Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#680552
Wat ik me serieus afvraag is wat hier het voordeel van is. Ik heb het stuk gelezen en aan de hans van de foto's zag ik dat de hond nog steeds een grote wond heeft. De tumor moet toch weggenomen worden.

Is dit niet ongeveer hetzelfde als wanneer een chirurg met een zogenaamde cauter werkt, hierbij worden ook alle vaatjes e.d meteen dichtgebrand.

Of heb ik ergens overheen gelezen ?
#680558
JolandaB schreef: Wat ik me serieus afvraag is wat hier het voordeel van is. Ik heb het stuk gelezen en aan de hans van de foto's zag ik dat de hond nog steeds een grote wond heeft. De tumor moet toch weggenomen worden.

Is dit niet ongeveer hetzelfde als wanneer een chirurg met een zogenaamde cauter werkt, hierbij worden ook alle vaatjes e.d meteen dichtgebrand.

Of heb ik ergens overheen gelezen ?
Een bebloede wond lijkt volgens mij altijd vreselijk. Maar dit is wat de voordelen zouden zijn:

Verder zijn de grote voordelen van laserchirurgie:

Minder pijn
Minder bloedverlies
Minder kans op infectie
Minder trauma en zwelling aan het omliggende weefsel
#681373
nicole64 schreef: hoi de hond die op die site staat is bram de hond van mijn vader en het is harstikke goed verlopen en mijn vader is blij dat het zo goed gaat met hem.
Wat leuk, super dat het zo goed gegaan is en een mooie techniek om een tumor te verwijderen !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door