Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Heloise
#681515
Mijn kat molly heeft hoogst waarschijnlijk een voedselallergie en ik ben bang het kip/gevogelte is waar ze niet tegen kan.  :o

Omdat ik liever barf dan kvv geef vraag ik me af wat ik dan in plaats van kippenbotten kan geven.
Door Lizzy
#681526
Als je kat allergisch is voor kip, wil dat gelukkig niet zeggen dat ze ook allergisch is voor ander gevogelte. Dus je kunt nog eend, parelhoen, konijn, kwartel proberen.
Door Heloise
#681539
Gisteren heeft ze inderdaad een kwarteltje gegeten maar daar kreeg ze ook weer een jeukbui van. En omdat haar wondjes nog niet helemaal genezen waren lagen die dus ook weer open. :'(
En volgens mij begon ze na een paar hapjes eend (uit de carnibest eend/rijst die ze verder liet staan) ook verdacht te krabben en likken.

Maar misschien moet ik een paar weken wachten met gevogelte totdat alle wondjes genezen zijn en alle verdachte stoffen uit haar systeem zijn. En dan gewoon opnieuw proberen en kijken hoe ze dan reageert.
Door Lizzy
#681562
Mmmm... dat zou wel erg balen zijn zeg... Wat veel katten lusten toch niet echt steviger bot.... Je zou nog wel kunnen denken aan muis, cavia, rat, etc. maar ik weet niet of je dat wel een fijn plan vindt om te voeren....
Door Heloise
#681583
Dat zou ik op zich geen probleem vinden.

Maar of het ze eet?

Bij het eendagskuiken dat ik geprobeerd heb zat ze erg raar te kijken en dat moest ik eerst in stukken knippen voordat ze er aan begon.  :P
Door *Robin*
#681601
Dat deed ik in het begin ook hoor! ik heb hele kuikens uit elkaar zitten trekken anders at Bailey het niet. van lief en lee heb ik er meer veertjes aan laten zitten (die trok ik eraf anders at hij het niet) en nu eet hij ze met smaak in zijn geheel. zelfs hamsters en woestijnratjes eet hij in zijn geheel op nu!! :D
Door Ollie
#682150
[quote="Heloise"]
Mijn kat molly heeft hoogst waarschijnlijk een voedselallergie en ik ben bang het kip/gevogelte is waar ze niet tegen kan. :o

Omdat ik liever barf dan kvv geef vraag ik me af wat ik dan in plaats van kippenbotten kan geven.

[/quote]

Mijn kat had ook erge jeuk.. (schilfers) en ik begon te vermoeden dat hij last had van 1 of andere mijt. Ik heb hem een paar keer behandelt met frontline..en nu gaat het eindelijk een stuk beter...en de plekjes beginnen nu te genezen.
Mischien dat jouw kat geen voedselallergie heeft maar ook last heeft van een mijt?
Door Heloise
#682288
Dat deed ik in het begin ook hoor! ik heb hele kuikens uit elkaar zitten trekken anders at Bailey het niet. van lief en lee heb ik er meer veertjes aan laten zitten (die trok ik eraf anders at hij het niet) en nu eet hij ze met smaak in zijn geheel. zelfs hamsters en woestijnratjes eet hij in zijn geheel op nu!!
Gelukkig hoefde ik de veertje er niet af te plukken, denk niet dat ik dat er voor over zou hebben gehad. Wel leuk trouwens die drolletjes verpakt in veertjes :D

Ik zou best wel eens een muis willen proberen, maar ik heb maar beperkte diepvriesruimte dus een kilo muizen komt er hier voorlopig nog niet in.
Mijn kat had ook erge jeuk.. (schilfers) en ik begon te vermoeden dat hij last had van 1 of andere mijt. Ik heb hem een paar keer behandelt met frontline..en nu gaat het eindelijk een stuk beter...en de plekjes beginnen nu te genezen.
Mischien dat jouw kat geen voedselallergie heeft maar ook last heeft van een mijt?
Ik ben er vrij zeker van dat het met haar voedsel heeft te maken. Ze krabt namelijk maar af en toe, niet de hele dag. Soms hele dagen zelfs niet. En als ze dus iets eet wat ze niet mag (bv de brokken van mijn andere kat) begint ze na zo'n 4 tot 6 uur als een bezetene te krabben en likken. :'(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door