Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#678382
ik heb al eens geschreven dat de liefde van vooral Zack errug door de maag gaat..weet dat dit een beetje een lab eigenschap is, maar de laatste 2 weken is het wel erg extreem er vandoor gaan als hij los is  oa ,omdat hij weet dat stukken verder brood gegooid is en alsmaar poep, poep en nog eens poep eten..ben al van duck uitmuntend waar ze echt te dik van werden ondanks minimale porties naar de pensvariant gegaan, speciaal voor honden die te dik zijn..hier vielen ze op een gegeven moment vanaf en kregen honger dus daar iets meer van gegeven..maar nu lijken en vooral zack echt honger te hebben..ze krijgen nu 600gr met wat groente als vulling..richtlijn is 900gr maar geef ik ze dat dan groeien ze dicht!! Wil echter niet dat ze honger hebben, iemand tips??
Door marsieyenna
#678400
Ik ken het probleem van het vreten .
Op dit moment is het weer raak met Siena en Xayenne, zijn ze net los in het bos en het begint weer.
Ik heb ze gelijk aan de lijn gedaan en mee naar huis genomen.
Daarna ben ik 45 minuten gaan fietsen, dan kunnen ze d'r energie toch kwijt.

Bij mijn teefjes heeft het eten van poep denk ik vooral te maken met de periode voor en tijdens de loopsheid.
Xayenne heeft het toen ze net barfte niet meer gedaan, nu dus weer wel.
0ok in de winter vreten ze meer.

Mijn  enige oplossing is dus , niet loslaten, alleen als ik ze opdrachten geef.
Door nikèdog2000
#678436
mijn  oplossing was!!!!!!!!!!!
op gerolde krant mee nemen
hond aan de riem en poep op gaan zoeken
dan zeg je tegen je hond
kijk fikkie lekker poep
zodra hij of zij wil happen een flinke tik met de krant op de neus
herhalen tot dat ze hun hoofd afdraaien
succes verzekerd
Door daanentous
#678469
De vraag is alleen of de hond daarvan leert dat hij geen poep mag eten (of dat poep eten hem niets oplevert en geen poep-eten wel) of dat hij leert dat hij beter geen poep kan eten als de baas er naast staat met een opgerolde krant. Een beetje slimme hond gaat daar alleen maar "stiekem" van eten en sneller doorslikken, want het blijft zelfbelonend gedrag.  Mijn honden leren dat niet van de straat eten ze iets heel lekkers van de baas oplevert. Dan is er dus motivatie om naar mij toe te komen als ze iets lekkers zien liggen. Soms is de verleiding te groot en nemen ze toch snel een hapje, maar daarvoor kennen ze het commando "los" tot in den treuren.
Door marsieyenna
#678479
[
blijf dan 10 jaar je hond aan de riem houden
[quote][/quote]

Ik houd mijn hond alleen aan de riem, als ze in een periode zit dat ze poep eet.
Ze zit heus niet altijd aan de riem,ik train veel met haar en dan eet ze geen poHet commando los kent ze ook, en vaak zie ik aan haar gedrag al dat ze wat lekkers heeft geroken.
Mijn andere teefje doet het erg stiekum, blijft treuzelen en dan eet ze.
Door nikèdog2000
#678485
zo heb ik ook afgeleerd dat ze brood van de straat eten
ze bekijken het niet eens meer
en drie keer een tik met een krant op een heel honden leven
vind ik altijd nog beter dan dat je niet lekker wandeld omdat je niet wil hebben dat ze stront vreten
zelfs mijn hond van 10 maanden bekijkt geen paarden drol meer
het is maar zoals je het wil hebben hè
Door Lil
#679946
NOu, die van mij is daarvoor ook te slim (hij eet geen poep, maar vroeger dus wel ander afval). Het is mij gelukt om hem twee keer te laten schrikken zonder dat hij in de gaten had dat ik het was, hij werd dus gestraft voor zijn gedrag zonder dat hij wist waar het vandaan kwam. Een metale doosje met kiezelsteentjes voldeed volledig en aangezien hij niet wist waar het vandaan kwam, is hij zich zo wezenloos geschrokken dat hij het niet meer deed en ik heb ruim vijf jaar nergens meer last van.  ;D
Door Lizzy
#679985
En toch is het allemaal leuk en aardig om met kranten te meppen of je hond te laten schrikken: maar daarmee neem je natuurlijk niet de oorzaak weg van het probleem dat Zack heeft. En dat is honger. Maar goed, ik heb je al meerdere keren het advies gegeven om Zack met grote lappen vlees en vleesbotten te gaan voeren. En ik heb volgens mij ook al een keer geadviseerd om hem dan van 2 maaltijden naar 1 te zetten en vervolgens van 7 maaltijden per week naar 6 en van 6 naar 5. En hem dan in de gelegenheid te stellen om zich 5 keer per week goed vol te vreten. Misschien dat het helpt. Misschien niet. Maar in mijn ogen is dat zeker het proberen waard.

Aan de andere kant is het gewoon feit: gecastreerde labrador = 1 + 1 = 2. Die vreten, hebben altijd honger en snaaien gorigheid van straat, als je pech hebt. Zack is ook gecastreerd, toch? Want daarmee veranderd gewoon heel aanzienlijk de stofwisseling van een hond. En nou vind ik Labradors vaak al vieze snaaiers (en notaire poepvreters) en ik heb gezien dat dat alleen maar erger wordt wanneer je ze castreerd. En dat is niet meer terug te draaien, dus zul je misschien ook wat met de acceptatie van dit probleem moeten doen. Bij jezelf.
Door Hanny
#680207
Ben het met Lizzy eens, dat er gegeten om het eten wordt en dat dat niets met te weinig voer  te maken heeft.
Het is nu eenmaal zo en het zal wel niet kunnen worden af geleerd.
Als je niet wilt, dat het gebeurt, dan zul je daarop moeten richten, dus vast houden, of misschien een muilkorfje om. Beide oplossingen zijn vervelend, maar het is niet anders.

Hanny
Door Slot
#680438
Ja ik ken ook honden die om die reden een muilkorf dragen.
Ik vind de tik met de krant ook niet zo dramatisch, als de hond een negatieve ervaring koppelt met het poepeten kan je daarmee wel het probleem oplossen ongeacht de oorzaak.
Grotere maaltijden, met grote stukken vlees en vastendagen invoeren zal het hongergevoel m.i. ook doen afnemen. Je doorbreekt daarmee de constante aanmaak van maagzuur.
Laatst gewijzigd door Slot op za 23 dec 2006, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door