Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#679889
Gisteren was ik even bij de dierenarts met Kees, en haar viel op dat Kees bij d'r buik/liezen zo "vurig" is. Ze likt daar ook wel es, maar het leek me mee te vallen. Volgens haar kwam dat vurige door gisten en bacteriën die op de huid horen, maar waar Kees nu veel last van had.
Ze kwam meteen aan met een shampoo, (teershampoo denk ik) waar ik Kees 1x per week mee moest gaan wassen. Of ik kon haar 1x per week in zee laten zwemmen.
Dat laatste gaat wel lukken denk ik, maar ik ben eigenlijk benieuwd wat ik er eventueel van binnenuit aan kan doen?
Weet iemand raad?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679950
pandora schreef: Gisteren was ik even bij de dierenarts met Kees, en haar viel op dat Kees bij d'r buik/liezen zo "vurig" is. Ze likt daar ook wel es, maar het leek me mee te vallen. Volgens haar kwam dat vurige door gisten en bacteriën die op de huid horen, maar waar Kees nu veel last van had.
Ze kwam meteen aan met een shampoo, (teershampoo denk ik) waar ik Kees 1x per week mee moest gaan wassen. Of ik kon haar 1x per week in zee laten zwemmen.
Dat laatste gaat wel lukken denk ik, maar ik ben eigenlijk benieuwd wat ik er eventueel van binnenuit aan kan doen?
Weet iemand raad?
Kuurtje groene leem??
Door - pien -
#679979
Kees eet volledig barf. Ze krijgt  ongeveer elke 3 weken een vette vis-maaltijd.
k'Heb de krachtige visoliecapsules van de Hema. Moet ik die dan erbij geven, hoe vaak, hoe veel???
Ik had geen zin om me te laten overdonderen door die da. Eerst hier maar eens advies vragen ;D ;D ;D.
Door Lizzy
#679980
Rode buik + liezen kan ook heel goed duiden op een allergie voor iets. Dat kan zijn voor graspollen (is het in het ene seizoen misschien erger als het andere?), dat kan zijn voor een schoonmaakmiddel, waspoeder, etc. Ook voor voeding, trouwens.

Ik weet niet of je volledig graanvrij/koolhydraatvrij voert? Zo niet: dat zou ik om te beginnen doen: geen koolhydraat uit graan, dus ook geen rijst, geen brood, niks.

Verder zou ik zelf beslist even iedere dag die krachtige visolie capsules geven.

Als dat niet werkt: dan kun je inderdaad best een schoonmaakkuurtje doen met groene leem of drainage compositum. Als dat ook niet werkt, dan moet je misschien heel kritisch gaan kijken naar de voeding en misschien zelfs eens 6 tot 9 weken een eliminatie dieet doen. En kritisch kijken naar het wasmiddel dat je gebruikt (en desnoods een tijdje Neutral of Ecover ofzo gebruiken).

En last but not least: ik heb een hond gehad die haar pootjes/liezen likte en zij bleek later een hernia te hebben, waarbij de pijn uitstraalde naar haar achterpoten. Daarom likte en beet zij daar aan. Ongelofelijk maar waar.
Door - pien -
#679987
Lizzy schreef: Rode buik + liezen kan ook heel goed duiden op een allergie voor iets. Dat kan zijn voor graspollen (is het in het ene seizoen misschien erger als het andere?), dat kan zijn voor een schoonmaakmiddel, waspoeder, etc. Ook voor voeding, trouwens.

Ik weet niet of je volledig graanvrij/koolhydraatvrij voert? Zo niet: dat zou ik om te beginnen doen: geen koolhydraat uit graan, dus ook geen rijst, geen brood, niks.

Verder zou ik zelf beslist even iedere dag die krachtige visolie capsules geven.

Als dat niet werkt: dan kun je inderdaad best een schoonmaakkuurtje doen met groene leem of drainage compositum. Als dat ook niet werkt, dan moet je misschien heel kritisch gaan kijken naar de voeding en misschien zelfs eens 6 tot 9 weken een eliminatie dieet doen. En kritisch kijken naar het wasmiddel dat je gebruikt (en desnoods een tijdje Neutral of Ecover ofzo gebruiken).

En last but not least: ik heb een hond gehad die haar pootjes/liezen likte en zij bleek later een hernia te hebben, waarbij de pijn uitstraalde naar haar achterpoten. Daarom likte en beet zij daar aan. Ongelofelijk maar waar.

Alleen zondag als we naar het strand gaan, krijgen zij en Tip een half (mini)koekje als wij koffie drinken, verder nooit...Schaffen we af.

Visoliecapsules gaan we geven. Groene leem hou ik even in m'n achterhoofd.
Dank jullie wel voor de adviezen :)!!!
Door Nicky
#680052
De zee is hier (hoek van holland tot scheveningen) erg smerig de laatste tijd...veel afval en uitwerpselen drijven erin, dus als het open is, is het misschien niet zo'n goed plan ivm infecties e.d.? Wij surfen vaak tussen die 2 stranden in, en het vuil vliegt je om de oren...
Door - pien -
#680213
Nicky schreef: De zee is hier (hoek van holland tot scheveningen) erg smerig de laatste tijd...veel afval en uitwerpselen drijven erin, dus als het open is, is het misschien niet zo'n goed plan ivm infecties e.d.? Wij surfen vaak tussen die 2 stranden in, en het vuil vliegt je om de oren...
Er is niks open, alleen een beetje rood
Lupa schreef: hoe oud is kees ook alweer?
Kees is 10 jaar
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door