Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spanielgek
#680928
Esther is vrijdag 14 jaar geworden,ja een hele leeftijd al.
Maar nu sinds 2 dagen verneem je echt dat ze moeite heeft met haar urine lang op te houden ,ze heeft 2 keer in de kamer geplast ,en vanmorgen toen ik wakker werd [esther slaapt bij mij op bed]altijd op hetzelfde plekje en ik wilde haar optillen om er af te gaan was ze helemaal nat en een hele grote natte plek waar ze heeft geslapen.

Die arme meid .ze heeft het helemaal niet vernomen dat ze haar plas heeft laten lopen .
dus daarna even onder de douche gedaan en ze was weer lekker schoon.

Nu weet ik dat ik niet mopperen mag als dat het enige is op deze leeftijd,maar weten jullie mischien een middel dat de blaas een beetje ondersteunt of zo .
alvast bedankt
Door Lizzy
#680932
Je kunt eerst een natuurlijk middel proberen. Er zijn diverse homeopathische middelen. Verliest ze alleen urine tijdens de slaap? Totaal niet wanneer ze gewoon actief is? Is ze gecastreerd? Als je een niet-natuurlijk middel wil proberen, kun je gewoon naar je DA en vragen om een middel bij onzindelijkeheid. Je krijgt dan propalin of Enurace.
Door Spanielgek
#680950
Fijn Lizzy dat je zo snel reageert .
Heb de topic verkeerd geplaats ,moest onder natuurlijke oplossingen.
Nee Verder gaat het goed ,als ik gewerkt heb [Esther breng ik dan naar mijn moeder]en ik kom weer dan is ze helemaal gek en springen en piepen en gillen dat ik er weer ben maar dan verliest ze helemaal geen urine.
Dus ik wil hjet graag op een natuurlijke manier proberen. ;)
Door Spanielgek
#680970
Zou het er mischien ook ietd door kunnen komen dat ik haar sinds 4 dagen Drainage compositum van de Groen oss geef[ik zeg maar wat hoor]
Dat de afvalstoffen er nu uitkomen in een geruime hoeveelheid omdat esther zoveel medicijnen heeft gehad voor de oorproblemen die ze heeft [gisten en bactierien[.
Door Lizzy
#681150
Spanielgek schreef: Zou het er mischien ook ietd door kunnen komen dat ik haar sinds 4 dagen Drainage compositum van de Groen oss geef[ik zeg maar wat hoor]
Dat de afvalstoffen er nu uitkomen in een geruime hoeveelheid omdat esther zoveel medicijnen heeft gehad voor de oorproblemen die ze heeft [gisten en bactierien[.
Oh ja, ik denk dat het door de drainage compositum kan komen. Dat stimileert zeker de uitscheiding.

De homeopathishe middelen die bij onzindelijkheid gebruikt kunnen worden zijn Damiana D1. Dat is een middel dat gebruikt wordt bij castratie onzindelijkheid. De hond verliest urine tijdens de slaag of tijdens het ontspannen liggen. Niet tijdens actie. Dit middel past ook wel bij honden die niet gecastreerd zijn maar urine verliezen tijdens rust/slaap.

Dan heb je nog Causticum Hahnemanni D6 of D12dat bij onwillekeurig urineverlies vooral bij de oude hond wordt ingezet. De hond druppelt in slaap maar ook in actie urine.

Dan heb je nog Equisetum hiemale D6 dat past bij onwillekeurig urine verlies dat begint tijdens de slaap door kramp in de blaaswandspieren of juist het vasthouden van de urine door kramp van de blaas kunnen met dit middel worden behandeld.

Dan zijn er nog drie middelen die ingezet kunnen worden maar dat zijn type en gedrag middelen (en dat is zooooveel om over te tikken... Dat staat in het boek van Atjo Westerhuis). Hyoscyamus, Petroselinum, Pulsatilla.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#681169
Lizzy schreef:

De homeopathishe middelen die bij onzindelijkheid gebruikt kunnen worden zijn Damiana D1. Dat is een middel dat gebruikt wordt bij castratie onzindelijkheid. De hond verliest urine tijdens de slaag of tijdens het ontspannen liggen. Niet tijdens actie. Dit middel past ook wel bij honden die niet gecastreerd zijn maar urine verliezen tijdens rust/slaap.

Zieluuuug!!! ;D
Stoppen met slaan dus :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door