Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#679252
Een tijdje geleden heb ik hier ergens gepost dat Maxi aan de diarree was. Ik heb de tips opgevolgd, haar laten vasten, yoghurt gegeven, al die tijd krijgt ze probiotica... Toen was haar ontlastig de afgelopen 2 dagen (ze heeft maar 2x gepoept) weer vast (kleine, maar vaste keuteltjes). Ik ben toen langzaam aan weer begonnen met wat vlees en vandaag voor het eerst weer wat kippennekken. Nu heeft ze net weer diarree gekregen, zo dun als water. Het is dus weer terug! Ik weet nu echt niet meer wat ik doen... Ik ben gisteren toevallig bij de dierenarts geweest (een anti barfer) voor iets anders. Ik ben toen ook niet over de diarree begonnen, omdat haar ontlasting toen net weer vast was. Maar is het nu niet verstandiger om wel ermee naar de dierenarts te gaan? Of kan ik toch nog even beter afwachten? Waar kan het aan liggen? Wat moet ik  :( ... Ze beginnen hier thuis al met opmerkingen als 'ga maar weer brokken voeren'... En ik ben bang dat de dierenarts ook de schuld aan het vlees zal geven. Ik weet het nu even niet meer  :-\  :( !
Door Stef@nie
#679519
Nog even ter aanvulling: de ontlasting is behoorlijk slijmerig. Ze heeft geen koorts.

Ik heb veel gelezen hier over groene leem, Okugest en probiotica bij diarree. Probiotica geef ik inmiddels. Zou groene leem of Okugest nu een logische volgende stap zijn? Of toch dierenarts? Het kan toch ook haast geen reactie meer zijn op verandering van voer? Ze barft al enkele maanden en in het begin was haar ontlasting altijd goed. Sindskort dus die diarree.

Ze heeft ook wel etenslust. Is het beter om gewoon vlees door te blijven voeren? Of kan ik weer beter yoghurt geven? Of iets anders? Want ALLEEN yoghurt is ook niet goed...

Ik wil in ieder geval absoluut niet dat ze weer brokken gaat eten!!!  :( Maar ik weet nu even niet wat te doen!
Door henneke
#679572
je bent niet andere diersoorten gaan voeren de afgelopen tijd?
met Bo lukt het me trouwens niet om helermaal te gaan barfen hij krijgt geheid diaree van botten ik voer hem nu kvv en daarnaast vleesdagen een zalmkop verteerd hij wel goed , ik ben gewoon gaan uitproberen wat wel en niet kan.
Door Stef@nie
#679731
Ik ben geen andere diersoorten gaan voeren. Alles wat ze de laatste kreeg, had ze al eerder gehad. Ook botten vielen eerder altijd goed.

De afgelopen 2 dagen toen ze wel goede ontlasting had, dat waren de dagen dat ze had gevast, yoghurt, wat banaan en kopvlees had gehad. Na de kippennekken (die anders nooit problemen opleverde) ging het weer mis.

Ik geloof dat mijn menu nog in het topic met de menu's staat. Daar heb ik niet veel meer aan veranderd. Bepaalde dingen heb ik nog wel eens afgewisseld. De percentages heb ik berekend en die kloppen ongeveer wel met de richtlijnen. Ik gaf wel al die tijd een redelijk hoog percentage bot, omdat Maxi last van haar anaalklieren had en ik probeerde of stevigere ontlasting dat kon verhelpen.

Ik ben zojuist met haar wezen wandelen en toen heeft ze weer gepoept. Kleine, maar vaste keuteltjes. De kleur was gedeeltelijk een beetje gelig. Ze heeft gisteravond van mijn broer gekookte rijst gekregen. Ik weet, het zijn granen. Maar ik ben niet altijd thuis en kan niet altijd iedereen controleren  :-\ ... en hij is van mening dat dat goed is tegen diarree. Nou...misschien dus wel. Verder heeft ze niets meer gehad. Ja, haar probiotica pilletje.

