Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door marye
#682133
Caja heeft hersenvliesontsteking (gehad).
Ze krijgt hiervoor prednoral en 2 homeopatische middelen.
Nu wou ik haar straks ook iets om de weerstand te verhogen geven en ontgiftigen en een probiotica.
In welke volgorde kan ik dit nu geven en moet ik met alles wachten tot ze geen prednoral meer hoeft?
Door Lizzy
#682145
Ah bah! Wat erg voor Caja! eetje, hoe is het nu met haar?

Ik zou zelf al wel probiotica geven. Maar met ontgiften zou ik wachten tot na de prednoral.
Door marye
#682147
Met de prednoral gaat het nu best redelijk, maar ik ben ontzettend geschrokken.
Ze word steeds fitter en de prognose is nu goed dus daar ben ik wel blij mee.
Haar ontlasting is nu wel veel slechter en vandaar ook mijn vraag.
Heb probiotica besteld en zal dat starten als ik het heb ontvangen.
Kan het ontgiftigen direct na het stoppen met de prednoral of moet er nog even tussen zitten?
En kan iets van echinacea nu al wel?
Door K&D
#685671
Och jee, wat naar.  Hoe is het inmiddels?
Probiotica en echinacea kun je volgens mij direkt geven. Dat mag altijd wel tijdens een kuur. Of je direkt moet/mag starten met ontgifting (groene leem of zo) dat durf ik je niet te zeggen. Gevoelsmatig zou ik even wachten maar of dat terecht is?
Door marye
#685721
He gaat nu vrij goed hoor, de medicijnen doen hun werk.
Ben gisteren met probiotica begonnen en wil morgen even echinacea halen.
Het ontgiftigen doe ik als ze van de prednoral af is.
Door Lizzy
#685886
marye schreef: He gaat nu vrij goed hoor, de medicijnen doen hun werk.
Ben gisteren met probiotica begonnen en wil morgen even echinacea halen.
Het ontgiftigen doe ik als ze van de prednoral af is.
Ja, je kunt nu al beginnen met probiotica maar met groene leem moet je echt wachten tot je van de medicijnen af bent. Ik ben blij dat het vrij goed gaat met haar!
Door Bieke
#686017
Arme hond en arme jij.Hoe oud is je hond? Wanneer is ze voor het laatst gevaccineerd? Ik heb 2 honden met een encefalitisgehad. Een moest met 3 jaar afgemaakt worden vanwege nierfalen en de ander heb ik nog. Van de eerste wist ik het pas achteraf , ze werd autistisch. Bij de tweede leek het me onwaarschijnlijk. Dat kon je toch geen twee keer gebeuren. Maar die van mij hadden het chronisch. Die van jou heeft de acute vorm. Bij de tweede heb ik haar ontgiftigd met chlorella. Dat hielp behoorlijk
Door marye
#686019
Ze is nu 7 maanden oud.
Dit is inderdaad een acute vorm, die waarschijnlijk op een bepaalde manier erfelijk is en vaker binnen het ras voorkomt.
Ze is voor het laatst gevaccineerd toen ze 12 weken was.

Wat een drama zeg als je twee honden met dezelfde ziekte hebt.
Dan ook nog allebei chronisch waarbij de prognose dus minder goed is.
Heeft je hond nog steeds zichtbaar last van de ziekte?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door