Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#679606
We zijn nu ruim een maand bezig met barf  volgens dit menu. Het gaat om 2 groenendaeler reuen ( 1 gecastreerd) van ruim 13, 24 kg en ruim 6 jaar, 30 kg oud.

De oude hond krijgt:
Vleesbot: 235 gr
Groente: 40 gr
Orgaan: 75 gr
Spiervl: 90 gr
Divers: 20 gr

Voor de andere is dat :
305
54
95
114
30

Ze krijgen orgaan, spier, groente en divers s'morgens en s'avonds vleesbot.

Ma: vis (makreel,sardien) /  spier rund / orgaan( hart, lever, long)

Di: hertrib / spier v. rund / orgaan pens

Wo: kalkoennek / spier v. rund / orgaan (hart lever, long)

Do: geitrib /  spiervlees v. hert / orgaan pens

Vrij: kip / spier v. rund / orgaan (hart, lever, long)

Zat: lamsnek / spier v. hert / orgaan pens

Zon: eendennek / spier v. hert /  orgaan (hart, lever, long)

In de praktijk komt het niet helemaal uit omdat ik weleens een groot portie hertrib heb waar ze dan 2 dagen van eten.

In de groentemix zit o.a : paksoi, broccoli, zaden (pompoen,pijnboom etc.) knoflook boontjes, bietjes, wortel, andijvie,peterselie, bleekselderij, witlof.
Dit zit niet in 1 mix maar ik wissel het af, maak mix voor +/- 10 dgn.

Is dit allemaal in orde of kan ik het beter anders doen?

De honden doen het prima( dacht eerst dat de 1 teveel bot kreeg maar dat blijkt mee te vallen), ze lusten alles en lijken met smaak te eten  ;D

Gr. Jolanda
Laatst gewijzigd door JolandaB op do 21 dec 2006, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#679611
Allemachtig, je hebt wel 8 verschillende diersoorten in je menu :o ;D! Je percentages zijn ongeveer 51 vleesbot, 10% groente, 16% orgaan, 19% spiervlees. En je honden doen het goed. Dan zou ik lekker zo doorgaan.

Overigens neem ik aan dat je het zelf prettig vindt om vrijwel iedere dag alles te geven, dus en vleesbot en orgaanvlees en spiervlees?
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#679628
[quote="Lizzy"]
Allemachtig, je hebt wel 8 verschillende diersoorten in je menu :o ;D!
[/quote]
En dat voor een beginneling ;D ;D
De voorbereiding duurde dan ook een half jaar, ik heb eerst gekeken wat en waar ik vanalles kon halen. Heb toen de vriezer vol gegooit en ben begonnen.

Ja het werkt voor mij wel pretiig om om alles iedere dag te geven, ik weet nu waar ik aan toe ben en ik wil ze 2 x daags voeren ivm met de 3e hond.
Ik moet het ook niet in mn hoofd halen om iets aan het menu te veranderen. Mijn man voert precies volgens het lijstje wat in de bijkeuken hangt en als hij 10 gr groentemix tekort komt omdat het portie toevallig iets te klein is dan raakt ie al in de stress.

Bedankt voor je reactie :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door