Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#679749
Ik heb vanmorgen op de markt prachtige konijnendelen gescored. Is wel 70% vlees/30% bot, voor 1 euri de kilo.

Ze zijn gewend aan geite/lams/herteribben. Dan kan konijn heel goed of niet??

Er zitten echter ook diverse konijnenkoppen bij.

Nu is mijn vraag, kan ik die zo geven, met tandjes en al of moet je die tandjes er af halen of is de kop gewoon te hard???
Door lyadeh
#679757
Ja dat vroeg ik mij ook al af.Hoewel ik een hazenkop heb liggen (ook met tandjes :o :o :o)
Door tt-tjes
#679761
Nog een vraagje

Ik weet namelijk niet of het tam of wild konijn is. Ik ging er van uit dat het tam is omdat ik het bij de poelier gekocht heb, maar dat hoeft volgens mij toch niet zo te zijn.

Stel dat het wild konijn is, moet ik het dan eerst invriezen voordat ze het krijgen en zo ja, hoelang??
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679769
tt-tjes schreef: Ik heb vanmorgen op de markt prachtige konijnendelen gescored. Is wel 70% vlees/30% bot, voor 1 euri de kilo.

Ze zijn gewend aan geite/lams/herteribben. Dan kan konijn heel goed of niet??

Er zitten echter ook diverse konijnenkoppen bij.

Nu is mijn vraag, kan ik die zo geven, met tandjes en al of moet je die tandjes er af halen of is de kop gewoon te hard???

Didge heeft hier na 4 maanden Barf, een konijn gehad met kop en al (ook tanden en zo)
Hij heeft hier wel een maand in de vriezer gelegen (voor de zekerheid). Was ook van de poelier

Door bas rouge
#679827
tt-tjes schreef: Ik heb vanmorgen op de markt prachtige konijnendelen gescored. Is wel 70% vlees/30% bot, voor 1 euri de kilo.

Ze zijn gewend aan geite/lams/herteribben. Dan kan konijn heel goed of niet??

Er zitten echter ook diverse konijnenkoppen bij.

Nu is mijn vraag, kan ik die zo geven, met tandjes en al of moet je die tandjes er af halen of is de kop gewoon te hard???

Konijnenkoppen kun je gewoon geven.  Als je honden gewend zijn aan ribben dan moeten ze ook die koppen gewoon kunnen verwerken.
Door Happy Tail
#679839
hier gaat af en toe een halve lamskop erin en daar zitten toch ook iets grotere tandjes aan:-)
sommige tanden spuugt ze uit, maar de meesten komen er van achter weer uit ;D
Door Saskia C.
#679847
Bowie heeft ook al een keer met smaak een konijnenkop opgegeten. Hij heeft alles opgegeten ook de tanden.
Door tieneke
#679865
Tara at afgelopen week de 2 koppen met smaak op,Tinussie bliefde dit dus niet en had liever het deel waar het meeste vlees aanzat  ;D
Was een pakket van de Albert wat ze hier in de soep gooien,50% korting...dus lekker voordelig.
Door tt-tjes
#679883
De poelier zei vanmorgen tegen me, dit is allemaal afval, gaat anders naar belgie om vermalen te worden.

Nou, als dat wat hij me meegegeven heeft afval is ;D

gewoon het voorste deel van de borstkas met een voorpootje er aan, volop vlees.
Dat zou je zelf een stoofpotje van kunnen maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door