Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jette
#679561
jette heeft al een hele poos met regelmaat last van haar oren.Nu heb ik een hele tijd geleden een labtest laten doen en daar kwam uit dat het probleem veroorzaakt werd door gisten.Daarvoor heb ik van de da aurizon gekregen,dat leek afdoende maar het komt toch na verloop van tijd weer terug.
Nu heeft ze na haar operatie een abkuur gehad en natuurlijk daar was het oorprobleem in alle hevigheid weer terug.Heeft iemand van jullie een idee wat ik zo kunnen proberen om  eens en vooraltijd de gisten de baas te worden.Men heeft mij vertelt dat, nu ze vlees krijgt het wel eens vanzelf uit zou doven,heeft iemand van jullie daar ervaring mee.
drea
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#679599
Wodka is ook een chronische oren-patient, helaas.
In haar (brokken)jeugd, had ze naast last van ontstoken oren, kale plekken op haar huid, ontstoken poten en andere ellende. Vele onderzoeken en medicamenten voor gisten, allergie en weetiknietwat. Uiteindelijk hebben ze me nooit kunnen vertellen wat het is. De één zei mijten, de ander allergie, de ander weer wat anders.
Toen ze ouder werd is het verminderd, maar nooit helemaal overgegaan. Op dieetbrokken deed ze het redelijk, maar er hoefde maar iets van straat gegeten te zijn en het was weer helemaal mis. Pikzwarte liezen en dikke ontstoken oren.

Zij was de reden dat ik alle honden op vers heb overgezet. Het is nu zeker beter, maar weg is het niet. Helaas. Ik merk wel dat haar gestel over het algemeen gewoon sterker is, niet ieder broodkruimeltje, of vaag iets dat ze van straat pikt is meteen aanleiding tot ellende, maar het komt nog wel voor.

Ik probeer de oren zo goed mogelijk bij te houden en te onderhouden met Prodier oordruppels, maar als het écht misgaat moet ik teruggrijpen op Otiderm, dat is het enige dat bij haar afdoende werkt, als het echt mis is.

Veel sterkte voor (de oren van) Jette.  ;)
Door Lizzy
#679622
Ik denk dat je dit topic ook kunt lezen. Want gisten op de huid of gisten in de oren: gisten zijn gisten:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 165.0.html

Ik denk dat je je hond het beste op een voeding kunt zetten zonder koolhydraten en dus ook geen rijst.

Verder zou ik de hond eerst een een heel grondige reinigingskuur geven. En zelf zou ik dus beginnen met een chlorella kuur van 2 weken, daarna 2 weken Drainage Compositum van de Groene Os en daarna groene leem.

In de tussentijd zou ik tijdelijk vitamine C extra geven (500 a 1000 mg en dat voor een maandje). En ik zou onmiddellijk beginnen met probiotica en dat zeker een half jaar geven.
Door jette
#679688
Waar haal ik die producten en staat daar dan ook bij hoe men die toepast.
Ik heb net natuurvoer van carnibest opgehaalt om te proberen daar zitten wel koolhydraten in toch.
Welk voer zou dan beter geschikt zijn,ik kan, duck ,enerque,rodi,prins en ahv bestellen.
Als ik dan vit c bij geef zou het dan verstandig zijn om die met cranberry te geven in gedachte het voorgaande blaassteen probleem.ph is al wel 6.5.
Die probiotica haal ik die bij een drogist of moet dat speciaal voor honden zijn.
Door Lizzy
#679776
jette schreef: Waar haal ik die producten en staat daar dan ook bij hoe men die toepast.
Ik heb net natuurvoer van carnibest opgehaalt om te proberen daar zitten wel koolhydraten in toch.
Welk voer zou dan beter geschikt zijn,ik kan, duck ,enerque,rodi,prins en ahv bestellen.
Als ik dan vit c bij geef zou het dan verstandig zijn om die met cranberry te geven in gedachte het voorgaande blaassteen probleem.ph is al wel 6.5.
Die probiotica haal ik die bij een drogist of moet dat speciaal voor honden zijn.
Wacht even hoor, want nu volg ik het niet meer. Heeft je hond nou blaasproblemen of oorproblemen of beide? Of had je hond blaasontsteking, heb je daar AB voor gehad en heeft je hond nu weer last van de oren? Als dat laatste het geval is: dan denk ik dat je aan een verminderde weerstand moet denken, als oorzaak. Ik zou zelf geen cranberry geven en wel vitamine C.

