Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nataschja
#681640
Even dit als voor verhaal:
Mijn vriend was er niet zo blij mee dat Bailey bij de fokker kvv kreeg en ik dit hem gewoon wilde blijven voeren.
Hij gaat al over zijn nek als hij het ruikt en al helemaal als hij het rauwe vlees ziet, maar ook omdat het duurder was als de brokken uit de supermarkt.
Maar naar lang "zeuren" had ik hem toch zo ver gekregen dat we hem Carnibest gingen voeren  :)

Nu zijn we afgelopen zaterdag met Bailey naar de DA moeten gaan voor zijn spuitjes en toen vroeg de DA of er verder nog problemen waren.
Omdat Bailey al bijna anderhalve week aan de diaree was, heb ik dit hem gezegd.
( ik had hem wel de laatste 2 dagen gekookt water bijgedaan op advies van iemand hier en toen ging het langzaam weer goed, maar het was nog niet geweldig )
Hij heeft toen een kweekje genomen en onderzocht.
Toen bleek dus dat hij een bacterie had die de diaree veroorzaakte.
Dit heeft hij niet van zijn eten gekregen maar gewoon ergens buiten opgelopen.
De 2e vraag was meteen wat krijgt hij te eten ??
Ik hem verteld dat hij carnibest krijgt.
3e vraag waarom dat en geen brokken, want in brokken zit precies het zelfde als versvoer alleen dat brokken droog zijn.  :o
En omdat er minder water in zit dan versvoer hoef je hem minder te geven en er heel verhaal nog.
Omdat zijn darmen en maag flink van streek zijn en omdat hij wat aan de magere kant was, moesten we toch echt maar dieet brokken geven.  >:(
Voor mijn vriend was dit meteen de bevestiging die hij moest hebben en wat ik ook zei, de dierenarts heeft er meer verstand van dan ik en als hij die brokken moet hebben dan krijg hij die ook.  >:( >:(

Dus nu zit hij aan de brokken wat ik dus helemaal niet wil !!!
Wat moet ik nu doen.??
John wil brokken, ik kvv en wat ik hem ook laat lezen over kvv en brokken hij gelooft het allemaal niet omdat de dierenarts iets heel anders gezegd heeft en daar heeft hij ook voorgeleerd !!! 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#681644
Laat 'm de ingrediëntenlijst achter op de zak brokken eens lezen en vraag dan of hij het nog steeds gelooft dat in beide hetzelfde verwerkt zit.
Verder stel ik voor dat je even een herbalife-iemand opsnort en daar een paar blikken poeder haalt waarmee je je vriend dan voor het avondeten een "lekkere shake" voorzet waar alle voedingsstoffen inzitten die vriendlief nodig heeft om te overleven, dus het hetzelfde is als het bord eten wat hij normaliter krijgt.

Maar goed, waarschijnlijk zegt jouw pup over 2 dagen "vreet ut zelf maar"  gaat hij veel meer plassen en poepen, ook weer in huis als hij nog niet helemaal zindelijk was, gaat hij uit zijn vachtje stinken en gaat die diarree die hij nu heeft er ook niet van over.
Het is heel lastig als je partner nog denkt dat datgene wat de DA zegt dat dat zaligmakend is. Luisterd hij ook altijd zo goed naar zijn huisarts?
Door Nataschja
#681647
Het erge is ook nog dat zijn diaree over is, dus voor hem is dat nog meer een bevestiging om hem brokken te geven.
Ik mocht dan wel als het dieet voer op was en hij " normale " brokken zou krijgen, wel mijn hele voorraad carnibest opmaken maar dan wel iedere keer een beetje bij zijn brokken doen want helemaal kvv was toch niet zo goed !!!
Dit slaat toch nergens op !!!  >:(

En ja, meestal luister hij ook nog eens naar zijn huisarts.
Zo iemand heeft er voor geleerd en meer verstand van als ik, zegt hij dan.
Door bloemetje
#681664
Jesses wat vervelend dit  >:(

Ja tegen die logica van je vriend is best moeilijk op te boksen. Het heeft mij ook meer als een jaar gekost om mijn hond op Energique te krijgen (met hulp van een vriendin die in zijn ogen iets meer autoriteit heeft omdat ze in een dierenwinkel werkt  :P).
Maar ik denk ook dat je hond er vanzelf de brui aan zal geven en waarschijnlijk ook vreselijk veel zal gaan poepen en stinken.
Door charmed
#681669
Vind ik ook, laat hem maar op de zak zien wat er in zit. Enne die herbalife vind ik een hele goede optie om iets duidelijk te maken.

