Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fokje
#680753
hallo
vandaag heb ik zeewier gekocht  en omdat er verschillende niet precies wisten wat ze moesten geven .....................ik had hier al veel gelezen erover .................heb ik een e-mail erheen gestuurd ................ik heb ook ijslandse zeewier gehaald en geadviseerd word 1 gram per 30kilo gewicht  mag meer maar doordat er zo'n hoge gehalte aan jodium in zit  houden ze het hierbij en dat kun je dan daags geven hoop dat jullie hier wat aan hebben

fokje :) ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#680755
De aanbevolen hoeveelheid bij het IJslands zeewier van Dursy Dog is 5-10 gram per dag ??? afhankelijk van grootte van de hond

1 gram is niet bepaald werkzaam, als je een kleine hond heb van 10 kg bijvoorbeeld zou hij 0,3 gram mogen :-[
Door 202Spots
#680759
Ik gebruik altijd de kelp poeder door de groentemix...
De aanbevolen hoeveelheid is per lepel en niet per gram.
1 american teaspoon is ong 2 kleine theelepeltjes zoals in Holland...
Ik geef bij medium hond 'n mespuntje of zo...
Hoeft ook niet elke dag geven..

Recommendation
Mix with food daily in these amounts:
• Small dog - 1/8 teaspoon
• Medium dog - 1/4 teaspoon
• Large dog - 1/2 teaspoon
Ingredients
Contains 100% Sea Kelp.
http://b-naturals.com/product_info.php?products_id=11
Door fokje
#680793
tja  ..................mij is dat zo doorgegeven ,ben toch altijd bang dat je toch te veel geeft vandaar dat ik een e-mail had gestuurd daarheen ik zou voor mijn honden dan 1 1/2  theelepeltje moeten geven per dag ................wat ik heb haal ik bij een paarden winkel hier in tolbert
Gebruikersavatar
Door Angelique
#680840
[quote="fokje"]
tja  ..................mij is dat zo doorgegeven ,ben toch altijd bang dat je toch te veel geeft vandaar dat ik een e-mail had gestuurd daarheen ik zou voor mijn honden dan 1 1/2  theelepeltje moeten geven per dag ................wat ik heb haal ik bij een paarden winkel hier in tolbert
[/quote]

En gaan ze dan uit van een brokgevoerde hond of een versgevoerde hond, of in dit geval een paard als ze per 30kg. rekenen? DAT is namelijk het lastige van supplementvoorschriften dat er uitgegaan wordt dat de hond een compleet commercieel voer eet.

Ik geef al jaren zo'n 3 á 4 x per week een flinke dessertlepel per hond (van 30 tot 40 kilo).
Door fokje
#680857
heb alles vermeld dat het om berner senners ging met gewicht enz erbij en toen kreeg ik dat e-mailtje terug
Gebruikersavatar
Door Angelique
#680868
[quote="fokje"]
heb alles vermeld dat het om berner senners ging met gewicht enz erbij en toen kreeg ik dat e-mailtje terug
[/quote]

Ah, dus eigenlijk heb je nu een afgemeten advies voor jouw honden gekregen. Is prima natuurlijk, maar in je eerste bericht presenteer je deze dosering als DE dosering voor iedereen die het niet weet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door