Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Qwertu
#681829
Hoi allen,

Sorry, maar na al het gegoogle en de zoekfunctie op barfplaats ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik wil mijn hond een leemkuurtje geven, maar ik ben de war over het gebruik hiervan.
Voor humaan moet men een theelepel leem in een glas doen, dan met water vullen (3/4 vol?) en enkele uren laten staan en dan het water opdrinken (en evt. na een week ook de klei zelf *ieks*)
En er moeten ruime tijden zitten tussen het eten en het drinken van het leemwater.
Nu mijn vraag: doen jullie dit bij honden ook zo? Gewoon het water laten drinken.

Nu lees ik op internet dat je 2 maal daags ½ tot 1 theelepel groene leem over het voedsel heen kunt doen. Wordt hiermee de (droge) poeder bedoeld? En hoe zit dit dan met de ruime tijden die er tussen het voedsel en de leem moeten zitten?

Wat is/werkt beter?
Laatst gewijzigd door Qwertu op wo 27 dec 2006, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#682230
De keren dat ik het hier gebruikt heb voor Daisy kreeg ze nog Carnibest en ik maakte de leem dan aan met wat water en roerde dat zo door haar Carnibest. Of dat de juiste manier is weet ik niet, het werkte in ieder geval wel altijd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#682329
doubansluna schreef: en verder??
Als reinigingskuur en voor de afwisseling zou je het ook als reinigingskuur kunnen gebruiken.


(oké, ik ga wel koken :-))
Door Paulien25
#682352
Angelique schreef: Als reinigingskuur en voor de afwisseling zou je het ook als reinigingskuur kunnen gebruiken.


(oké, ik ga wel koken :-))
goed plan ;D
Door doubansluna
#682446
hee.. das flauw.. ik ben maar nieuw hier...
Ik heb behalve dat ik kvv voer echt geen idee..

Ik las wel dat het dus ook goed is om wondjes snel te laten helen?
Door Twiz
#682497
Ik doe altijd een theelepel groene leem door het voer en dat twee maal per dag. Twizzle is wel 35 á 36 kilo, dus best een zware hond.

Groene leem kun je gebruiken om de hond sneller door het ontgiftingsproces (na het over gaan van brok naar vlees) te helpen.
Je kunt het gebruiken na een narcose of AB kuur, of andere medicijnenom de rotzooi sneller te doen verdwijnen en je kunt het als kompres gebruiken bij wondjes.

Groene leem mag niet in combinatie met geneesmiddelen worden gegeven omdat die (zonder noemenswaardige werking) het lichaam dan verlaten, met andere woorden, medicijnen werken dan niet of niet goed.

Een behoorlijk veelzijdig natuurproduct dus.
Door Robert Koncarevic
#682508
Twiz schreef: Ik doe altijd een theelepel groene leem door het voer en dat twee maal per dag. Twizzle is wel 35 á 36 kilo, dus best een zware hond.

Groene leem kun je gebruiken om de hond sneller door het ontgiftingsproces (na het over gaan van brok naar vlees) te helpen.
Je kunt het gebruiken na een narcose of AB kuur, of andere medicijnenom de rotzooi sneller te doen verdwijnen en je kunt het als kompres gebruiken bij wondjes.

Groene leem mag niet in combinatie met geneesmiddelen worden gegeven omdat die (zonder noemenswaardige werking) het lichaam dan verlaten, met andere woorden, medicijnen werken dan niet of niet goed.

Een behoorlijk veelzijdig natuurproduct dus.
Volgens mij hebben we het hier over groene leem voor inwendig gebruik.

Je hebt ook groene leem voor uitwendig gebruik:

aangemaakte klei (groene leem) is ideaal voor verwondingen, huidaandoeningen, kneuzingen, zwellingen, schimmels en plaatselijke onstekingen en onderhuids bloeduistoringen, dikke benen, vochtophopingen etc


Met andere woorden heb je groene leem voor inwendig gebruik en voor uitwendig. Groene leem is goed voor mens en dier.
Door Robert Koncarevic
#682509
Groene leem zuigt de gifstoffen uit het lichaam op en geeft de minerale af, zowel inwendig als uitwendig. Groene leem stimuleert de doorstroming van het bloed en activeert de heropbouw van de rode bloedlichaampjes. Groene leem remt bacteriologische activiteiten. Groene leem neemt geur en uitscheidingen van de huid op. Groene leem verzacht en ontspant plaatselijke ontstekingen. Groene leem ruimt onderhuidse bloeduitstortingen op. Bij inwendig gebruik:Groene leem is een uitstekend middel om het reinigingsproces van de spijsvertering orgaan te helpen bevorderen, bijvoorbeeld ter ondersteuning van een vastenkuur.
Door Twiz
#682955
Robert Koncarevic schreef: Volgens mij hebben we het hier over groene leem voor inwendig gebruik.

Je hebt ook groene leem voor uitwendig gebruik:

aangemaakte klei (groene leem) is ideaal voor verwondingen, huidaandoeningen, kneuzingen, zwellingen, schimmels en plaatselijke onstekingen en onderhuids bloeduistoringen, dikke benen, vochtophopingen etc


Met andere woorden heb je groene leem voor inwendig gebruik en voor uitwendig. Groene leem is goed voor mens en dier.
De groene (fijne) leem die je koopt voor inwendig gebruik kun je ook mengen met een klein beetje water en het dan uitwendig gebruiken. Dan maak je zelf de kleiachtige leem die je ook kant en klaar kunt kopen voor uitwendig gebruik. Je kunt dus ook alleen de poedervorm kopen en als het nodig is een beetje gaan doe het zelven als je het wilt gebruiken voor wonden ed.
Andersom zou ik niet doen, de klei die je koopt voor uitwendig gebruik zou ik dus niet oraal toe durven dienen.
Het gaat wel over dezelfde stof.
Door Eef+Stippels
#683171
Hier even een stukje over groene klei/leem. Je hebt groene klei die voor inwendig EN uitwendig gebruik is.

Groene klei is een krachtige ontgifter met zeer veel verrassende eigenschappen.
Ze zoekt in het lichaam op waar er iets schort, klamp zich daar vast, zuigt letterlijk alles uit het lichaam wat er niet in thuishoort en laat zich dan afvoeren. De klei belet ook dat alle bacteriën en parasieten zich reproduceren.

Uitwendig gebruik
Een kleiomslag is niet alleen een pijnstillend middel, hij slurpt de kwaal letterlijk op. Etter, slijm, gestold bloed en soms vreemde stoffen die de kwaal hebben veroorzaakt, blijven dus aan de kleiomslag kleven en worden verwijderd samen met de opgedroogde klei.

Inwendig gebruik
Klei slurpt de toxische stoffen uit het lichaam op (niveau van maag en darmen), maakt ze onschadelijk en voert ze af. Kleiaarde neemt ontstekingen weg, trekt gifstoffen naar buiten, en reinigt abcessen en verzweringen. Het blijkt ook een uitstekende medicatie bij hoofdpijn, rugpijn, ontstekingen, gezwellen, abcessen, vergiftigingen, verstuikingen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door