Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#679042
ben al een paar weken in de weekenden aan het barfen maar heb het idee dat ik het niet helemaal goed doe. Heb twee terveuren reuen van rond de 27 kilo. Krijgen door de week versvlees van kivo en dan per dag goed 400gram. Heb in de vriezer--schapevlees,geite+lamsribben,runderstrotten, geitevlees, kopvlees, kippemagen/lever/nekken/borsten, pens en wat konijnenruggen, groentmix en fruitmix. Wie kan hiervan voor mij met liefst de grammen erbij, een menu voor de weekenden maken? Ze krijgen door de week wel lamsribben om te knagen en dat gewicht hou ik dan van het voer af.
Ben benieuwd!!!
Door Robian
#679175
Toen ik zelf kvv voerde gaf ik in het weekend ook Barf. Daar rekende ik eigenlijk nooit iets voor uit.
Ik gaf gewoon wat voor het grijpen lag.

Als je toch een compleet menu voor het weekend wilt dan ligt het er even aan welke percentages je wilt gaan voeren.
Zelf voer ik 45% RVB, 15% orgaan, 15% spier, 15% groentemix en 10% diversen.

Als je deze percentages aanhoudt dan zul je over het hele weekend de volgende gewichten moeten geven:
360 gram RVB
120 gram orgaan
120 gram spier
120 gram groentemix
80 gram diversen

Ik weet niet in wat voor porties je hebt ingevroren maar als je bovenstaande hoeveelheden over twee dagen voert dan heb je een compleet menu.

Gr. Sylvia
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679439
Robian schreef: Toen ik zelf kvv voerde gaf ik in het weekend ook Barf. Daar rekende ik eigenlijk nooit iets voor uit.
Ik gaf gewoon wat voor het grijpen lag.

Als je toch een compleet menu voor het weekend wilt dan ligt het er even aan welke percentages je wilt gaan voeren.
Zelf voer ik 45% RVB, 15% orgaan, 15% spier, 15% groentemix en 10% diversen.

Als je deze percentages aanhoudt dan zul je over het hele weekend de volgende gewichten moeten geven:
360 gram RVB
120 gram orgaan
120 gram spier
120 gram groentemix
80 gram diversen

Ik weet niet in wat voor porties je hebt ingevroren maar als je bovenstaande hoeveelheden over twee dagen voert dan heb je een compleet menu.

Gr. Sylvia



Ik zou zelf even kijken of er in de KVV wat je voert ook al niet orgaan zit????
Door Robian
#679589
trimsalon schreef: Ik zou zelf even kijken of er in de KVV wat je voert ook al niet orgaan zit????
Natuurlijk zit in KVV orgaan, vaak meer dan als je zelf zou samenstellen.  ;)
@Vanaalst vroeg naar een compleet menu voor in het weekend. Compleet is dus inclusief orgaanvlees.

Toen ik nog KVV gaf kregen mijn honden in de weekenden Barf. Ze kregen dan meestal spiervlees, bot of pens. Orgaan gaf ik nooit omdat ik van mening ben dat dat genoeg in de kvv zit.
Maar ik rekende ook nooit iets uit voor het weekend. Ze kregen gewoon dat wat ik leuk vond om te geven of wat ik voorhanden had. Allesbehalve een compleet menu in het weekend dus    ;D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#679615
Hoi,

Ik heb 3 groenendaeler reuen waarvan er 2 barfen en 1 kvv krijgt.
Ik heb ook een tijdje alleen in het weekend gebarft en zat met hetzelfde "probleem" wat eigenlijk geen probleem bleek te zijn.
Door diverse ervaren mensen is me hier verteld dat wanneer je alleen in het weekend barft je niet naar percentages hoeft te kijken omdat ze door de kvv die je doordeweeks geeft van alles voldoende binnen krijgen.
Ik gaf in het weekend gewoon de hoeveelheid die ze van de kvv kregen dus voor jouw honden zou dat 400 gr per dag zijn.
Ik probeerde wel de dingen te geven die niet in kvv zitten zoals geitenribben, hertenribben, eendennekken e.d.
Groente en diversen gaf ik er soms wel bij gewoon omdat ik dat leuk vond.

Als je toch de juiste percentages voor het weekend wil dan kan ik je niet helpen  ;D
Door Lizzy
#679630
Ik sluit me helemaal bij JolandaB aan. Als je alleen het weekend zelf gaat samenstellen: dan doen de percentages er niet toe. Dat wordt pas interessant als je voor, laten we zeggen, 50% en meer zelf gaat samenstellen.

Wat je nu in de vriezer hebt liggen: perfect! Kun je allemaal geven! En als normaal gesproken 400 gram per dag voert, dan doe je dat nu ook. Alleen geef je dan bijv. 400 gram schapenvlees en 50 gram groente. Ofzo. En geef vooral die dingen die niet in versvlees zitten. En wees spaarzaam met ingredienten die wel in versvlees zitten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#679637
nou allemaal bedankt het is me duidelijk! Ik geef mijn kanjers gewoon wat er in de vriezer ligt en maak me verder geen zorgen of dat ze wat te kort komen en blijf ik ze in de weekenden lekker verwennen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door