Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#679620
Ik wil jullie even op de hoogte brengen hoe het nu gaat met mijn poepetende Zita.
Zita at alle drollen die ze tegen kwam op als ze de kans kreeg. Ze was er regelmatig goed ziek van. Ik heb alles geprobeerd,eierkoeken,ananas,corrigeren,belonen. Niets werkte. Enkele weken geleden kwam ik weer bij de leverancier van mijn carnibest. Ik ga altijd voor adviezen naar hem. Hij traint in zijn vrije tijd ook honden.
Ik kreeg van hem de spray commander te leen. Deze is diervriendelijk en het laatste redmiddel voor mij. Ik heb hem een week geleend en er inmiddels zelf een gekocht. En het wonder is geschied. Al na een week liep Zita ver om elke drol heen. Ik ben echt supergelukkig en kan weer relaxed wandelen. Ik doe het bandje wel nog elke keer om maar het spraytje hoef ik niet meer te gebruiken.
Als je informatie zoekt over deze band kun je op google de spray commander vinden. Hij is duur €150,00 maar dat was het mij wel waard.
Ik hoop dat ik iemand hiermee kan helpen.
Groetjes Zita,Lotje en Liliane
Door Lil
#679665
Ik ben blij voor je dat het probleem is opgelost. Over diervriendelijk wil ik alleen kwijt: dat hangt van de hond af. Boris heeft het een maal omgehad (tegen overmatig angstagressie) en toen is hij zich zo wezenloos geschrokken dat wil je niet weten....
Een tijdje later geprobeerd met stroom (lees een licht prikkeling, heb het gevoeld, deed geen pijn) en dat was toen binnen twee keer opgelost.
Spray Commandor is zeker een oplossing, maar voor mij hetzelfde als een teletact.
Door Kuszco
#679783
Goh, ik wist niet dat de stroomtic zo zwak was. De hond van mijn vriendin had ook zo'n antiblafband maar die werd er echt panisch van. Daarom heb ik daar nooit aan gedacht.
Maar zo zie je maar weer. Iedere hond reageert anders.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
Door Lil
#679943
Ja, dat is eigenlijk de enige waarschuwing die ik hier wilde neerzetten. Je hebt verschillende soorten banden en die heb ik dus doelbewust uitgeprobeerd na de panische reactie van Boris op de spray band. Haha ik ben me bij sommige banden echt wezenloos geschrokken. Zo´n blafband heb ik ook (hoefde ik niet meer op het knopje te duwen, Boris blafte altijd en als hij niet blafte had ik toegang tot hem en kon ik het zo af). Ik ben altijd tegen elke soort band geweest, maar toen mijn hond zo getraumatiseerd was dat hij naar elke hond uitflipte en ik geen toegang tot hem kreeg was het de oplossing. Hij keek verbaasd op (wat is dat?) en dan kon ik reageren. Na twee keer is geloof ik de band niet meer in werking getreden en Boris is lief naar alle honden en gaat zonder op of om te kijken langs elke agressieve hond af, ook aan de lijn, maar dan probeert hij soms nog weg te rennen. Enne ik ben blij dat het voor jou (de spray dan) ook een uitkomst was, dat is belangrijk.
Door Kuszco
#680065
Ja,toch wel tof he, dat je erg ongewenst gedrag zo kunt corrigeren. Dat vermijdt een hoop stress. Zowel bij de honden als bij de baasjes.
Zita heeft nu ook alleen nog de band om. Ze zijn ook ect niet stom. Ze weten natuurlijk wel dat die correctie met die band te maken heeft. Ze gaat ook altijd braaf zitten om hem om te laten doen.
Schattig die honden.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door