Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#679267
Beau moet binnenkort zijn jaarlijkse enting hebben, maar dat wil ik zoveel mogelijk gaan beperken tot driejaarlijkse enting. Ik ga eerst de eigen DA bellen om te vragen of zij Nobivac kunnen en willen enten, en anders ga ik voor de enting naar een ander. Aangezien Beau en Benthe iedere week een dag naar een pension gaan, en zij eisen dat iedere hond de verplichte entingen krijgt, is dus mijn vraag: wat voor entingen moet hij dan nu, en daarna, krijgen?

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over enten, maar voor mij is het allemaal abracadabra. :-\
Door tt-tjes
#679269
Ik zat met dezelfde vragen.

Ik heb gisteren nog met mijn DA er over gesproken (en meerdere malen met Tannetje). Je kunt nu de cocktail laten zetten, die is dan 3 jaar geldig (ik zou dan wachten tot januari met enten).

Weil zou je dan ieder jaar moeten doen.
Door Erna
#679270
*Natasja* schreef: Beau moet binnenkort zijn jaarlijkse enting hebben, maar dat wil ik zoveel mogelijk gaan beperken tot driejaarlijkse enting. Ik ga eerst de eigen DA bellen om te vragen of zij Nobivac kunnen en willen enten, en anders ga ik voor de enting naar een ander. Aangezien Beau en Benthe iedere week een dag naar een pension gaan, en zij eisen dat iedere hond de verplichte entingen krijgt, is dus mijn vraag: wat voor entingen moet hij dan nu, en daarna, krijgen?

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over enten, maar voor mij is het allemaal abracadabra. :-\
Als jouw da ze niet heeft kun je zo met mij mee hoor. De mijne heeft ze besteld en liggen klaar.
Door *Natasja*
#679271
Is de 3-jarige registratie dan pas vanaf januari geldig? Op zich is dat niet erg, hij moet rond 29 december geënt worden volgens het boekje. Die paar dagen zal dan vast niet uitmaken.
Door *Natasja*
#679272
Erna schreef: Als jouw da ze niet heeft kun je zo met mij mee hoor. De mijne heeft ze besteld en liggen klaar.
Moet jij ook binnenkort dan? (tenminste, je honden...)
Door Erna
#679273
*Natasja* schreef: Moet jij ook binnenkort dan? (tenminste, je honden...)
Ja ik laat er een stuk of 6 enten met de 3 jarige registratie en volgens mij is die al vanaf 1 december geldig. Ze hebben voor mij de Nobivac DHP en Lepto besteld. Parainfluenza vond ik niet zo belangrijk dus die mochten ze weglaten.

Twee krijgen ook Rabies en bij eentje laat ik bloedafnemen voor de titerbepaling.
Door tt-tjes
#679279
*Natasja* schreef: Is de 3-jarige registratie dan pas vanaf januari geldig?
Nee, hij is nu al geldig, maar dan hoef je pas in 2010 weer. Misschien onzin logica van mijn kant, maar ik wacht tot januari.
Door Fido
#679300
tt-tjes schreef: Nee, hij is nu al geldig, maar dan hoef je pas in 2010 weer. Misschien onzin logica van mijn kant, maar ik wacht tot januari.
Maakt niet uit, het gaat op dagdatum en niet op jaartal. Je kan dus gewoon in december enten en dan geld het voor drie jaar.
Door tt-tjes
#679404
Erna schreef: Ze hebben voor mij de Nobivac DHP en Lepto besteld.
Wat is het verschil?? Mijn DA heeft een grote cocktail DHPPI + L.

Wat kan ik dan in principe weglaten??
Door *Natasja*
#679438
Ik heb even het ent-boekje van Beau erbij gepakt. Tot nu toe heeft Beau met de jaarlijkse enting iedere keer gekregen een enting tegen:

- Parvo levend (verzwakt)
- Hondenziekte
- Leverziekte (HCC)
- Leptospirose
- Para-influenza
- Corona

(en in augustus een enting tegen kennelhoest)

Krijgt hij met de Nobivac enting ook entstoffen tegen al deze ziektes?
Door Erna
#679449
tt-tjes schreef: Wat is het verschil?? Mijn DA heeft een grote cocktail DHPPI + L.

Wat kan ik dan in principe weglaten??
Das toch prima als jij het zo wilt. ;D

Ik wil die Pi niet en daarom kies ik voor de DHP enting met een aparte Lepto.
Door Erna
#679450
*Natasja* schreef: Ik heb even het ent-boekje van Beau erbij gepakt. Tot nu toe heeft Beau met de jaarlijkse enting iedere keer gekregen een enting tegen:

- Parvo levend (verzwakt)
- Hondenziekte
- Leverziekte (HCC)
- Leptospirose
- Para-influenza
- Corona

(en in augustus een enting tegen kennelhoest)

Krijgt hij met de Nobivac enting ook entstoffen tegen al deze ziektes?
Met de DhPPi wel, de DHP niet. Daar mist de para influenza. Lepto is sowieso een aparte enting. Komt uit een ander flesje die ze samen mengen.
Door *Natasja*
#679453
Dit staat op de site van het pension over enten:

"Honden moeten zijn ingeënt tegen parvo, hondenziekte en kennelhoest (maximaal 1 jaar geleden)

Voor deze inentingen (grote cocktail) geldt dat ze niet mogen zijn toegediend korter dan 3 weken voor de eerste dierenpensiondag.

Intrac is een half jaar geldig de Pneumadog enting is een jaar geldig.

PAS OP: Indien de hond nog nooit met de Pneumadog is ingeent, dient de inenting de allereerste keer tussen de 2e en 3de week herhaald te worden anders werkt hij niet!"


Volgens mij spreken de 1e en de 2e zin elkaar tegen, of niet? De grote cocktail bestaat toch uit meer dan alleen parvo en hondenziekte?
Door Erna
#679456
*Natasja* schreef: Dit staat op de site van het pension over enten:

"Honden moeten zijn ingeënt tegen parvo, hondenziekte en kennelhoest (maximaal 1 jaar geleden)

Voor deze inentingen (grote cocktail) geldt dat ze niet mogen zijn toegediend korter dan 3 weken voor de eerste dierenpensiondag.

Intrac is een half jaar geldig de Pneumadog enting is een jaar geldig.

PAS OP: Indien de hond nog nooit met de Pneumadog is ingeent, dient de inenting de allereerste keer tussen de 2e en 3de week herhaald te worden anders werkt hij niet!"


Volgens mij spreken de 1e en de 2e zin elkaar tegen, of niet? De grote cocktail bestaat toch uit meer dan alleen parvo en hondenziekte?

Ze eisen dus alleen Parvo en honden ziekte....dan kun je volstaan met DHP.......Kennelhoest is een aparte enting en zit in geen enkele cocktail.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door