Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#679214
ik geef mijn hond nu een aantal weken barf, dit naar volle tevredenheid.
Ze vindt het erg lekker.
Ze lust alleen geen vis.Ze wil het echt niet, moet ik daar nu wat voor in de plaats geven???

Saskia
Door Happy Tail
#679256
hier krijg ik er (nog) geen verse vis in. Ik probeer het zo nu en dan wel, maar dan moet ik echt mega kleine stukjes door de groentemix doen. stukjes van 1cm laat ze dan liggen. En dan zeggen ze dat honden niet proeven wat ze eten ;D
Ik geef hier dus nu vis uit blik. vaak sardien of makreel, de vettere soorten, maar ook wel tonijn en anderen.
Ik maak hier nu de groentemix zelfs lekkerder mee. Wel geef ik af en toe Omega 3 capsules en gaat er regelmatig zalmolie door haar groentemix
Door Lizzy
#679259
Dan niet! Zonder is ook prima. Maar vanwege de omega 3 vetzuren zou ik zelf dan 1 keer per week een blikje vette vis geven (makreel, sardientjes, zalm - zelf geef ik geen tonijn vanwege de hoge concentratie kwik die dat bevat) en bijv. 1 of 2 keer per week een visolie capsule.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#679301
Vis uit blik gaat er hier ook prima in!
Als ik het vers wil geven moet het eerst in de blender. Dan wordt het (met lange tanden) gegeten. Stukjes of in z'n geheel is een no-no  :(
Ik blijf het wel proberen......  :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679436
saskia34 schreef: ik geef mijn hond nu een aantal weken barf, dit naar volle tevredenheid.
Ze vindt het erg lekker.
Ze lust alleen geen vis.Ze wil het echt niet, moet ik daar nu wat voor in de plaats geven???

Saskia
Vienna eet ook slecht vis. In het begin wel forel gehad maar daarna ....niks meer :'(. Haring en zalm heb ik als eens in stukjes gedaan en dan eet ze het wel, maar niet graag. Laatste keer door de vlees molen gehaald en toen liet ze de helft staan. Volgende dag weer 2 keer geprobeerd en toen heeft heeft ze het opgegeten. Maar van harte....... :'(nee, helaas niet
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#679623
Hebben jullie de tip van het warme water al geprobeerd??

Ik had namelijk ook zo'n zeurdoos die het niet moest en toen las ik hier op BP ergens dat je de vis even onder de warme kraan moet houden  :o
Nou zo gezegt zo gedaan en wat denk je .. hij vreet alle vis zo op  :D

Maar misschien is dit voor jullie al oud nieuws, in dat geval :-X
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#679631
JolandaB schreef: Hebben jullie de tip van het warme water al geprobeerd??
Gaan we proberen!  Bedankt!!  :) :)
Door tieneke
#679636
tristan schreef: Gaan we proberen!  Bedankt!!  :) :)
Of de vis even onder de grill leggen,als ie het dan nog niet eet terug in de oven doen  :P ;D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#679650
En als ie hem dan na 5 min. kluiven nog niet opeet zou ik hem zelf nemen :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679653
JolandaB schreef: Hebben jullie de tip van het warme water al geprobeerd??

Ik had namelijk ook zo'n zeurdoos die het niet moest en toen las ik hier op BP ergens dat je de vis even onder de warme kraan moet houden  :o
Nou zo gezegt zo gedaan en wat denk je .. hij vreet alle vis zo op  :D

Maar misschien is dit voor jullie al oud nieuws, in dat geval :-X
Gelijk in het beginb al gedaan....nada.....niets :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#679696
Hier eten ze de ene keer de vis met smaak, de andere keer is het  :ras: Dan lust de een geen makreel, dan weer de ander geen zalmkop. Vandaag lustte Pike zijn zalmgraat (met nog veel vis eraan) niet terwijl die anders erg favoriet is. Dus de truc met water maar eens geprobeerd. Nou hij vond hem nog steeds  :ras: Vanavond krijgt hij een herkansing!
Door saskia34
#680706
of ik er nu wel of niet de kook over doe, ze hoeft het niet.
Ze wil het wel als ik hethelemaal gaar kook, maar aj dan zit ik weer met de graatjes.
Ik geef haar wel 1 keer per week een blikje vis.

gr Saskia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door