Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#678618
  Ik wil iets hebben om de oren van mijn hond schoon te maken.
Hij heeft geen last van zijn oren.
Cairo heeft geen oormijt,maar ik wil ze gewoon eens schoonmaken.

Wat kan ik dan het beste gebruiken?
Door Elise
#678622
Ik gebruik hier Epi-otic earcleaner, maar alleen als er eentje last van de oren heeft. Anders is het hier niet nodig om ze schoon te maken.
Door Lizzy
#678634
Elise schreef: Ik gebruik hier Epi-otic earcleaner, maar alleen als er eentje last van de oren heeft. Anders is het hier niet nodig om ze schoon te maken.
Om de oren schoon te maken (en verder echt niks - in geval van jeuk gebruik ik prodier oordruppels van vsm): gebruik ik ook Epi-Otic.
Door Elise
#679295
judith1967 schreef: Dank voor de reacties
Die Epi-Otic oorcleaner waar kan ik die kopen?
Ik heb die van mij via de dierenarts :)
Door Eef+Stippels
#681418
judith1967 schreef: Dank voor de reacties
Die Epi-Otic oorcleaner waar kan ik die kopen?
Ik gebruikte eerst de oordruppels van prodier, maar Epi-otic is volgens Virbac naast de gewone verzorging ook tegen overmatig oorsmeer en ontstekingen.

Ik weet ook nog wel een adresje ;) (onder 'verzorging' :P)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#681422
ik zou zelf niet teveel in en aan oren zitten als er niets mee aan de hand is!
Door judith1967
#689440
Evelyn schreef: Ik gebruikte eerst de oordruppels van prodier, maar Epi-otic is volgens Virbac naast de gewone verzorging ook tegen overmatig oorsmeer en ontstekingen.

Ik weet ook nog wel een adresje ;) (onder 'verzorging' :P)
Heb op je site even gekeken,maar kan nou niet ontdekken dat je het oor nadat je de E.O cleaner in het oor hebt gemasseerd,even met een watje door het oor moet of kan je het zo laten zitten?
Door hellenbanjerbo
#689540
oren hebben een fantastisch zelfreinigend vermogen. als er wat vuil in zit zou ik er niet aan gaan zitten rommelen. wordt er o.h.a. helemaal van zelf uit gewerkt. en zeker niet met watjes of staafjes. je drukt eventueel vuil alleen maar verder de gehoorgang in. mijn honden zijn 7 en 3 en ik heb nog nooit de oren schoon gemaakt. controleer natuurlijk wel regelmatig.
Door judith1967
#690001
Omdat ik toch een vies luchtje ruik aan zijn oren,vind het lijken op oormijtluchtje.Ik zie geen bruine korrelige stukjes,maar wil het daarom gewoon even schoonmaken.

En dat je niet teveel aan de oren moet zitten,als het niet nodig is dat weet ik ook wel,maar het zekere voor het onzekere.
Door Eef+Stippels
#690301
judith1967 schreef: Heb op je site even gekeken,maar kan nou niet ontdekken dat je het oor nadat je de E.O cleaner in het oor hebt gemasseerd,even met een watje door het oor moet of kan je het zo laten zitten?
Je moet het aanbrengen in de gehoorgang en dan moet je het in eerste instantie gewoon laten zitten zodat het zijn werk kan doen. Dan zal het oor de troep waarschijnlijk naar buiten werken en dat zou je dan kunnen weghalen met een watje.
Door judith1967
#690319
Dankje. :)


Mijn eigen d.a net maar even gebeld, en die verkoopt de Epi-Otic oorcleaner. :)
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 12 jan 2007, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door