Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#680559
Ik zal even kort vertellen.
Jazz op de veluwe gerend als een idioot, gewoon Jazz aan het zijn, ze had een lol, na een sprint partij komt ze tot een halt bij een water poelletje en drinkt even een paar slokken, ze loopt nog geen twee treden bij de water vandaan en gaat toch een partij gillen, schreeuwen deed ze, echt verschrikkelijk, door merg en been ging het. Ik dacht eers, misstap..... dat is in het verleden ook wel eens gebeurt, dan wachten wij een paar minuten en is het helemaal over, maar nee hoor, ze wilden niet liggen (doet ze wel bij een misstap) en bleef maar gillen, huilen, janken.... dus ik geprobeerd om haar te kalmeren, maar ze bleef gillen, ze ging best wel verkrampt staan, dus met haar rug redelijk hoog...... ik dacht meteen aan haar maag.... uiteindelijk omdat ze niet wilden liggen ben ik maar rustig gaan lopen met haar aan mij zij...... ze werd een beetje rustiger, maar na een paar passen gilden ze weer. Ik kan niet omschrijven hoe ik me voelden....... uiteindelijk nadat wij een meter of 100 hebben gelopen werd ze weer even stil...... haar buik was strak, maar niet opgezet, ze gilden nog even een paar keer, en liep langzaam mee...... uiteindelijk begon ze te ontspannen, haar rug niet meer opgetrokken, en na een halve kilometer ongeveer was ze weer in de bosjes, aan het snuffelen en rond kijken. Ze heeft niet meer gerend, maar dat hoefde van mij ook niet. Toen we bij de auto kwamen heeft ze er gewoon ingesprongen, ze is uiteindelijk in de auto gaan liggen, en thuis gewoon er uit, en gewoon op haar bank gaan liggen, ik heb haar niet meer gehoord, en ze maakt geen zieke indruk, huilt niet, ik kan overal aan zitten, haar buik is zacht, niets aan de hand, maar wat was dit nou? Was de water te koud en heeft het een maagkramp veroorzaakt? of zou er iets engers aan de hand zijn?
mensen kinderen, wat is dit frustrerend en eng. Je kan gewoon niets voor haar doen op zo'n moment.... gruwelijk, het hoefden nog maar even te duren en ik ging echt wel meejanken :'(
Enig iemand een idee wat het had kunnen zijn?
#680568
joh in de eerste instantie denk ik meteen aan koliek of een maagkramp :o door het drinken van het best koud zijnde water.
gatver zeg wat moet jij je rot geschrokken zijn.

ps, ik had waarschijnlijk meteen al mee staan janken  :-[
#680577
Jolly schreef: joh in de eerste instantie denk ik meteen aan koliek of een maagkramp :o door het drinken van het best koud zijnde water.
gatver zeg wat moet jij je rot geschrokken zijn.

ps, ik had waarschijnlijk meteen al mee staan janken  :-[
mijn eerste reactie was.... ships, hoe krijg ik haar naar de auto !!!!!!! we waren toch een kilometer van de auto vandaan, en Jazz weegt ongeveer 36-8 kilotjes..... je kan daar niet met een auto komen.... maar het huilen lag vlak onder de oppervlak hoor :(
#680582
202spots schreef: Ik ook GEEEN idee,en den ook kan zijn dat  't water TE koud in d'r maag was..
Maar ik zou ook in paniek geraakt zijn hoor!
Geef maar veel knuffers! Goed voor Jazz en ook goed voor JOU!! :-*
zal ik zeker doen, en ze mag natuurlijk weer zonder mopperen op mijn bed slapen vannacht, waar een schik van de baas niet goed voor is :)
#680612
Boefke schreef: Jemig wat een schrik! Ik heb helaas ook geen idee. Hopelijk blijft het goedgaan. Slaap lekker samen vannacht :) Heb je een kingsize?
nee was het maar waar, een gewone dubbel bed, ik eindig altijd op een dunne randje terwijl mevrouw de hele bed vol ligt..... ik ben gewoon weer terug naar de tijd dat JC bij mij in bed kroop, ook hij kon heel de bed in beslag nemen :( :D
#680616
O sjips, dat is schrikken!
Is ze niet gestoken door iets? Breezer heeft het ook wel eens uitgegild, die bleek in haar nek gestoken te zijn door een horzel?bij?wesp? Het is er niet helemaal meer het seizoen voor, maar je weet niet...
#680619
Dat is schrikken he? Ik heb het met Beau ook eens gehad, die stond op uit zijn mand en gilde het uit, ging door merg en been. Maar bij hem kon ik duidelijk zien dat het zijn poot was, waarschijnlijk kramp, want  2 minuten later was het over. Ik hoop voor je dat het een eenmalig iets was, al weet je dan natuurlijk niet wat het geweest is. Slaap lekker vannacht!  ;)
Door Boefke
#680627
conleeuw schreef: nee was het maar waar, een gewone dubbel bed, ik eindig altijd op een dunne randje terwijl mevrouw de hele bed vol ligt..... ik ben gewoon weer terug naar de tijd dat JC bij mij in bed kroop, ook hij kon heel de bed in beslag nemen :( :D
;D Ik heb hetzelfde met Boef als ik buitenshuis slaap. Thuis komt hij niet in de slaapkamer maar logeren we ergens dan lig ik helemaal opgerold op het randje matras om hem heen en hij prinsheerlijk uitgestrekt en wel... naja, we doen het onszelf aan ;D
Door Lil
#680642
Kromme rug en buikpijn klopt inderdaad wel. Ik heb zelf wel eens een (nier)koliek gehad, nou dan gil je wel. En het stomme is als het dan over is, dan is het ook over, zo van het ene op het andere moment. Dus ja, ik denk idd van het heel erg koude water... maar ik zou het heel erg goed in de gate houden.

Trouwens lekker in bed mogen slapen maakt altijd beter  ;) ;D
#680733
Joke Miedema schreef: Iets in de rug?
nou dat denk ik niet, omdat ik aan haar ruk kan duwen en drukken zonder dat ze een kik geef. Ze heeft nu ook eigenlijk nergens last van, heeft goed gegeten, kan op haar bank springen en er af ook, ligt weer in alle posities, op haar rug, in een bolletje, of in een rare bocht..... je zou niet weten dat er ooit iets is geweest......... gewoon, back to normal :-\ ik hoop dat dit een eenmalige actie is geweest. Morgen neem ik wel wat water mee, en draag ik het in de binnenzak van mijn jas, dan biedt ik dat wel aan voor drinken, lekker warme water ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door