Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hellenbanjerbo
#675266
als je ervan uitgaat dat onze honden  hele prooidieren zouden moeten eten en wij met Barf dit zo goed mogelijk proberen na te bootsen, zou je dan ook niet af en toe bloed moeten toevoegen? Daar zitten toch hele essentiele voedingstoffen in zoals taurine. De spullen die wij kopen zijn allemaal van dieren die men in  het slachthuis laat 'leeglopen', dus weinig bloed meer bevatten.
Door 202Spots
#675271
Wanneer de prooi word gevangen en dan gegeten, dan loop het meeste bloed er ook uit denk ik...
Ik kan eventueel bloed in bakjes bij de Asian market kopen,maar ik  vind het bloed wat IN 't vlees zit wel genoeg,maar misschien denken anderen er anders over?
Door Lizzy
#675308
Dit schrijft Donath over bloed: "bloed, als zodanig de fysiologische voedingsstof bij uitnemendheid, waarin alle voedingsstoffen in goede vorm aanwezig zijn, lusten honden in de regel niet. Daar het tamelijk gauw bederft, geven wij het gekookt. Gewoon op het vuur bakt het direct aan, daarom is het beter het in een linnen zakje te doen en dan in water de koken. Ook kan men het zogenaamd 'au bain marie' gaar koken. Het heeft dan het uiterlijk van lever. De ervaring leert dat het dagelijks voeren van bloed de hongen gaat tegenstaan. Men wissele het dus af met andere producten. Dat dit gekookte bloed voedzaam is, is begrijpelijk; immers, het bevat tal van gemmakkelijke voor het organisme opneembare stoffen. Ook bloedmeel, dat is gekookt of gestoomd daarna gedroogd en fijngemalen bloed, wordt dan ook in tal van voedermengels verwerkt".
Door hellenbanjerbo
#675512
er gaan door het koken ook weer stoffen verloren. in brokken wordt b.v. de taurine na het verhittingsproces in chemische vorm toegevoegd. ik kan wel aan bloed komen en heb bedacht het te gieten in die plastic zakjes voor ijsklontjes. dan kan ik steeds naar behoefte iets ontdooien. kijken wat de dames er van vinden. vorige week had ik een zak haaskarkassen waar veel bloederig vocht bij zat. dat hebben ze met veel plezier opgeslobberd toen ik ernstig zat te knoeien.
Door tieneke
#675597
Hier wordt iedere dag na de maaltijd het bloed uit de bak gelikt waar het vlees in lag,voor de katten dito eender,zonde om weg te gooien.
Door 202Spots
#675781
vorige week had ik een zak haaskarkassen waar veel bloederig vocht bij zat. dat hebben ze met veel plezier opgeslobberd toen ik ernstig zat te knoeien.
Ik denk dat het meeste vocht wat er in de onderdelen zit,gewoon vlees sappen zijn,en dat is dus niet 't bloed wat in de aderen zit.
Wat je in bakjes kan kopen is echt bloed bloed....ik zie het niet zitten om dat dus te gaan koken,en ze hebben wel genoeg aan de bloedsappen die in 't vlees zitten.
Door Yves
#679717
Hi Helen,
Vroeg me af of je al het bloed had gegeven, of ze het lusten en waar je het bloed haalt?
gr. Gabriela
Door hellenbanjerbo
#679931
nee, mijn slager heeft nog niet geslacht. maar zal het je laten weten als ik het heb uitgeprobeerd.
Door Ollie
#679964
tieneke schreef: Hier wordt iedere dag na de maaltijd het bloed uit de bak gelikt waar het vlees in lag,voor de katten dito eender,zonde om weg te gooien.
Hier ook !!  :P
Gebruikersavatar
Door pike
#680248
tieneke schreef: Hier wordt iedere dag na de maaltijd het bloed uit de bak gelikt waar het vlees in lag,voor de katten dito eender,zonde om weg te gooien.
Ik denk net als Dory dat het hier niet om bloed gaat maar om vleessappen.
Door *Robin*
#680606
Als je bijv. hele prooidieren geeft als muizen en ratjes... daar zit toch nog wel het bloed in? ik denk dat dieren daar wel profijt van hebben aangezien muizen (in zijn geheel) taurine bommetjes zijn... :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door