Moet ik nu weer opnieuw beginnen met vasten, yoghurt...etc en dan weer langzaam aan wat vlees? Of gewoon doorgaan met vlees? Of 1 van hulpmiddeltjes waar ik hier over lees (groene leem, okugest)? Ik weet nog steeds niet zo goed hoe mijn plan van aanpak er nu uit moet gaan zien. Rare hond heb ik ook  :) !
Door Lizzy
#679772
Ik zou door gaan met het vlees. En geen rijst. Dat verteerd slecht. Als ze steeds diarree krijgt van de kippennekken: schrap die dan gerust van het menu en probeer iets anders. Je kunt ook kippenvleugels proberen en als ze daar ook dunne van krijgt, probeer dan eens om kip helemaal te schrappen.
Door Stef@nie
#679876
Het blijkt dat rijst slecht verteerd. Het kwam er in korrelvorm ook weer uit. Dat krijgt ze dus inderdaad niet meer. Okee, dus ik ga gewoon door met vlees voeren. Ik zal eens een kippenvleugel proberen morgen! Bedankt voor de reacties  :) !
Door Stef@nie
#680415
Vanochtend heeft Maxi pas gepoept sinds ze de kippenvleugel heeft gehad. Rare drol...Eerst een vast, licht gekleurd stukje, toen een vast, donker gekleurd stukje en als finishing touch een wat dunner (niet waterig), heel licht gekleurd stukje. Wat kan ik daar nou over zeggen  :-\ ? Gisteravond heeft ze dus kippenvleugels gehad en verder heeft ze wat banaan en ook nog yoghurt gekregen. Vanmorgen heb ik lamshart gegeven. Zou ik iets kunnen concluderen over de kippenvleugels? Omdat ze dat al langer geleden gegeten heeft, dat dat misschien toch het eerste en vaste deel van de drol is geweest?
Door Lizzy
#680458
Stef@nie schreef: Vanochtend heeft Maxi pas gepoept sinds ze de kippenvleugel heeft gehad. Rare drol...Eerst een vast, licht gekleurd stukje, toen een vast, donker gekleurd stukje en als finishing touch een wat dunner (niet waterig), heel licht gekleurd stukje. Wat kan ik daar nou over zeggen  :-\ ? Gisteravond heeft ze dus kippenvleugels gehad en verder heeft ze wat banaan en ook nog yoghurt gekregen. Vanmorgen heb ik lamshart gegeven. Zou ik iets kunnen concluderen over de kippenvleugels? Omdat ze dat al langer geleden gegeten heeft, dat dat misschien toch het eerste en vaste deel van de drol is geweest?
Ik denk dat je niks kunt concluderen. De ontlasting van honden die barf eten is gewoon niet consistent. Wat je er in stopt komt er ook weer uit. Dus als je vleesbot geeft met veel bot: dan is de ontlasting vaak licht en soms hard (maar kan ook diarree-ig zijn hoor. Mijn honden hebben na kalfsbot vaak dunne ontlasting). Als je orgaanvlees geeft; is de ontlasting vaak donker tot heel donker van kleur en vaak ook weer wat dun. Anders als met versvlees of brokken, waar je dag in dag uit altijd hetzelfde geeft en de ontlasting dus praktisch altijd hetzelfde eruit ziet, moet je met zelf samengestelde maaltijden rekening houden met wisselende ontlasting qua samenstelling, kleur, volume, etc. Dit klinkt mij als een prima drol. Vaak is ontlasting op het laatst gewoon wat dun.
Door charmed
#680694
Hoi,

Ik heb er op dit moment ook eentje lopen. De eerste diarree kwam na het eten van een Kalfsribbetje. Het was witte spuit, dan dikte het weer in en dan was het weer dun en dat ging zo door. 6 weken geleden kreeg ze weer spuit. En sindsdien heeft ze dus diarree gehad. Niet te stoppen met alle pro-biotica middelen, Finidiar, Okugest, Boombast hielp ook niet, Ab-kuren maakten het alleen maar erger. Toen zat ik ineens donderdag met een hond die niet meer eten wou, ze neemt al langere tijd geen eiwitten meer op. Ze begon lusteloos te worden.

Gelukkig deed ik al langere tijd ORS (ORISEL Junior) door het water, daardoor bleef haar Kalium en Natrium gehalte in het bloed op pijl. Na zo'n lange tijd diarree (weet ik nu) dat ze helemaal geen voedingstoffen meer opnemen dus ook geen Medicijnen.

Bij Ylanie was het bot de oorzaak en ze mag geen botten meer hebben. De botten hebben er voor gezorgd dat ze een fikse darmonsteking heeft gekregen :( Die dus nergens meer mee te remmen is. Donderdag middag ben ik begonnen met een prednison kuur tot mijn grote spijt, maar er is gewoon niets wat het stopt. Inmiddels zijn we 2 dagen verder en vanmiddag heeft ze haar eerste vaste "ontlasting" gegeven.

Hier krijgen ze nooit meer botten, deze ellende wil ik nooit meer. In carnibest zitten kleine stukjes bot, dat kan ze in ieder geval wel verdragen.

Ik heb nog nooit zo in de rats gezeten als afgelopen donderdag, een hond die niet meer wil eten, amper wil drinken en alles er nog steeds (na 6 weken met geweld uitspuit) ze kon het vaak niet ophouden en dan liep het haar zo weg.

Ik weet precies hoe je je voelt. Zoek een dierenarts op die niet anti-vers is. Om mijn part zoek je contact met Westerhuis dierenkliniek in Dodewaard, daar ben ik ook met Ylanie heen gegaan.

Zo langzamerhand komt Ylanie er weer bovenop. Elke keer als ze ontlasting heeft, hou ik mijn hart vast.

