.
Bleek dus niet meer van de bacterie te zijn want dan moest hij constant aan de diaree zijn en niet eerst normaal dan gevolgd daar een waterig straaltje.
De brokken die hij dus heeft zijn voor gevoelige darmen en licht verteerbaar.
Ik moest die brokken maar gewoon opmaken en dan zou het goed moeten zijn.
Maar dat snap ik dus niet, hij eet al 5 dagen die brokken en nog steeds flink aan de "race kak" !!
Dus is voor mij dus een goede reden om die troep weg te mieteren en weer carnibest te geven.
Maar als ik dit dus doen, hoelang zou het duren voordat zijn spijsverteringsstelsel zich weer goed heeft aangepast en de diaree weg is ??
Iemand enig idee ??
Door Twiz
#682489
Ik gooi zomaar wat in de groep hoor.....................maar kan een pup van de parvo enting aan de slinger gaan?
Dit is een vraag aan "deskundigen" hier op het forum.
Heb ik het nu ook goed begrepen dat je dierenarts je pup gewoon heeft ingeent terwijl die niet gezond was? Als dat zo is, reden te meer om een andere DA te gaan zoeken.

Een geluk bij een ongeluk dat je pup nog gewoon aan de race is..........dan komt het niet door het rauwe voer!! Die brokken kunnen dus lekker weg. Eén nul voor jou! Als Bailey door rauw vlees aan de race gaat zou dat bij de fokker ook al zo moeten zijn.

Volgens mij kun je nu het best een flinke dosis probiotica gaan toevoegen om de darmflora weer naar een normaal niveau te brengen. Je kunt ook wat Okugest geven (middel tegen maag/darm klachten)
Verder kun je (ik weet niet hoe vaak je je pup nu per dag te eten geeft?) wat vaker kleine beetjes voeren (met probiotica)
Er zijn hier ook vast wel mensen die een middel weten tegen de bijwerkingen van enten (ik dacht Thuja, maar dat moet dan, meen ik, al vóór de enting gegeven worden?
En hoelang dit gaat duren durf ik echt niet te zeggen omdat je niet zeker bent van de oorzaak.

Even een kanttekening: sommige honden reageren met diarree op Carnibest, dus als je (zeker voor nu) aan een ander merk KVV kunt komen (bv. Smulier of Rodi, bij de supermarkt verkrijgbaar), zou dat ook al de oplossing kunnen geven.
Dit wil zeker niet zeggen dat CB geen goed KVV is hoor, maar er is geen enkele hond hetzelfde, en het kan gewoon zo zijn dat Bailey er niet zo goed tegen kan.
Smuldier en Rodi kun je per 400 gram verpakking kopen dus om te proberen voor een paar dagen zou ik dat zeker doen.
Zorg je wel dat Bailey goed blijft drinken, desnoods trek je een beetje bouillion van kip of rundvlees.
Door Lizzy
#682549
Allereerst wil ik opmerken dat het volstrekt belachelijk is dat je hond uberhaubt gevaccineerd is. En ik word daar heel boos om. Alleen gezonde honden mogen gevaccineerd worden en een hond met diarree: die is op dat moment niet volledig gezond en mag derhalve gewoon niet gevaccineerd worden.

Daarnaast kan de diarree wel degelijk een reactie zijn op de enting. Mijn hond Brutus is als pup helemaal kapot gevaccineerd en had wekenlang grote darmproblemen na de parvo enting/cocktail. Zo erg zelfs dat hij er van aan de antibiotica moest (uitdroogverschijnselen kreeg, de hele mikmak). Waardoor zijn darmflora totaal naar de kl*te ging, waardoor hij weer sneller aan de diarree ging. Ik zal je het vicieuze -cirkel-drama besparen.

Wat je kunt doen: je kunt je hond inderdaad probiotica geven. Daarnaast kun je hem Roosvicee-stop geven of geplette bosbessen (als je die nog ergens kunt kopen). Verder kun je best overschakelen naar Carnibest maar ik ben met Twiz eens dat sommige honden daar ook nog wel eens van aan de diarree gaan. Maar OK, dat kun je eventueel ook gewoon incalculeren. Wat je kunt doen is de Carnibest de eerst komende dagen (niet te lang) overgieten met gekookt water of zelfs even een paar tellen licht koken. Daarna af laten koelen. Dan pas probiotica erover heen en dan aan je hond voeren. Samen met bijvoorbeeld wat Roosvicee stop. Geef je hond kleine beetjes. En dan inderdaad goed opletten hoe het gaat met Bailey en als je het niet vertrouwt: naar de DA! (als Bailey echt ziek wordt of koorts krijgt of uitdroogt: moet je echt naar de DA).
Door Nataschja
#682555
[quote="Lizzy"]
Allereerst wil ik opmerken dat het volstrekt belachelijk is dat je hond uberhaubt gevaccineerd is. En ik word daar heel boos om. Alleen gezonde honden mogen gevaccineerd worden en een hond met diarree: die is op dat moment niet volledig gezond en mag derhalve gewoon niet gevaccineerd worden.

Daarnaast kan de diarree wel degelijk een reactie zijn op de enting. Mijn hond Brutus is als pup helemaal kapot gevaccineerd en had wekenlang grote darmproblemen na de parvo enting/cocktail. Zo erg zelfs dat hij er van aan de antibiotica moest (uitdroogverschijnselen kreeg, de hele mikmak). Waardoor zijn darmflora totaal naar de kl*te ging, waardoor hij weer sneller aan de diarree ging. Ik zal je het vicieuze -cirkel-drama besparen.

Wat je kunt doen: je kunt je hond inderdaad probiotica geven. Daarnaast kun je hem Roosvicee-stop geven of geplette bosbessen (als je die nog ergens kunt kopen). Verder kun je best overschakelen naar Carnibest maar ik ben met Twiz eens dat sommige honden daar ook nog wel eens van aan de diarree gaan. Maar OK, dat kun je eventueel ook gewoon incalculeren. Wat je kunt doen is de Carnibest de eerst komende dagen (niet te lang) overgieten met gekookt water of zelfs even een paar tellen licht koken. Daarna af laten koelen. Dan pas probiotica erover heen en dan aan je hond voeren. Samen met bijvoorbeeld wat Roosvicee stop. Geef je hond kleine beetjes. En dan inderdaad goed opletten hoe het gaat met Bailey en als je het niet vertrouwt: naar de DA! (als Bailey echt ziek wordt of koorts krijgt of uitdroogt: moet je echt naar de DA).


[/quote]
Ik heb een afspraak om 12 uur bij bio mentor in Valkenburg.
En andere dierenarts dan waar ik de 1e keer geweest ben.
Die is ook voor versvoer.
Door Lizzy
#682557
[quote="Nataschja"]
Ik heb een afspraak om 12 uur bij bio mentor in Valkenburg.
En andere dierenarts dan waar ik de 1e keer geweest ben.
Die is ook voor versvoer.

[/quote]

OK. Ja, Wim is zeer zeker pro-vers. Veel succes! Ik duim voor je dat jullie hondje snel weer de oude is!
Door Nataschja
#682610
[quote="Lizzy"]
OK. Ja, Wim is zeer zeker pro-vers. Veel succes! Ik duim voor je dat jullie hondje snel weer de oude is!
[/quote]
Het hele verhaal staat bij het bericht discussie met DA en vriend !!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door