Wat nu als je met je hond aangekomen was als ze diarree van brok had? Dat had net zo goed gekund. En dan? Dan wordt er toch ook niet gezegd dat je verkeerd voert, nah ja je krijgt dan te horen dat hij hypoallergeen moet.

Toen ik laatst met Ylanie hier in klijndijk naar de kliniek ging, omdat ik even geen tijd had om verder te rijden, kwamen ze meteen alweer met de optie brokken aan. Ook de brokken hadden niets uitgemaakt. Wij hebben de vorige diarree periode van haar, zo'n 4 x een verschillende hypoallergeen voer gegeven en elke zou weer beter zijn als de andere.

Sterkte, ik hoop dat je je vriend kan overtuigen. Mijn man zou ook zo reageren als hij niet had gezien hoe alle 8 shelties er van opgeknapt zijn.

Gr. jacqueline
Door Boefke
#681675
Om te beginnen zou ik hem dit topic laten lezen ;) Kan hij iig zien hoe het bij jou leeft!
Verder is het natuurlijk lastig. Hij heeft zijn logica en is bang om niet naar 'de mens met het titeltje' te luisteren. Dat zijn veel mensen. Ik weet niet hoe belangrijk het voor je is, maar wat ik me afvraag is waarom hij in deze het laatste woord heeft? Waarom jij niet? Als ik het goed begrijp heb jij je meer in het onderwerp verdiept dan hij...
Door Stef@nie
#681687
Oh, ik herken het helemaal! Ik moet het voeren van vlees hier thuis heel vaak verdedigen. Al helemaal nu Maxi ook een hele tijd aan de diarree was. Dat zou allemaal door het vlees komen en als je gewoon ('gewoon') brokken zou voeren, zou dat allemaal opgelost zijn! ZUCHT! Heel vermoeiend :sleep1: ! Maar ik blijf de discussie (thuis tenminste) elke keer weer aan gaan. Soms wordt er dan wel eens toegegeven dat mijn argumenten inderdaad logisch klinken en moeten ze er toch een beetje mee instemmen. Maar het lijkt alsof het er zo ingestampt is dat je je hond brokken moet voeren, dat dat zo hoort, dat het volgens mij bij sommige mensen altijd in hun achterhoofd blijft hangen. Maar ik bereik toch wel iets. Mijn vader denkt toch regelmatig mee aan wat we Maxi kunnen voeren. Mijn moeder heb ik meegenomen naar een lezing over vers vlees voeren. Daar werd een heel verhaal verteld met allemaal cijfers uit onderzoeken, afbeeldingen en andere bewijzen dat brokken voeren toch niet zo goed is. Daarna natuurlijk een pro-vers verhaal. Dat heeft mijn moeder echt doen inzien dat vers veel beter is. Maar ze blijft het soms allemaal nog een beetje eng vinden (vooral het voeren van botten) en als Maxi dan diarree heeft, slaat toch de twijfel weer even toe. Maar goed, ik kan wel zeggen dat ze sinds de lezing over het algemeen wel voor vers is. OHJA, ze heeft ook het boekje van Tannetje gelezen en dat hielp ook weer! Dus dat zijn misschien 2 tips: neem de pro-brokken mensen mee naar een lezing en geef ze het boek van Tannetje! Veel succes en sterkte!
Door irmaa
#681688
Wat mij nog meer opvalt is dat de fokker niet meer in het verhaal voorkomt.
Je hebt een voedingsvoorschrift gekregen, en ik denk dat de meeste fokkers er niet blij mee zijn als je dit zo maar gaat veranderen zonder overleg.
Ook bij dit soort gezondheidsvragen zou ik eerst even de fokker contacten.
gr irma
Door K@rin
#681694
[quote="irma56"]
Wat mij nog meer opvalt is dat de fokker niet meer in het verhaal voorkomt.
Je hebt een voedingsvoorschrift gekregen, en ik denk dat de meeste fokkers er niet blij mee zijn als je dit zo maar gaat veranderen zonder overleg.
Ook bij dit soort gezondheidsvragen zou ik eerst even de fokker contacten.
gr irma

[/quote]