Gr. jacqueline

Stef@nie schreef: Een tijdje geleden heb ik hier ergens gepost dat Maxi aan de diarree was. Ik heb de tips opgevolgd, haar laten vasten, yoghurt gegeven, al die tijd krijgt ze probiotica... Toen was haar ontlastig de afgelopen 2 dagen (ze heeft maar 2x gepoept) weer vast (kleine, maar vaste keuteltjes). Ik ben toen langzaam aan weer begonnen met wat vlees en vandaag voor het eerst weer wat kippennekken. Nu heeft ze net weer diarree gekregen, zo dun als water. Het is dus weer terug! Ik weet nu echt niet meer wat ik doen... Ik ben gisteren toevallig bij de dierenarts geweest (een anti barfer) voor iets anders. Ik ben toen ook niet over de diarree begonnen, omdat haar ontlasting toen net weer vast was. Maar is het nu niet verstandiger om wel ermee naar de dierenarts te gaan? Of kan ik toch nog even beter afwachten? Waar kan het aan liggen? Wat moet ik  :( ... Ze beginnen hier thuis al met opmerkingen als 'ga maar weer brokken voeren'... En ik ben bang dat de dierenarts ook de schuld aan het vlees zal geven. Ik weet het nu even niet meer  :-\  :( !
Door charmed
#680732
Nog een aanvulling, honden met diarree moet je even geen Rauw geven, dus met kokend water overgieten! Ylanie mag voorlopig ook geen rauw meer, moet met kokend water overgoten worden.

Gr. jacqueline
Door Lizzy
#680845
charmed schreef: Nog een aanvulling, honden met diarree moet je even geen Rauw geven, dus met kokend water overgieten! Ylanie mag voorlopig ook geen rauw meer, moet met kokend water overgoten worden.

Gr. jacqueline
Sorry hoor Jacqueline, maar ik vind dit echt je reinste onzin. Waar baseer je dat in hemelsnaam op?
Door Lizzy
#680851
charmed schreef: Hoi,

Ik heb er op dit moment ook eentje lopen. De eerste diarree kwam na het eten van een Kalfsribbetje. Het was witte spuit, dan dikte het weer in en dan was het weer dun en dat ging zo door. 6 weken geleden kreeg ze weer spuit. En sindsdien heeft ze dus diarree gehad. Niet te stoppen met alle pro-biotica middelen, Finidiar, Okugest, Boombast hielp ook niet, Ab-kuren maakten het alleen maar erger. Toen zat ik ineens donderdag met een hond die niet meer eten wou, ze neemt al langere tijd geen eiwitten meer op. Ze begon lusteloos te worden.

Gelukkig deed ik al langere tijd ORS (ORISEL Junior) door het water, daardoor bleef haar Kalium en Natrium gehalte in het bloed op pijl. Na zo'n lange tijd diarree (weet ik nu) dat ze helemaal geen voedingstoffen meer opnemen dus ook geen Medicijnen.

Bij Ylanie was het bot de oorzaak en ze mag geen botten meer hebben. De botten hebben er voor gezorgd dat ze een fikse darmonsteking heeft gekregen :( Die dus nergens meer mee te remmen is. Donderdag middag ben ik begonnen met een prednison kuur tot mijn grote spijt, maar er is gewoon niets wat het stopt. Inmiddels zijn we 2 dagen verder en vanmiddag heeft ze haar eerste vaste "ontlasting" gegeven.

Hier krijgen ze nooit meer botten, deze ellende wil ik nooit meer. In carnibest zitten kleine stukjes bot, dat kan ze in ieder geval wel verdragen.

Ik heb nog nooit zo in de rats gezeten als afgelopen donderdag, een hond die niet meer wil eten, amper wil drinken en alles er nog steeds (na 6 weken met geweld uitspuit) ze kon het vaak niet ophouden en dan liep het haar zo weg.

Ik weet precies hoe je je voelt. Zoek een dierenarts op die niet anti-vers is. Om mijn part zoek je contact met Westerhuis dierenkliniek in Dodewaard, daar ben ik ook met Ylanie heen gegaan.
Zo langzamerhand komt Ylanie er weer bovenop. Elke keer als ze ontlasting heeft, hou ik mijn hart vast.

Gr. jacqueline

Ja nou, die is lekker pro-vers. Not. Heeft hij je verteld dat de oorzaak in het eten van botten ligt? Of was dat ook alweer Carnibest zelf? Je verhaal hoeft overigens bepaald niet toepasbaar te zijn op enige andere hond hoor. Want ik vind het nogal vaag "oorzaak bot". Heeft hij je ook verteld dat je nu geen rauwe voeding mag geven maar het moet overgieten?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#680852
Heeft ze die darmontsteking soms gekregen doordat ze het bot niet goed gekauwd had, en grote spilnters heeft ingeslikt, of zo?
Op zich lijkt het me dat gemalen of goed gekauwd bot, géén darmonsteling kan veroorzaken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door