Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door evds
#679219
Vandaag de jaarlijkse herhaal enting rabies gehaald(Engeland). Toch belaggelijk dat de DA ook zegt dat het vaccin 3 jaar bescherming biedt maar toch gewoon ent ipv alleen het stikkertje plakt?!?

Ook direct weer gezeur over de cocktail (die mijn jonge hond nog nooit gehad heeft) en kreeg ik hun "aangepaste" entschema mee met daarin het ene jaar de volle cocktail(hondenziekte,parvo,weil,parainfluenza,hepatitis) en het andere jaar "alleen" parvo, weil en parainfluenza :-[ :'(

N.B. ALs je de import eisen voor dieren per land wil weten moet je kijken op http://www.knmvd.nl  Hier staat de meest acuele en volledige lijst.

Gelukkig stelt Engeland geen andere entingen dan rabies verplicht :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#679263
evds schreef: Vandaag de jaarlijkse herhaal enting rabies gehaald(Engeland). Toch belaggelijk dat de DA ook zegt dat het vaccin 3 jaar bescherming biedt maar toch gewoon ent ipv alleen het stikkertje plakt?!?

Ook direct weer gezeur over de cocktail (die mijn jonge hond nog nooit gehad heeft) en kreeg ik hun "aangepaste" entschema mee met daarin het ene jaar de volle cocktail(hondenziekte,parvo,weil,parainfluenza,hepatitis) en het andere jaar "alleen" parvo, weil en parainfluenza :-[ :'(

N.B. ALs je de import eisen voor dieren per land wil weten moet je kijken op http://www.knmvd.nl Hier staat de meest acuele en volledige lijst.

Gelukkig stelt Engeland geen andere entingen dan rabies verplicht :)
Waarom zou hij voor vakbegrippen een strafbaar feit plegen enkel om jou een lol te doen?
Door Wil
#679312
Dit antwoord kreeg ik vorig jaar van DEFRA toen wij van plan waren om naar Wales te gaan met de hondjes


Good Morning,

The UK does not require annual rabies vaccinations. With regards to the Pet Travel Scheme in the UK cats and dogs must be vaccinated for rabies by the 'valid until' date as stated on the rabies vaccine manufacturer's datasheet, this can be in one, two or even three years.
If the rabies booster your dogs received are valid for three years as stated by the rabies vaccine manufacturer's datasheet and there are no national laws in the country it is administered which requires pets to be vaccinated annually for rabies then your dogs will not require a rabies booster until the three years are up and can enter the UK under the Pet Travel Scheme.
Please note this would only apply if the vaccination used has a marketing authorisation in the country of use and it is a dead or killed vaccine.
Regards
Claire Heslop
PETS Helpline

Wil
Door conleeuw
#679391
evds schreef: Vandaag de jaarlijkse herhaal enting rabies gehaald(Engeland). Toch belaggelijk dat de DA ook zegt dat het vaccin 3 jaar bescherming biedt maar toch gewoon ent ipv alleen het stikkertje plakt?!?

Ook direct weer gezeur over de cocktail (die mijn jonge hond nog nooit gehad heeft) en kreeg ik hun "aangepaste" entschema mee met daarin het ene jaar de volle cocktail(hondenziekte,parvo,weil,parainfluenza,hepatitis) en het andere jaar "alleen" parvo, weil en parainfluenza :-[ :'(

N.B. ALs je de import eisen voor dieren per land wil weten moet je kijken op http://www.knmvd.nl  Hier staat de meest acuele en volledige lijst.

Gelukkig stelt Engeland geen andere entingen dan rabies verplicht :)
nou, ik wil niet raar doen, maar deze da heeft de spelregels niet goed gelezen, nou wil deze da gewoon nog iedere jaar voor parvo enten :o dit is echt belachelijk........ gewoon lekker doen wat jij zelf weet ! stomme dierenartsen soms ook >:(
Door evds
#679395
Angelique schreef: Waarom zou hij voor vakbegrippen een strafbaar feit plegen enkel om jou een lol te doen?
Heb ik de DA dat feitelijk ook niet gevraagd precies vanwege het punt dat je aanhaalt, maar ik zou als DA er veel actiever achteraan gaan!
Door evds
#679399
Erna schreef: En waarom ent je ieder jaar voor Rabies? Ook Engeland accepteert de driejarige registratie zoals ook op http://www.knmvd.nl te lezen is.
Nou volgens mij DA en al mijn kennissen die regelmatig naar Engeland gaan met honden is dat dus NIET het geval De import eisen omvatten een jaarlijkse herhaling van de rabies enting (nog op tijd ook anders moet je weer opnieuw titers laten bepalen).
Door evds
#679415
Wil schreef: Dit antwoord kreeg ik vorig jaar van DEFRA toen wij van plan waren om naar Wales te gaan met de hondjes


Good Morning,

The UK does not require annual rabies vaccinations. With regards to the Pet Travel Scheme in the UK cats and dogs must be vaccinated for rabies by the 'valid until' date as stated on the rabies vaccine manufacturer's datasheet, this can be in one, two or even three years.
If the rabies booster your dogs received are valid for three years as stated by the rabies vaccine manufacturer's datasheet and there are no national laws in the country it is administered which requires pets to be vaccinated annually for rabies then your dogs will not require a rabies booster until the three years are up and can enter the UK under the Pet Travel Scheme.
Please note this would only apply if the vaccination used has a marketing authorisation in the country of use and it is a dead or killed vaccine.
Regards
Claire Heslop
PETS Helpline