Chlorella kun je bestellen bij http://www.chlorella-alg.com. Of http://www.plaza33.com. Drainage Compositum kun je bij http://www.plaza33.com of http://www.edera.nl bestellen. Probiotica kun je bij de drogist kopen. Of ook van die van de Groene Os nemen en die kun je dan weer bij plaza33 en edera bestellen. Maar het hoeft niet speciaal voor honden te zijn, probiotica.
Door jette
#679784
jette heeft met regelmaat last van haar oren,maar 4weken geleden is er operatief een blaassteen verwijderd .ze had een forse blaasontstekeing  met veel bloed en heeft daarvoor een abkuur gehad,dat bleek niet afdoende want er zat een steen klem .Na de operatie heeft ze nog een week ab gehad.
Nu lijkt alles weer goed,afgelopen week urine na laten kijken die was goed.Geen ontsteking meer
en nog maar enkele struvietkristallen.ph was 6.5.
Vorige week kwam het oor probleem weer de kop op steken ,dus zou verminderde weerstand nog niet zo gek zijn.ik hoop dat het zo duidelijker is.
drea
Door Lizzy
#679786
jette schreef: jette heeft met regelmaat last van haar oren,maar 4weken geleden is er operatief een blaassteen verwijderd .ze had een forse blaasontstekeing  met veel bloed en heeft daarvoor een abkuur gehad,dat bleek niet afdoende want er zat een steen klem .Na de operatie heeft ze nog een week ab gehad.
Nu lijkt alles weer goed,afgelopen week urine na laten kijken die was goed.Geen ontsteking meer
en nog maar enkele struvietkristallen.ph was 6.5.
Vorige week kwam het oor probleem weer de kop op steken ,dus zou verminderde weerstand nog niet zo gek zijn.ik hoop dat het zo duidelijker is.
drea
Jaaaa! Sorry! Het begint me al weer te dagen! Ik denk dat je de oren gerust kunt wijten aan een verminderde weerstand. Door de AB en operatie. Ik zou echt vitamine C geven ipv cranberry. En mocht de pH waarde weer stijgen, kun je ook goed vitamine C + cranberry geven. Maar prioriteit is ook de weerstand omhoog!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679951
jette schreef: jette heeft al een hele poos met regelmaat last van haar oren.Nu heb ik een hele tijd geleden een labtest laten doen en daar kwam uit dat het probleem veroorzaakt werd door gisten.Daarvoor heb ik van de da aurizon gekregen,dat leek afdoende maar het komt toch na verloop van tijd weer terug.
Nu heeft ze na haar operatie een abkuur gehad en natuurlijk daar was het oorprobleem in alle hevigheid weer terug.Heeft iemand van jullie een idee wat ik zo kunnen proberen om  eens en vooraltijd de gisten de baas te worden.Men heeft mij vertelt dat, nu ze vlees krijgt het wel eens vanzelf uit zou doven,heeft iemand van jullie daar ervaring mee.
drea
Vienna heeft al jaren last van haar oren (gisten). Ook een kwaal bij de poedel, maar goed! Ik heb nog nooit een goed middel gevonden. Otoclean heeft het een poosje goed gedaan maar niet afdoende. Aurizon heb ik gebruikt maar ben ik snel mee gestopt omdat het haar achter haar oren uit begon te vallen. Kijk ook uit met aurizon want het kan het trommelvlies beschadigen bij langdurig gebruik!
Ik vond haar idd wel verbeterd na overgestapt te zijn op rauw 4 maanden geleden. Nu is ze ook al twee keer door een accapuncturist behandelt en ze heeft in geen jaren zulke mooie oren gehad :)
Ik moet nu de binnenkant reinigen met otoclean (niet teveel in het oor), en voor de binnenkant heb ik ZN4.5 OTIC (a natural ear solution delivering complexed zinc)
En de oren blijven ook rustig! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door