Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MariekeLost2
#681808
Hoihoi,

Zoals jullie misschien wel weten ben ik voor mijn hond sinds ruim een maand overgestapt (inclusief nieuw aangeschafte vriezer) op Carnibest Eend/Rijst ivm een eliminatiedieet. Maar nu begon het mij op te vallen dat meneer een buikje aan het krijgen is. Hij krijgt dezelfde hoeveelheid KVV als dat hij van Duck lam/rijst kreeg. D.w.z. 200 gram s'ochtends en 200 gram s'avonds. Hij weegt zo rond de 25 kilo, al heb ik hem nog niet weer kunnen wegen, omdat ik hem dan moet optillen en zelf op de weegschaal moet gaan staan. Gezien mijn pijnlijke rug op dit moment lukt dat dus even niet. Maar hij is zichtbaar dikker geworden. Nu moet ik wel eerlijkheidshalve melden dat ik drie weken geleden, twee weken lang in bed heb gelegen met griep, en hij er minimaal is uitgeweest. Normaliter is hij heel actief en sjeest zijn eten er zo af. Zou het hier door komen, of moet ik gaan minderen met Carnibest? Wie o wie?

NB Overigens doet hij het verder uitstekend op eend, hij heeft nog amper jeuk aan zijn poten, die eerst helemaal ontstoken rood waren. Het zijn dus toch, en daar had ik al een heel sterk gevoel over, de overige granen die bij hem voor problemen zorgen. En zijn vacht glimt als nooit tevoren!
#681813
Wat fijn om te lezen dat hij nu geen jeuk meer heeft!  :)

Afvallen gaat, zoals je zelf ook al aangeeft op 2 manieren, bewegen en/of minder eten. Als je nog langere tijd wat minder mobiel bent kun je overwegen wat minder te geven, hoewel die 400 gr in mijn ogen een reele portie is voor een hond van 25 kg.
Als je nu weer bent opgeknapt en hij weer volop beweging krijgt zou ik dat eerst eens proberen. Laat 'm maar eens flink rennen. En gewoon goed blijven "voelen" dat zegt meer dan de weegschaal. Succes!
#681959
hoe is de ontlasting verder?

Ook daaraan kun je heel goed merken of je wat betreft hoeveelheid goed zit...
niet zo lekker misschien maar als de ontlasting dun is.. geef je waarschijnlijk te ruim.. Jouw hondje heeft dan misschien minder nodig. ik adviseer mensen altijd 20 tot 25 gr. carnibest per lichaamsgewicht. Je zit met 400 gr. dan daar al onder...  :)

wel vervelend dat je nu slecht kunt lopen. Hopen dat het snel beter met je gaat..

Groetjes Debbie
#681966
Zijn ontlasting is uitstekend. (Niet dat ik er nou elke dag in zit te poeren hoor!  :D En lopen gaat wel goed hoor, maar ik kan heel slecht tillen op het moment. En met zo'n hond van 25 kilo op de weegschaal in je armen, is niet echt bevorderlijk. Maar dank voor de bezorgdheid ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door