Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Remke
#680565
Mijn honden hebben vlooien, de eerste keer in de 4 jaar dat ik mijn kleintjes heb. Maar ik heb ze gedruppeld met Frontline en na ee maand weer maar nog steeds vind ik ze op de honden. dekentjes enzo zijn gewassen. Dan maar omgevingsspul halen?
Door conleeuw
#680569
[quote="Remke"]
Mijn honden hebben vlooien, de eerste keer in de 4 jaar dat ik mijn kleintjes heb. Maar ik heb ze gedruppeld met Frontline en na ee maand weer maar nog steeds vind ik ze op de honden. dekentjes enzo zijn gewassen. Dan maar omgevingsspul halen?

[/quote]heb jij wel de juiste dosis gebruikt? ja omgeving spul zou ik zeker nu inzetten, en anders bij de da een ander middel halen tegen vlooien, er zijn verschillende middelen, soms raken ze resistent tegen een veel/langdurig gebuikte middel :( balen hoor :P
Door Remke
#680590
[quote="conleeuw"]
heb jij wel de juiste dosis gebruikt? ja omgeving spul zou ik zeker nu inzetten, en anders bij de da een ander middel halen tegen vlooien, er zijn verschillende middelen, soms raken ze resistent tegen een veel/langdurig gebuikte middel :( balen hoor :P
[/quote]

Mja ik heb dat spul voor honden tot 10kg gebruikt. Nu zijn mijn meiden maar 2,3 en 2,8kg dus ik heb voor 2 honden 1 pipetje gebruikt. Bij ons vorige hondje had de dierenarts dat aangeraden.
Ja we gaan ff omgevingsspul halen en als dat niet helpt een ander middel,
Thanx
Door Boefke
#680592
Volgens mij (en anderen) zijn veel vlooien resistent voor frontline. Ik heb zelf onlangs advantage gebruikt. Dat werkte goed.
Door conleeuw
#680665
[quote="Boefke"]
Volgens mij (en anderen) zijn veel vlooien resistent voor frontline. Ik heb zelf onlangs advantage gebruikt. Dat werkte goed.
[/quote]ik heb ook in het verleden incidenten gehad waar een middel niet meer tegen vlooien hielp omdat ze resisitent worden. Maar gelukkig !! heb ik al zo'n 3,5 jaar geen vlo meer gezien, en ik doe niets als vlooien preventie  ;)
Door bas rouge
#680855
Boefke schreef: Volgens mij (en anderen) zijn veel vlooien resistent voor frontline. Ik heb zelf onlangs advantage gebruikt. Dat werkte goed.
Die ervaring heb ik ook, dat frontline niet maar advantage wel helpt tegen vlooien.
Door fokje
#680908
hoi
hier dus ook geen frontline meer ,de honden krabben zich nadien kapot als ik ze dat opgedaan heb  en ben nu met advantage bezig kijken hoe dat bevalt volgende week zijn ze weer aan de beurd ,maar moet zeggen krabben zich nog wel ,maar niet meer zo heel erg gelukkig
Door Slot
#684516
Als je echt vlooien hebt dan duurt het even voor je ervan af bent. Overal liggen eieren en die komen na weken nog uit.
Het kan dus goed zijn dat de vlooien op de hond wel dood gaan maar dat de vlooien die je daarna vindt gewoon nieuwe vlooien zijn. Het is dus een kwestie van een lange adem hebben.

Oppassen met omgevingsspray als je andere huisdieren hebt zoals vogels en vissen. Daarvoor is het echt dodelijk. Ook voor ons zenuwstelsel is de omgevingsspray erg schadelijk.
Nadat je de hond behandeld hebt is het beter veel te blijven stofzuigen. Regelmatig alle hondendekens te blijven wassen en een stoomapparaat de omgeving te behandelen.
Uiteindelijk is een product waarbij er een pilletje geslikt moet worden door de hond waarna de vlooien onvruchtbaar worden het meest veilig voor mens en dier.
Stronghold schijnt ook de eieren en laven in de omgeving te doden. Ik heb geen idee hoe dat werkt. Stronghold is echter heel duur en alleen bij de dierenarts verkrijgbaar.
Door Klazien
#697103
Ik hoorde dat Advantage telkens wordt aangepast zodat de vlooien niet resisitent worden. Wij gebruiken het al jaren en nog nooit een vlo gezien. Soms sla ik in de winter een paar maanden over  :)
Door zurca
#697319
Ik heb voor de katten Advantage gekocht, druppels in de nek gedaan, half uur later vond ik al een dode vlo....
Hopelijk werkt het idd. goed want ik kom hier dus ook niet van die krengen af :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door