Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door doubansluna
#681765
Hoe gaan jullie op vakantie?

Normaal gaat er op vakantie gewoon een koeltas met de benodigde rollen carnibest mee. Met een boel koelelementen en de zekerheid van een diepvries op de camping (door bellen) gaat dit altijd prima...
Maar ja dit was altijd nederland...
Wij willen dit jaar voor het eerst naar denemarken.
Carnibest is diepvries.. Hoe nemen jullie dat mee????
Of zelf samenstellen in Denemarken???
Heeft iemand ervaring hiermee???

Groetjes Debbie
Door Fynn
#681794
Hoi Debbie

Wij zijn dit jaar naar de Vogezen geweest en hebben daar een caravan gehuurd op een camping.
We hebben van thuis zo'n 10 rollen Bibi meegenomen en dat konden we in het vriesvak kwijt .Wij gaven onze honden thuis ook al eens kippenekken en kopvlees afgewisseld met Bibi.
We hebben toen in Frankrijk bij de supermarkt vlees gekocht (kalkoendijen,kippepoten,konijn)en dat gegeven toen de Bibi op was.
Ze vonden het heerlijk en als ze 14 dagen eens niet zo gevarieerd eten als thuis is ook niet zo erg hoor.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
www.pronkruggen.nl
Door Ellen Els en Nina
#681797
Geen ervaring met Denemarken, wel met Zwisterland en Oostenrijk. Meestal maak ik me vooraf voor niks zorgen hierover. Maar ik wil zeker weten dat Nina niks tekort komt.
Vooraf gevraagd of er vrieskast in appartement zat. Zelfs in een hotel mochten we het in de vriezer van de keuken stoppen.
Onderweg, net als in Nederland, flink verpakken en diepgevroren met wat koelelementen in een goede koelbox, bleef wel 2 dagen bevroren. En daarna in de vriezer in het appartement, dus geen centje pijn.
Ik had voor de zekerheid ook wat Nature Diet meegenomen, hoewel ik daar geen voorstander van ben, maar ja, beter dan honger dacht ik zo. Maar dat hebben we gelukkig niet nodig gehad. Tussendoor zijn we gaan shoppen en hadden we al snel wat kip, lam en voordelig rundvlees gevonden. Ach, en voor een week of twee hoef je echt niet zo goed op verhoudingen enzo te letten.
Door doubansluna
#681818
Ik zie het dus nog niet zo zitten om met 2 weken a 1,5 kilo per dag, plus 2 extra kilo's = dus 23 kilo mee te nemen in een koelbox (of tewel 3?? koelboxen :D) Richting denemarken met de kans dat het meer dan 20 graden is in de auto??.. Ik ben veel te bang dat het vlees te veel ontdooit... en het laatste wat ik op vakantie natuurlijk wil is een zieke hond....

Nature diet is van veel mindere kwaliteit als ik zo hoor...  ..??

Groetjes Debbie
Door Cathelijn
#681838
ik heb alleen voor de eerste paar dagen CB meegenomen en de rest van de veertien dagen zelf samengesteld met blikjes sardientjes, kip, rundvlees en organen, vis uit de diepvries bij de supermarkt, restjes groenten van ons.
Ging prima.
Door doubansluna
#681955
ik vind haar zelf meevoeren nogal eng omdat een heel verleden kennen wat betreft huid en maagproblemen...
Kun je goed in supermarkten in denmarken terrecht voor vlees... Dat is dan weer de vraag... En betaalbaar dan? want 1,5 kilo vlees elke dag kopen is behoorlijk prijzig dan volgens mij...
En is het gezond om zo maar zelf aan de slag te gaan en haar willekeurig vlees te geven...

Ik hoop dat ik niet teveel mensen afschrik met mijn vragen... hihi....

Groetjes Debbie
Door Cathelijn
#682266
Esther is er geweest afgelopen jaar geloof ik, maar die heeft toen voldoende Carnibest meegenomen.
Ik ben wel ooit in Denemarken geweest, maar dat is jaaaaren geleden, toen onze toenmalige hond nog brokken at :-[
Door doubansluna
#682457
in ieder geval bedankt voor de link..
nu nog even kijken of ik het ook kan gaan lezen ;-)

Ik zit nu dus wel te twijfelen wat ik ga doen..
Of nu proberen haar voor een poos over te zetten op nature diet.. kijken of dat goed gaat....  Nadeel.. Carnibest natuur kon ik haar niet op gewicht houden en bovendien kreeg ze daar diarree van. Nu heb ik haar op actief staan en dat gaat dus goed.. Alhoewel ik haar nog erg goed in de gaten moet houden of ze niet te dun wordt...

Debbie...
Door ~Joke~
#682474
Ik ben zelf niet tevreden over nature diet mee op vakantie. Ze poepten er ontzettend veel van en de mijne hadden 1 pakje per hond nodig om op gewicht te blijven[mijn honden wegen ongeveer 7 kg]. Ik dacht dat er zo'n 390 gr in zo'n pakje zit en dat vond ik een enorme hap in de voerbakken  :-\
Ik zag op de site dat de Barf verkopers ook aan huis bezorgen. Misschien kun je even een mailtje sturen om te vragen of het ook op jullie vakantieadres bezorgd kan worden. Met Engels kun je wel vrij goed terecht.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 28 dec 2006, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#682916
Kom al jaren in Denemarken, maar dit jaar voor het eerst met een beginnende barfhond.
Vlees kopen in de supermarkt is geen probleem wanneer je een grote buidel met geld hebt. Vlees is in Denemarken duur.
Vleesbotten zoals lamsrib onbetaalbaar.
In een grote diervoedingswinkel hadden ze geen diepvriesvlees, want zo zei die mijnheer mij, daar valt niks op te verdienen en hij moest daar dan ook nog diepvriezers voor laten draaien. Hij kon me wel een adres leveren van een dierenwinkel die kvv verkocht. Die winkel bleek enorm groot te zijn, zo groot heb ik er hier nog nooit een gezien. Er stonden precies twee kleine vrieskisten. Eén daarvan lag vol met ijsjes! Maar in de ander lag idd kvv en vriesvoer voor andere dieren.
Ze hadden complete maaltijden en ook kopvlees, hart, pens vuil en wit, kalkoenvlees etc. (trouwens ook muizen, kakkerlakken en dat soort dingen!). De meeste kvv kostte iets van 18 à 20 deense kronen per pond. Dat is zo'n 2,50-3,00 Euro per pond.
Pike heeft daar als vleesbot uitsluitend kippedrumsticks en kippedijtjes gehad, het enigste dat een beetje betaalbaar was.  Die kocht ik in de supermarkt uit de diepvries. Het loonde de diverse supermarkten af te gaan want er zat best wel wat prijsverschil in.
En verder kopvlees en orgaan uit de vriezer van de dierenwinkel.
Op veel campings hebben ze een vriezer waar je spullen in kan doen, maar dus niet op allemaal.
Door Elf
#682932
Wij zijn vorig jaar in Denemarken geweest. Ik had een koelbox vol Energique meegenomen. Het was nog goed bevroren toen we aankwamen. Ons gehuurde huis had een vriezer.

Omdat ik alles had meegenomen heb ik niet gelet op beschikbaarheid van Barfmateriaal daar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door