Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#679403
Gisteren naar Mill geweest en een heel assortiment hertenvlees opgehaald. Helemaal blij met de nieuwe voorraad (en 7 e diersoort :)).
Vandaag strot op het menu. Kay en Didge vlogen erop af, maar Vienna wil het niet :'(. Vanavond voor de tweede keer aageboden. Ze likt er aan en loopt er bij weg. Morgenvroeg weer proberen. Ze eet wel runderstrot. Als ze morgen nu nog weigert moet ik hier dan uit opmaken dat ze geen hert lust????
Zou hert sterk ruiken?
Door tieneke
#679590
Ja ikke  ;) :D
Hier zijn ze helemaal wild van hert dus een sterke geur weet ik niet.
Je zou het vlees wat kleiner? kunnen snijden en er wat gekookt water overheen doen en dan eens kijken of ze het wel eet.
Sommige honden zijn echte mutsen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679595
tieneke schreef: Ja ikke  ;) :D
Hier zijn ze helemaal wild van hert dus een sterke geur weet ik niet.
Je zou het vlees wat kleiner? kunnen snijden en er wat gekookt water overheen doen en dan eens kijken of ze het wel eet.
Sommige honden zijn echte mutsen.
Ga ik vanavond proberen. Maar wat vreemd is dat ze wel runderstrot eet. En die zijn nog groter????Maar een muts....ja klopt! :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#679602
Ik vind hertevlees (uit Mill) helemaal niet sterk ruiken.  Maar er zit natuurlijk wel een andere smaak aan als aan rundvlees en dan heb je van die types die zoiets hebben van...dat knaag je zelf maar op.
Door Lizzy
#679608
Het is heel bizar maar ik heb hier 1 hond: die vreet absoluuuuuut geen hertenvlees. Ze vindt het verschrikkelijk. Maar ze eet wel weer hertenribben. Dus schiet mij maar in een loempia, met die rare honden van ons.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#679613
Lizzy schreef: Het is heel bizar maar ik heb hier 1 hond: die vreet absoluuuuuut geen hertenvlees. Ze vindt het verschrikkelijk. Maar ze eet wel weer hertenribben. Dus schiet mij maar in een loempia, met die rare honden van ons.
Die moet met Jane gaan babbelen, die is dol op geitenrib, maar als ze een portie geitenvlees krijgt (die van diezelfde ribben is afgesneden) dan tuft ze alles terug.
Door Lizzy
#679614
Angelique schreef: Die moet met Jane gaan babbelen, die is dol op geitenrib, maar als ze een portie geitenvlees krijgt (die van diezelfde ribben is afgesneden) dan tuft ze alles terug.
Misschien hebben die twee al zitten peebeeen....

(rare snoeshanen zijn het toch he?)
Door tieneke
#679619
Angelique schreef: Die moet met Jane gaan babbelen, die is dol op geitenrib, maar als ze een portie geitenvlees krijgt (die van diezelfde ribben is afgesneden) dan tuft ze alles terug.
Typisch gevalletje voor een praatgroep  ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#679733
Wat ik zelf ff moeilijk vind is het volgende. Ik "probeer" zelf zo weinig mogelijk mee te mutsen, maar Vienna is wel bijna 10 jaar. Hoelang zouden jullie het blijven aanbieden voor ze het eten?
Ik wil ze vanavond in stukken snijden, met wat warm water. Ik heb er al eend uitliggen. Als ze nu nog niet eet.....blijven proberen of eend geven?? En dan aacepteren dat ze niet van hert houd. Ben trouwens benieuwd wat ze met de ribben doet :o
Door Lizzy
#679836
Als mijn hond echt walgt, dan probeer ik het niet meer. Ik zie het verschil tussen 'bleeeee mama, ik lust geen spruiten' en tussen 'ik word echt letterlijk beroerd van dit spul'. En als ik mijn honden echt dwing iets te eten dat ze niet motten (door ze uit te hongeren): dan kotsen ze het hele zooitje ook standaard weer uit. Bij 'niet lek mam', geef ik het de 2de maaltijd nog een keer en kijk wat ze dan doen (dan eten ze het meestal zonder morren). Bij 'ik moet overgeven mam', geef ik ze dit niet meer. En krijgen ze de maaltijd erop iets anders.
Door Happy Tail
#679837
bij mij is de laatste truuk: een stukje van het bewuste vlees even aanbraden in de koekepan en als ze het dan nog niet blieft, dan krijgt ze het echt niet meer.
hier ook geen hert naar binnen te krijgen, ook geen haas. ik heb dat 2 keer aangeboden en tussendoor dus niets anders, na 24 uur nog niet eten, zelfs niet gebakken dan niet...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#679975
trimsalon schreef: Wat ik zelf ff moeilijk vind is het volgende. Ik "probeer" zelf zo weinig mogelijk mee te mutsen, maar Vienna is wel bijna 10 jaar. Hoelang zouden jullie het blijven aanbieden voor ze het eten?
Ik wil ze vanavond in stukken snijden, met wat warm water. Ik heb er al eend uitliggen. Als ze nu nog niet eet.....blijven proberen of eend geven?? En dan aacepteren dat ze niet van hert houd. Ben trouwens benieuwd wat ze met de ribben doet :o
Ik zou nog even proberen en als ze weer niet hoeft dan de eend geven en dan gewoon accepteren dat ze geen hert wil. Als je oud bent mag je van mij wat kieskeuriger worden.
Door Remke
#680188
Ik had eerst hertenvlees bij het Islamcenter gekocht en dat vonden ze allemaal heerlijk. Nu heb ik uit Mill 10kg hertenribben en 4 kilo herten snippers, de meiden vinden het heerlijk maar mr. Kuif doet er maar erg moeilijk mee. :( Per ongeluk eet hij wel een stukje maar verder lust hij het niet ofzo.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#680222
met veel gefrutsel, strotten wat kleiner gemaakt (vond het ook jammer om ze weg te gooien), een beetje pens erdoor heeft ze het gisteravond naar binnen gekregen.
Misschien toch nieuw??
Ik ga nu eens proberen wat hertevlees apart te voeren , zodatz e misschien went aan iets anders. En als ze dan de volgende keer weer geen strot wil :'(, nou ja dan maar niet. Ik blijf niet aan het teuten.
Maar ben wel blij dat ze het naar binnen heeft gekregen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door