Wil
Dit is zeer interessant! Ik heb ff of de site van DEFRA gekeken en kan daar geen concrete informatie vinden die de email die jullie ontvingen kan staven. Dus ik vraag me af of zij op eniger wijze kunnen garanderen dat je als je eens in de 3 jaar rabies ent niet bij de boot wordt teruggestuurd? Ik ben erg geintresseerd in meer informatie hierover. Is dit werkelijk al toegestaan dan ga ik dat ook direct aan mijn DA doorgeven.
Laatst gewijzigd door evds op wo 20 dec 2006, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#679444
evds schreef: Nou volgens mij DA en al mijn kennissen die regelmatig naar Engeland gaan met honden is dat dus NIET het geval De import eisen omvatten een jaarlijkse herhaling van de rabies enting (nog op tijd ook anders moet je weer opnieuw titers laten bepalen).
Defra heeft op haar site staan dat ze de geldigheidsduur van de vaccins hanteert. Net zoals er op de site van de knmvd te lezen valt. Die site geef je in je eerste bericht aan als referentie.
Door evds
#679451
Erna schreef: En waarom ent je ieder jaar voor Rabies? Ook Engeland accepteert de driejarige registratie zoals ook op http://www.knmvd.nl te lezen is.
Op de knmvd site staat:
Voor England: "Na de 1e vaccinatie binnen vaccinatieschema hervaccineren." En wat het "vaccinatieschema" is, wordt niet nader toegelicht. Volgens mijn informatie is dat nu nog 1 jaarlijks.

Vergelijk met Zweden dat haar importeisen op dit punt al heeft aangepast.
Voor Zweden: "Na de 1e vaccinatie
binnen vaccinatieschema hervaccineren zoals in de
bijsluiter aangegeven door de fabrikant van het vaccin
" En volstaat dus 1 keer in de drie jaar.

Misschien zie ik andere relevante informatie (op http://www.knmvd.nl) met betrekking hierop over het hoofd. Dan wordt ik daar graag op gewezen.
Door Erna
#679454
Binnen vaccinatieschema is toch duidelijk? Dat is de datum die in je entboekje staat en als je met Nobivac ent is dat drie jaar.

Kijk ook even naar mijn berichtje boven jouw bericht...daar haal ik de defra site aan.
Door evds
#679466
Erna schreef: Binnen vaccinatieschema is toch duidelijk? Dat is de datum die in je entboekje staat en als je met Nobivac ent is dat drie jaar.

Kijk ook even naar mijn berichtje boven jouw bericht...daar haal ik de defra site aan.
Ik heb het net gelezen. En het lijkt inderdaad zo te zijn dat ook voor de UK na enting met Nobivac (wat mijn hond vorig jaar (en nu weer >:( ) gehad heeft) pas na drie jaar een booster nodig is. Ik vind dit toch wel van de dolle! Heb ik net op dringend advies van mijn DA en na discussie dat het vaccin nu toch voor 3 jaar bescherming biedt etc. etc., mijn hond onnodig laten vaccineren >:( >:(

Heb je ook ervaring met feitelijk import van honden in Engeland. Als dat werkelijk geen problemen geeft als je het 3 jaar schema van Nobivac volgt ga ik zeker werk maken van deze zeer foute voorlichting ....
Laatst gewijzigd door evds op wo 20 dec 2006, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#679469
De meeste da's zijn ook niet te vertrouwen met de vaccinaties....dat zul je zelf uit moeten pluizen en dan op je strepen staan.

Ik heb wel ervaring met import naar Engeland maar niet sinds de driejarige registratie er is. Mijn ervaring stamt uit de tijd daarvoor, maar als ik nu naar Engeland zou gaan dan ging ik rustig met de uitgeprinte pagina van Defra. Een goede ambtenaar die mij dan aan wal laat staan.
Door evds
#679473
Erna schreef: De meeste da's zijn ook niet te vertrouwen met de vaccinaties....dat zul je zelf uit moeten pluizen en dan op je strepen staan.


Ik heb wel ervaring met import naar Engeland maar niet sinds de driejarige registratie er is. Mijn ervaring stamt uit de tijd daarvoor, maar als ik nu naar Engeland zou gaan dan ging ik rustig met de uitgeprinte pagina van Defra. Een goede ambtenaar die mij dan aan wal laat staan.
Dat laatste daar ben ik helaas nog niet zeker van. Voor komend jaar is dat voor mij nu geen issue. In de tussentijd ga ik informatie verzamelen over succesvolle imports bij het volgen van het 3-jaar vaccinatieschema van Nobivac(ik heb veel kennissen die met hun honden regelmatig naar de UK gaan) ;)

Wel ga ik morgen naar mijn DA met Defra info om de vaccinatie van vandaag ter discussie te stellen (te bespreken), en de geldigheid termijn te laten aanpassen. Nu staat er dat ik volgend jaar weer moet enten!!!
Nog even op zoek naar de specificaties van het nobivac rabies vaccin want dat neem ik dan ook maar ff mee voor de zekerheid.

Al is het achteraf...
Laatst gewijzigd door evds op wo 20 dec 2006, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door