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte !!
Waarom laat je hem Carina niet opbellen, die kan het hem haarfijn uitleggen !!
Door Nataschja
#681699
[quote="Boefke"]
Om te beginnen zou ik hem dit topic laten lezen ;) Kan hij iig zien hoe het bij jou leeft!
Verder is het natuurlijk lastig. Hij heeft zijn logica en is bang om niet naar 'de mens met het titeltje' te luisteren. Dat zijn veel mensen. Ik weet niet hoe belangrijk het voor je is, maar wat ik me afvraag is waarom hij in deze het laatste woord heeft? Waarom jij niet? Als ik het goed begrijp heb jij je meer in het onderwerp verdiept dan hij...
[/quote]
Het is onze hond, dus we maken samen beslissingen over hem.
Ik had hem zo ver gekregen om carnibest te voeren, maar omdat meneer de dierenarts zijn twijfel bevestigde, was het voor hem makkelijk om te zeggen dat hij toch brok moet krijgen.
Ik heb de 1e keer " mijn zin " gekregen en nu wil hij zijn zin krijgen denk ik.
En natuurlijk wil iedereen het beste voor zijn hond.
IK vind versvoer het beste en hij brok !!!
Ik heb me over barf en versvoer inderdaad meer verdiept als hem, omdat ik het hele barf en kvv verhaal gewoon heel interressant vond en eigenlijk ook heel logisch is dat dit beter voor hem is.
Maar dat is ook omdat ik denk ik meer open sta voor andere dingen en hij denk ik minder.
Door Nataschja
#681700
[quote="irma56"]
Wat mij nog meer opvalt is dat de fokker niet meer in het verhaal voorkomt.
Je hebt een voedingsvoorschrift gekregen, en ik denk dat de meeste fokkers er niet blij mee zijn als je dit zo maar gaat veranderen zonder overleg.
Ook bij dit soort gezondheidsvragen zou ik eerst even de fokker contacten.
gr irma

[/quote]
Dit heb ik niet gekregen, een voedingsvoorschrift.
En ik heb er zelfs naar moeten vragen wat ze te eten kregen en ook wat hij de laatste paar dagen aan hoeveelheden kreeg.
Door Nataschja
#681701
[quote="*Karin"]
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte !!
Waarom laat je hem Carina niet opbellen, die kan het hem haarfijn uitleggen !!
[/quote]
Dat was ik ook inderdaad van plan
Door irmaa
#681702
Ik kijk hier van op dat je geen voedingsvoorschrift enzo hebt mee gekregen enz.. hoop toch wel dat Carina op de hoogte is van de diareeproblemen.. Je hebt toch wel contact met haar nadat je de pup hebt opgehaald?
Laatst gewijzigd door irmaa op wo 27 dec 2006, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nataschja
#681716
[quote="irma56"]
Ik kijk hier van op dat je geen voedingsvoorschrigt enzo hebt mee gekregen enz.. hoop toch wel dat Carina op de hoogte is van de diareeproblemen.. Je hebt toch wel contact met haar nadat je de pup hebt opgehaald?
[/quote]
Ik heb haar net gebeld en haar het hele verhaal verteld.
Ze bevestigde inderdaad mijn vermoedens en heeft me ook advies gegeven.
Hij is nu ook nog eens helemaal van streek omdat hij zijn spuitjes blijkbaar veel te kort op elkaar gekregen heeft en hij zou over 2,5 week weer moeten voor spuitjes.
Dus dat gaat dus nu ook niet gebeuren, dit wordt dus ook een week of 2 later gezet.
Zij vond het opzich nog niet eens zo een ramp dat hij brokjes gekregen heeft, omdat haar honden ook wel eens brokken krijgen maar als dagelijks eten versvoer.
Ik heb het mijn vriend dus net allemaal verteld.
Hij zou zich er eens zelf over gaan informeren.
Dus wie weet, misschien gaat hij toch eens van gedachten veranderen !!!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#681719
[quote="Nataschja"]
Ik heb haar net gebeld en haar het hele verhaal verteld.
Ze bevestigde inderdaad mijn vermoedens en heeft me ook advies gegeven.
Hij is nu ook nog eens helemaal van streek omdat hij zijn spuitjes blijkbaar veel te kort op elkaar gekregen heeft en hij zou over 2,5 week weer moeten voor spuitjes.
Dus dat gaat dus nu ook niet gebeuren, dit wordt dus ook een week of 2 later gezet.
Zij vond het opzich nog niet eens zo een ramp dat hij brokjes gekregen heeft, omdat haar honden ook wel eens brokken krijgen maar als dagelijks eten versvoer.
Ik heb het mijn vriend dus net allemaal verteld.
Hij zou zich er eens zelf over gaan informeren.
Dus wie weet, misschien gaat hij toch eens van gedachten veranderen !!!
[/quote]


Ik hoop het voor je.Niet opgeven en gewoon door blijven gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door